"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Τελευταίο τρένο για το Σαν Φερνάντο

(Πρωτο Θέμα 25/4/2010)

Από το 1945 μέχρι σήμερα έχουν περάσει απ’ το σταθμό πάνω από 10 τρένα. Οι παλιοί επιβάτες θα θυμούνται το Σχέδιο Μάρσαλ που θα μετέφερε την Ελληνίτσα σε μία ονειρική πόλη του μαλακού υπογαστρίου της Ευρώπης που λέγεται «Ανάπτυξη». Όμως, κάθε φορά που το τρένο πλησίαζε στο σταθμό, ήταν απασχολημένη με κάποιο άλλο project.

Παραθέτω μερικά, όχι αναγκαστικά στη σωστή σειρά, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι: ανένδοτος, αποστασία, δικτατορία, προδοσία της Κύπρου, κατάλυση και αποκατάσταση της Δημοκρατίας, κατασκευή Λ. Συγγρού, υποδοχή Ζισκάρ ντ’ Εστίν, ένταξη στον ΕΟΚ, αλλαγή, σκάνδαλο Κοσκωτά, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε, συγκυβέρνηση, αλλαγή, ακόμα καλύτερες μέρες, εκσυγχρονισμός, επανίδρυση του κράτους, νέα μεταπολίτευση, αλλάζουμε ή βουλιάζουμε, ο ήχος του όπλου (στο τραπέζι), to borrow or not to borrow, μηχανισμός στήριξης, σχέδιο σταθερότητας και δεκάδες άλλες «δράσεις» που κρατούσαν την Ελληνίτσα απασχολημένη με αποτέλεσμα, τα δισεκατομμύρια που άφηναν τα τρένα στο σταθμό να τα αρπάζουν οι επιτήδειοι.

Μάταια οι δημοσιογράφοι, που τη συνόδευαν στο ταξίδι έλεγαν και έγραφαν πως πρέπει να σταματήσει την ομφαλοσκόπηση, να καθίσει σ’ ένα παγκάκι στην αποβάθρα και, μόλις έλθει ένα τρένο που γράφει «Πακέτο Ντελόρ» να ελέγξει το εμπόρευμα και να εμποδίσει τα λαμόγια να το κάνουν βίλες, πισίνες, «μερσεντέ» και κοχίμπα. Τίποτα αυτή. Καθισμένη στο καφέ έκανε «μελέτες» για τα έργα που θα έκανε με τα χρήματα που θα έπαιρνε.

Πέρασε λοιπόν το Ντελόρ κι’ άφησε ένας θεός ξέρει πόσα δις, πέρασαν κι’ άλλα που έγραφαν Α, Β, Γ, Δ ΚΠΣ κι’ άφησαν άλλα τόσα όμως εκείνη το χαβά της. Την είχε βρει τόσο με τις «μελέτες» και τις «δράσεις» (και μαζί της την είχαν βρει και καμιά εικοσαριά χιλιάδες κολλητοί και παρακοιμώμενοι), που έχασε και τα τρένα που κουβαλούσαν δανεικά!

Έξαλλη από θυμό έδιωξε τον Μεγάλο Κουρασμένο Σταθμάρχη και ανάθεσε την οργάνωση των δρομολογίων προς την Ανάπτυξη σε ένα νέο, ωραίο και ευαίσθητο αθλητή. «Δεν μπορεί» είπε στους κολλητούς «αυτός θα ελέγξει τα τρένα και θα προφυλάξει τα εμπορεύματα». Ο νέος σταθμάρχης άφησε την Ελληνίτσα στη καφετέρια, έβγαλε το Colt από το χόλστερ και διαμήνυσε πως, όποιος τολμήσει να βάλει το δάχτυλό του στο μέλει, μαύρο φίδι που τον έφαγε…

Ο λαός τρόμαξε, η Ευρώπη έπαθε μία ψυχολογία, κι’ ο κόσμος σταμάτησε για ν’ ανέβει ο Αθλητής. Μία παγωμένη σιωπή έπεσε στο σταθμό καθώς όλοι περίμεναν τον ήχο του όπλου. Αντί για πυροβολισμό όμως άκουσαν το σφυρίχτρα του τρένου. Έτρξαν στην αποβάθρα και είδαν πως, στη προμετωπίδα, η ντιζελομηχανή έγραφε «ΔΝΤ».

“Οϊμέ” φώναξε η Ελληνίτσα
“Ιμί, ιμί λαμά σαβαχθανί” φώναξε ο Αθλητής

Και έπεσαν οι τίτλοι τέλους.

Σκηνοθεσία: Δύο Μεγάλα Κόμματα. Σενάριο: Καραμανλής Ι, Παπανδρέου ΙΙ, Σημίτης Ι (μπορεί και ΙΙ), Καραμανλής ΙΙ, Παπανδρέου ΙΙΙ. Μουσική: Lady Angela. Κουστούμια: Joker. Σκηνικά: Διογένης.

Για περισσότερες πληροφορίες για το spread και τη ανακοίνωση του ΔΝΤ ότι «η Ελληνίτσα απειλεί την ευρωζώνη» στο
 ή στο,

Δεν υπάρχουν σχόλια: