"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΚΟΣΜΟΣ - ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ: Aστοχία υλικου και ανθρώπινα σφάλματα έριξαν το Αirbus Α330 της Air France σύμφωνα με το επίσημο πόρισμα για την τραγωδία του 2009

Συνδυασμός παραγόντων, ανθρώπινα σφάλματα, αστοχία υλικού, κακή εκπαίδευση και ελλειμματική εποπτεία συνέβαλαν στη συντριβή του Αirbus Α330 της Air France, το οποίο εκτελούσε την πτήση AF 447 από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι την 1η Ιουνίου του 2009. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει το οριστικό πόρισμα των εμπειρογνωμόνων που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Οπως διαπιστώθηκε ύστερα από την ανάλυση των μαύρων κουτιών και όλων των άλλων στοιχείων που συνέλεξε η αρμόδια γαλλική αρχή (BEA), η αλληλουχία γεγονότων που οδήγησε τους 228 επιβαίνοντες στον θάνατο ξεκίνησε εξαιτίας της δυσλειτουργίας των ταχυμέτρων, των σωλήνων Πιτό, ενώ επικρατούσε καταιγίδα. Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είχε αποσυρθεί για ξεκούραση και οι συγκυβερνήτες κρατούσαν στα χέρια τους τα χειριστήρια. Οταν ο πρώτος τη τάξει επέστρεψε στο πιλοτήριο, δεν ήταν δυνατόν να γίνει τίποτα για να αποκατασταθεί η θέση του αεροσκάφους που κινούνταν προς τον ωκεανό. Ενα από τα σφάλματα των νεότερων αξιωματικών ήταν ότι ανασήκωσαν τη μύτη του αεροπλάνου όταν αυτό απώλεσε τη στήριξή του, ενώ θα έπρεπε να τη «ρίξουν».

Σύμφωνα με τον συντονιστή των εμπειρογνωμόνων Αλέν Μπουιγιάρντ, «το πλήρωμα έχασε εντελώς τον έλεγχο της καταστάσεως. Δεν κατάλαβαν ότι το αεροσκάφος είχε χάσει τη στήριξη και κατερχόταν προς τη θάλασσα με ταχύτητα 3.352 χλμ. το λεπτό», ενώ ο διευθυντής της αρμόδιας υπηρεσίας τόνισε ότι το πολύνεκρο δυστύχημα είναι αποτέλεσμα ενός αεροσκάφους που βγήκε από τις φυσιολογικές λειτουργικές συνθήκες από ένα πλήρωμα που δεν αντιλαμβανόταν τι συνέβαινε. 


Επίσης το πόρισμα κάνει 25 νέες συστάσεις για την εξασφάλιση της απόλυτης πτητικής ασφάλειας, ανάμεσα στις οποίες η καλύτερη εκπαίδευση των χειριστών και η βελτίωση των συστημάτων προειδοποίησης του αεροσκάφους για την περίπτωση απώλειας στήριξης.

Οι συγγενείς των θυμάτων θεωρούν ότι το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων είναι υπερβολικά ανεπαρκές όσον αφορά τις ευθύνες που βαρύνουν τον κατασκευαστή του αεροπλάνου αλλά και τον αερομεταφορέα, δηλαδή την Air France. Την ερχόμενη εβδομάδα πρόκειται να δοθεί πόρισμα σχετικά με τις ευθύνες των δύο εταιρειών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: