"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Πτήση Αθήνα – Ικαρία μέσω… Βουλγαρίας

Αποκαλύπτει ο ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΓΑΤΣΟΣ

Με απαρχαιωμένα και προβληματικά αεροσκάφη από τη Βουλγαρία, αντί με τα σύγχρονα βραζιλιάνικα EMBRAER, που ορίζει η συμβατική υποχρέωση της εταιρίας, η οποία μειοδότησε στο διαγωνισμό για την επιδοτούμενη αεροπορική σύνδεση της Ικαρίας, γίνονται καθημερινά οι πτήσεις από το νησί προς την Αθήνα και αντίστροφα.

Αυτό καταγγέλλουν  κάτοικοι και φορείς της Ικαρίας, ζητώντας από την εταιρία να «εφαρμόσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις», ώστε να μην δημιουργείται κλίμα ανασφάλειας στους επιβάτες και να μην επηρεαστεί η τουριστική κίνηση, εν όψει του καλοκαιριού.

Οπως λένε, «με δικές τους πιέσεις, οι υπεύθυνοι κρατικοί φορείς έχουν ήδη από τον Απρίλιο αναβαθμίσει το αεροδρόμιο από την κατηγορία 4 στην κατηγορία 5 (αντικατέστησαν το υφιστάμενο πυροσβεστικό όχημα των δυόμισι τόνων, με άλλο των πέντε τόνων) ώστε να είναι εφικτή η προσγείωση μεγαλύτερων αεροσκαφών τύπου EMB 145 και να μην επικαλείται κώλυμα η εταιρία ATHENS AIRWAYS, που έχει αναλάβει το πτητικό έργο».

Η παραπάνω εταιρία από τις 12 Απριλίου μέχρι και τις 17 του ίδιου μήνα χρησιμοποίησε τα βραζιλιάνικα αεροσκάφη, αλλά από τις 18 Απριλίου ξαναγύρισε στα παλιά βουλγάρικα ATR, αεροσκάφη που νοικιάζει ως «λύση ανάγκης μαζί με το πλήρωμά τους», από τον περασμένο Ιανουάριο, που αναδείχθηκε πρώτη στο διαγωνισμό για την άγονη, αλλά επιδοτούμενη γραμμή της Ικαρίας. Τα παλιά βουλγαρικά αεροσκάφη τύπου ATR, με Βούλγαρους πιλότους, ενοικιάζονται με μόνη υποχρέωση να υπάρχει και ένας ελληνόφωνος μέσα στο πλήρωμα για να μπορεί να συνεννοηθεί με τους επιβάτες.

Για αυτή της την τακτική, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιβάλλει στην εταιρία πρόστιμο, ύψους 2.000 ευρώ για κάθε πτήση της, ενώ ο διοικητής της Διεύθυνσης Αεροπορικής Εκμετάλλευσης του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Λεονάρδος Βλάμης, με έγγραφό του, στις 3 Μαΐου, υποστηρίζει ότι «οι όροι της σύμβασης που υπεγράφη μεταξύ του υπουργού και της εταιρίας είναι απολύτως σαφείς και δεσμευτικοί και η μη τήρησή τους, πέραν των άλλων, αποτελεί διακριτική μεταχείριση έναντι των λοιπών εταιριών που εκμεταλλεύονται άγονες γραμμές».

Οι κάτοικοι διευκρινίζουν ότι «θέλουν ασφαλείς πτήσεις και επιθυμούν η εταιρία να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της βάσει των συμβάσεων που έχει υπογράψει». Με συχνές επιστολές τους προς τους αρμοδίους θέτουν το πρόβλημα αλλά και τους υπευθύνους προ των ευθυνών τους.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΑΥΡΟΓΕΩΡΓΗΣ, ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ
«Επεισοδιακή προσγείωση»
«Η εταιρία νοικιάζει βουλγάρικα παλιά αεροσκάφη που θεωρούνται προβληματικά. Ημουν επιβάτης στην πτήση της 7ης Μαΐου από Αθήνα προς Ικαρία. Ημασταν συνολικά 32 που ταξιδεύαμε. Από τις 12.30 το μεσημέρι, που ήταν η ώρα αναχώρησης, επιβιβαστήκαμε στις 14.30 σε ένα παλιό βουλγάρικο ATR. Τροχοδρόμησε 1.000 μέτρα στο διάδρομο απογείωσης και σταμάτησε για άλλη μισή ώρα. Υπήρχε άπνοια αλλά λόγω της καθυστέρησης είχα την αίσθηση ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Μετά από 20 λεπτά πτήσης μας ανακοίνωσαν ότι γυρίζουμε πίσω στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Είχαμε μια επεισοδιακή προσγείωση, με ιλιγγιώδη ταχύτητα και τριγμούς, ενώ δύο πυροσβεστικά οχήματα περίμεναν στο διάδρομο προσγείωσης. Ολοι μας μόλις πατήσαμε το πόδι μας σε έδαφος φωνάζαμε και διαμαρτυρόμασταν έντονα. Μας είπαν ότι υπήρχε πρόβλημα στο σύστημα πλοήγησης. Η πτήση έγινε στις 5 το απόγευμα με EMR, αλλά με 19 επιβάτες. Οι υπόλοιποι 13 δεν μπήκαν στο αεροσκάφος».

MΠΙΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
«Τριτοκοσμική η κατάσταση»
«Από τον Δεκέμβριο αντιμετωπίζουμε μια τριτοκοσμική κατάσταση. Οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις των αεροπλάνων τύπου ATR που χρησιμοποιεί η εταιρία, αντί τα EMB 145, είναι προβληματικές. Οι Βούλγαροι πιλότοι που χρησιμοποιεί δεν έχουν επαρκή γνώση των συνθηκών του Αιγαίου και του αεροδρομίου της Ικαρίας. Τα αεροσκάφη είναι παλιά και βρόμικα. Δεν έχουν τα διακριτικά της ATHENS AIRWAYS. Εχει δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας και αυτό φαίνεται από την πληρότητα των πτήσεων που έχει μειωθεί κατά 70%. Οι επιβάτες της 21ης Φεβρουαρίου, αναχωρώντας από την Ικαρία, βίωσαν μια τραυματική εμπειρία και κάνουν λόγο για επικίνδυνη απογείωση. Παρά τον άσχημο καιρό, ήταν η μόνη πτήση εκείνης της ημέρας που δεν προσγειώθηκε στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, αλλά στη Σκιάθο. Δέκα από τις επιβάτες αρνήθηκαν να μπουν ξανά στο αεροπλάνο για να πάνε στην Αθήνα, που ήταν ο προορισμός τους, αλλά προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν θαλάσσια και επίγεια μέσα, την επόμενη ημέρα».

ΠΗΓΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: