"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


«Μαύρη τρύπα» 3,5 δισ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες

Διαρκώς μεγαλώνει η «μαύρη τρύπα» των αστικών συγκοινωνιών, καθότι οι συσσωρευμένες ζημίες ξεπερνούν τα 3,5 δισ. ευρώ.

Οι μετατάξεις, το κόψιμο υπερωριών, η καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης και η αύξηση των εισιτηρίων (2011) αποτελούν πλέον μονόδρομο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας.

Οι ζημιές του ΗΣΑΠ για το 2009 διαμορφώθηκαν στα 105,63 εκατ. ευρώ έναντι 87,36 εκατ. ευρώ το 2008. Ο κύκλος εργασιών πέφτει στα 53,07 εκατ. ευρώ.

Ο ΗΣΑΠ είναι υπερφορτωμένος με υποχρεώσεις, αφού η σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια είναι στα ύψη.

Η καθαρή θέση ανέρχεται στα 197 εκατ. ευρώ και οι συνολικές υποχρεώσεις στα 670 εκατ. ευρώ, με τις περισσότερες να είναι δανειακές.

Αρνητική εικόνα υπάρχει και για την ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία), η οποία διεύρυνε τις ζημιές της στα 327 εκατ. ευρώ έναντι 304 εκατ. το 2008. Η ΕΘΕΛ εμφάνισε πωλήσεις 104,38 εκατ. ευρώ από 101,05 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις έχουν εκτιναχθεί στο 1,71 δισ. ευρώ, με την καθαρή θέση να είναι αρνητική κατά 1,28 δισ. ευρώ Ζοφερή κατάσταση και στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ).

Αν και αύξησαν τον κύκλο εργασιών στα 23,7 εκατ. ευρώ, ωστόσο διεύρυναν τις καθαρές ζημιές κατά 3,7 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να ανέλθουν στα 70,3 εκατ. ευρώ. Το «διαμάντι» των αστικών συγκοινωνιών, η ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) κατάφερε, για πρώτη φορά στην ιστορία της, να καταγράψει ζημιές-ρεκόρ 19 εκατ. ευρώ, όταν πριν από 2 χρόνια ήταν οριακά κερδοφόρος.

Στελέχη του Υπουργείου Υποδομών εργάζονται ήδη για τη σύσταση ενός φορέα που θα έχει στην αρμοδιότητά του, τόσο τον σχεδιασμό, όσο και την υλοποίηση κάθε κίνησης που αφορά τις μετακινήσεις του Λεκανοπεδίου («Μητροπολιτικός Φορέας») .

Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ βάζει «μαχαίρι» στις υπερωρίες, προχωρά σε ενοποιήσεις τμημάτων και προμηθειών, ενώ εξετάζονται και μετατάξεις υπαλλήλων. Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, σήμερα «περισσεύουν» 800 άτομα από το μετρό. Απ’ αυτά 150 θα διοχετευτούν στον ΗΣΑΠ και τα υπόλοιπα σε άλλες ΔΕΚΟ, όπως η ΕΘΕΛ.

πηγη ΙΣΟΤΙΜΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: