Μια καταγγελία. Μια απάντηση?
Γραφει ο Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ-ΤΕΤΡΑΔΗΣ
Οι αρθρογράφοι προσπαθούν να σχολιάσουν την πραγματική ζωή -όταν δεν προσπαθούν να δικαιώσουν τις εμμονές τους-, αλλά η πραγματική ζωή είναι, σχεδόν πάντα, πολύ πιο ηχηρή από τους σχολιασμούς των αρθρογράφων. Η στήλη σήμερα παραχωρείται στην επώνυμη καταγγελία ενός πολίτη· ενός εκπαιδευτικού, που δείχνει με τι παλεύει κάθε μέρα η χώρα.
Η καταγγελία αφιερώνεται στην υπουργό Παιδείας, στην ανεξάρτητη Δικαιοσύνη και στον υπουργό της. Ιδού:
«Από το Υπουργείο Παιδείας είχε δημιουργηθεί κατάλογος (διεύθυνση http://www.ypepth.gr/el_ec_category1844.htm ) μηχανημάτων, συσκευών, εργαλείων κ.τ.λ., που ήσαν απαραίτητα για τη λειτουργία κάθε εργαστηρίου στα διάφορα είδη σχολικών εργαστηρίων. Ο σχετικός κατάλογος έφερε τον τίτλο "βασικός εργαστηριακός εξοπλισμός" για κάθε εργαστήριο.
Με βάση τους καταλόγους του εξοπλισμού των εργαστηρίων, σημειώθηκαν οι ελλείψεις που υπήρχαν και αποφασίστηκε η προμήθεια εξοπλισμού, ενταγμένη στο 3ο ΚΠΣ- ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ. Μέχρι εδώ, όλα νόμιμα.
Στη συνέχεια, προκηρύσσεται διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια του εξοπλισμού. Ειδικά για το εργαστήριο αυτοκινήτου οι "προδιαγραφές" που ορίστηκαν για τον εξοπλισμό προκάλεσαν έκπληξη, διότι δεν περιελάμβαναν κανένα εργαλείο ή μηχάνημα και περιείχαν ελάχιστο τμήμα του βασικού εξοπλισμού, και αυτό με αλλοιωμένα χαρακτηριστικά και δυσνόητη περιγραφή! Σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιες εταιρείες, ανταγωνίστριες του προμηθευτή, προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη, χωρίς αποτέλεσμα. Παρότι οι προδιαγραφές είναι πολύ φτωχές, το τίμημα είναι από τα υψηλότερα που προβλέπεται για κάθε είδος εργαστηρίου: περίπου 4,5 εκατ. ευρώ σε δύο πακέτα, προοριζόμενα για 28 σχολεία!
Τον Νοέμβρη του 2006 αρχίζει να φτάνει ο εξοπλισμός στα σχολεία όλης της χώρας, και προς μεγάλη μας έκπληξη δεν καλύπτει ούτε τις εξαιρετικά φτωχές προδιαγραφές! Κυρίως αποτελείται από προσομοιωτές-μαϊμού.
"Επιλέξαμε να είναι light", μας δήλωσε η υπεύθυνη για τους εξοπλισμούς στο υπουργείο. Χρεώνεται δε εντέχνως η ευθύνη για όλη τη διαδικασία της προμήθειας στην επιτροπή παραλαβής κάθε σχολείου, που δεν διέθετε υποχρεωτικά τους γνώστες του αντικειμένου και, πάνω από όλα, τις απαραίτητες πληροφορίες (προδιαγραφές, διακήρυξη διαγωνισμού, σημεία ελέγχου).
Στο 1ο ΣΕΚ (Σχολικό Εργαστηριακό Κέντρο)Τρίπολης, τα μέλη της ήσαν γνώστες, επειδή υπήρχε η δυνατότητα. Πρόεδρος της επιτροπής ήταν ο υπογράφων, ως διευθυντής του ΣΕΚ. Η επιτροπή, προτού υπογράψει ζήτησε και έλαβε τις απαραίτητες πληροφορίες. Διαπιστώνοντας τις τεράστιες αποκλίσεις, δεν υπέγραψε το προτεινόμενο από το υπουργείο πρωτόκολλο "τελικής ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής", αλλά ένα πρωτόκολλο ακριβές, με τα πραγματικά αντικείμενα.
Ακολούθησαν πιέσεις, απειλές, εκβιασμοί, ταξίματα από τον διοικητικό μηχανισμό, προκειμένου να υπογραφεί το προτεινόμενο. Οταν δεν έπιασαν ούτε αυτά, η διοίκηση βρήκε άλλο σχολείο για να στείλει τον εξοπλισμό, αφού εξασφάλισε από πριν την υπογραφή του διευθυντή! Ενημερώθηκαν οι πολιτικοί φορείς, και ανάμεσά τους η κα Διαμαντοπούλου, τότε υπεύθυνη Παιδείας του ΠΑΣΟΚ και τώρα υπουργός. Ακολούθησε η παραίτηση του υπογράφοντος, ως έσχατο μέσο για να σπάσει το απόστημα. Εγινε μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία της Τρίπολης. Ενήμερη είναι και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην οποία έχουν κατατεθεί πλήρη στοιχεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση επιχειρεί να συγκαλύψει το σκάνδαλο, ξαναστέλνοντας τον εξοπλισμό από το "ενδιάμεσο" σχολείο στο 1ο ΣΕΚ Τρίπολης.
Μην έχοντας καμία εμπιστοσύνη στον διοικητικό μηχανισμό, γίνεται έκκληση μέσω των ΜΜΕ να σταματήσει αυτή η προσπάθεια.
Γίνεται επίσης έκκληση προς τη Δικαιοσύνη να επισπεύσει τις διαδικασίες, που πελαγοδρομούν ανάμεσα στην Τρίπολη, την Αθήνα και τον Πειραιά, επειδή ο κίνδυνος της παραγραφής πλησιάζει.
Αντωνάκος Λάμπρος,
πρώην διευθυντής του ΣΕΚ Τρίπολης».
Θέτω το ερώτημα: πόσες προμήθειες κάνει κάθε μέρα σε πόσες υπηρεσίες το Δημόσιο, και πόσες μοιάζουν μ' αυτές που εδώ καταγγέλλονται; Για να καταλάβει κανείς αν υπάρχει ελπίδα εξόδου από την κρίση χωρίς να ξηλωθεί όλο το σύστημα.
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΔΙΑΠΛΟΚΗ,
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ,
ΞΕΦΤΙΛΙΚΙΑ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου