Πρώτα απ' όλα, διευκρινίζουν ο σερ Τζον Ντάνιελ και ο Ντέιβιντ Κίλιον στην «Γκάρντιαν», διότι με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το κόστος των διδάκτρων. Η απόφαση της Ουάσιγκτον, λόγου χάριν, να ψηφιοποιήσει 81 μαθήματα από τα καλύτερα πανεπιστήμια των Νοτιοδυτικών ΗΠΑ είχε ετήσιο κέρδος για τους φοιτητές 40 εκατ. δολάρια. Δεδομένου δε πως η ψηφιοποίηση κόστισε 1,8 εκατ. ευρώ, είναι σαφές πως απόσβεση έγινε από τον πρώτο χρόνο κιόλας εφαρμογής του προγράμματος.
ΚΟΣΜΟΣ: H on-line εκπαίδευση νικά κατά κράτος το... αμφιθέτρο
Της ΜΑΡΩΣ ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ
Η διαδικτυακή εκπαίδευση είναι προσβάσιμη σε όλους. Είναι επίσης
δωρεάν και θεωρείται η εκπαιδευτική μέθοδος του μέλλοντος. Πλην όλων
αυτών όμως, των λίγο ώς πολύ γνωστών πλεονεκτημάτων, η online μάθηση
αποδεικνύεται πολύ καλύτερη από άλλες παραδοσιακές εκπαιδευτικές
μεθόδους και σίγουρα πιο αποτελεσματική από την παθητική παρακολούθηση
στα φοιτητικά έδρανα. Το συμπέρασμα είναι το αποτέλεσμα δεκαετούς
έρευνας του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon του Πίτσμπουργκ και πρόκειται
να ανατρέψει πολλές παρανοήσεις γύρω από χρόνια εκπαιδευτικά ζητήματα.
Το 2002, το εν λόγω αμερικανικό πανεπιστήμιο - από τα πιο επιφανή
των ΗΠΑ - εισήγαγε δοκιμαστικά την Πρωτοβουλία για την Ανοικτή
Εκπαίδευση. Κατά τη διάρκεια αυτών των δέκα ετών, μέσω του συγκεκριμένου
προγράμματος, οι ενδιαφερόμενοι είχαν τη δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης
στα μαθήματα του πανεπιστημίου. Τρία χρόνια αργότερα, το 2005, το 2006
και το 2007, οι καθηγητές άρχισαν να μελετούν συστηματικά τις επιδόσεις
των φοιτητών που παρακολουθούσαν online με σκοπό να τις συγκρίνουν στη
συνέχεια με εκείνες των φοιτητών που με συνέπεια παρακολουθούσαν τις
παραδόσεις στα αμφιθέατρα της πανεπιστημιούπολης.
Οι καθηγητές
εξεπλάγησαν διπλά. Και αυτό διότι διαπίστωσαν αφενός πως στις
βαθμολογίες δεν υπήρχαν αξιοσημείωτες αποκλίσεις και αφετέρου πως οι
φοιτητές μέσω Ιντερνετ αφομοίωναν καλύτερα και κυρίως ταχύτερα τις
πληροφορίες συγκριτικά με τους «παραδοσιακούς» φοιτητές.
Επίσης θετικά ήταν και τα μηνύματα που έστειλαν ειδικοί από όλον
τον κόσμο, κατά τη διάρκεια του πρώτου ανοικτού συνεδρίου της UNESCO για
τις Ανοικτές Εκπαιδευτικές Πηγές στο Παρίσι, τον περασμένο Ιούνιο. Στην
ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης είδαν όχι μόνο τη λύση στην παγκόσμια
εκπαιδευτική κρίση αλλά και το κλειδί που θα ξεκλειδώσει την παγκόσμια
ανάπτυξη τον 21ο αιώνα. Και τόνισαν πως εάν η έννοια των Ανοικτών
Εκπαιδευτικών Πηγών είναι απλή - εκπαιδευτικά υλικά προσιτά σε όλους -
τα οικονομικά οφέλη είναι ανυπολόγιστα.
Πρώτα απ' όλα, διευκρινίζουν ο σερ Τζον Ντάνιελ και ο Ντέιβιντ Κίλιον στην «Γκάρντιαν», διότι με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το κόστος των διδάκτρων. Η απόφαση της Ουάσιγκτον, λόγου χάριν, να ψηφιοποιήσει 81 μαθήματα από τα καλύτερα πανεπιστήμια των Νοτιοδυτικών ΗΠΑ είχε ετήσιο κέρδος για τους φοιτητές 40 εκατ. δολάρια. Δεδομένου δε πως η ψηφιοποίηση κόστισε 1,8 εκατ. ευρώ, είναι σαφές πως απόσβεση έγινε από τον πρώτο χρόνο κιόλας εφαρμογής του προγράμματος.
Το σημαντικότερο όλων όμως είναι πως οι Ανοικτές Εκπαιδευτικές
Πηγές εγγυώνται μια μορφή εκπαίδευσης που θα μπορεί να προσαρμόζεται
στις μεταβαλλόμενες ανάγκες τις παγκόσμιας οικονομίας. Θα μπορεί δηλαδή
να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ενός πιο καταρτισμένου και ευέλικτου
εργατικού δυναμικού. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς τη μορφή της
παγκόσμιας οικονομίας όταν στο 90% - ίσως και παραπάνω - του παγκόσμιου
πληθυσμού που αυτή τη στιγμή είναι αποκλεισμένο από μια υψηλής ποιότητας
μέση εκπαίδευση δοθεί επιτέλους μια δίκαιη ευκαιρία στη μάθηση.
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΚΟΣΜΟΣ,
ΠΑΙΔΕΙΑ,
ΤΑ ΝΕΑ,
INTERNET
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου