"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


«Μη φοβού όταν πλουτήση άνθρωπος»

«Θα μου πουν· "πάλι εσύ στρέφεσαι κατά των πλουσίων;"

" Απαντώ· πάλι εσείς στρέφεστε κατά των πενήτων."

"Πάλι εσύ εναντίον των αρπαζόντων;"

"Πάλι εσείς εναντίον εκείνων που τους αρπάζετε τα αγαθά. εσείς δεν χορταίνετε να τρώτε και να κατασπαράζετε τους φτωχούς, κι εγώ δεν χορταίνω να σας διορθώνω."

"Πάλι εσύ είσαι προσκολλημένος σ αυτούς;"

"Mα συνεχώς εσύ είσαι προσκολλημένος (επιτιθέμενος) στον φτωχό; Εσύ να φύγης μακριά από το πρόβατό μου, εσύ να φύγης μακριά από την ποίμνη μου· σταμάτα να την λυμαίνεσαι. εάν λυμαίνεσαι την ποίμνη μου, με κατηγορείς, επειδή σε διώχνω; εάν ήμουν ποιμήν προβάτων, θα με κατηγορούσες φυσικά ότι δεν διώχνω τον λύκο που επιτίθεται στην ποίμνη. τώρα είμαι ποιμήν λογικών ζώων· δεν σε διώχνω με την πέτρα αλλά με τον λόγο· μάλλον ούτε καν σε διώχνω αλλά σε καλώ· γίνε και συ πρόβατο, έλα, μπες και συ στο κοπάδι μου»

Ιωάννου τού Χρυσοστόμου, Λόγος εις το «Μη φοβού όταν πλουτήση άνθρωπος»

Δεν υπάρχουν σχόλια: