"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Eνα βήμα πριν απο την επιβολή προστίμων (150.000 ευρώ την ημέρα) για το αισχος με τα σκουπίδια

Τα σκουπίδια λυγίζουν τελικά τις αντοχές της χώρας, με την πολιτεία να τρέχει με την... ψυχή στο στόμα, να λύσει μέσα σε ελάχιστο χρόνο, προβλήματα δεκαετιών και μια σειρά από εμπόδια να υψώνονται και να απειλούν τους σχεδιασμούς με πλήρη ανατροπή

Στην Τρίπολη σταμάτησε η αποκομιδή γιατί δεν χωράει άλλο η εκεί χωματερή, στη Θεσσαλονίκη το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο διέκοψε τη λειτουργία του λόγω σκουπιδιών, στη Σπάρτη επιβάλλονται πρόστιμα από την Περιφέρεια για νέες χωματερές οι οποίες τελικά κανείς δεν ξέρει πόσες είναι και πού βρίσκονται, και γι' αυτές η Ε.Ε. ετοιμάζει να μας επιβάλει πρόστιμο πάνω από 150.000 ευρώ την ημέρα.

Την ίδια στιγμή στην Αττική, η Φυλή έχει αντοχή άλλους είκοσι δύο μήνες και η κυβέρνηση, με την Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να βρουν τρόπους να ξεπεράσουν τα προβλήματα και μέχρι το τέλος της χρονιάς να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για τα τέσσερα έργα που θα λύσουν το πρόβλημα.

Ωστόσο, με δεδομένο ότι τα νέα έργα προωθούνται μέσω ΣΔΙΤ και με το ΕΣΠΑ να μην αρκεί, θα πρέπει να βρεθούν και χρήματα από τραπεζικό δανεισμό, με τα πιστωτικά ιδρύματα να εμφανίζονται επιφυλακτικά ώστε να χρηματοδοτήσουν ΣΔΙΤ που μπορεί να «μπλοκάρουν» λόγω κινητοποιήσεων.
Επισήμως λειτουργούν γύρω στις 70 χωματερές, στη χώρα μας, αν και εκκρεμεί η ενημέρωση των στοιχείων από τους δήμους, που έχει ζητήσει εδώ και σχεδόν δύο μήνες η κυβέρνηση.

Όλα αυτά συνθέτουν το μείζον πρόβλημα των σκουπιδιών στη χώρα μας που, όπως και άλλα πολύ σημαντικά θέματα, η πολιτεία απέφυγε να τα λύσει εδώ και δεκαετίες. Και τώρα «τρέχουμε» με τη πλάτη στον τοίχο. Στην εικόνα αυτή μπαίνουν και οι αντιδράσεις των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση σε διάφορες πόλεις, που σταματούν την αποκομιδή, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται στις γειτονιές εικόνες από το... πιθανότερο μέλλον μας.

Οι διάφορες βαθμίδες της διοίκησης αδυνατούν να συνεννοηθούν και να συντονιστούν, ενώ την ίδια στιγμή οι χρόνοι τρέχουν αντίστροφα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα αρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Εσωτερικών, αδυνατούν να ενημερώσουν για τον ακριβή αριθμό των παράνομων χωματερών που υπάρχουν ακόμα στη χώρα. Επισήμως λειτουργούν γύρω στις 70 χωματερές, αν και εκκρεμεί η ενημέρωση των στοιχείων από τους δήμους, που έχει ζητήσει εδώ και δυο μήνες σχεδόν η κυβέρνηση. Στο υπουργείο Περιβάλλοντος πάντως παραδέχονται ότι είναι άγνωστος ο αριθμός των «κρυφών» χωματερών που έχουν ανοίξει σε διάφορες περιοχές της χώρας, ενώ δεκάδες είναι οι χωματερές που επισήμως δεν δέχονται πλέον σκουπίδια (χωρίς αυτό να ισχύει και στη πραγματικότητα) αλλά δεν έχουν αποκατασταθεί, όπως οφείλουμε, βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στην Αττική και στην Πελοπόννησο.

Όλα αυτά φέρνουν ακόμη πιο κοντά την επιβολή βαρύτατων προστίμων στη χώρα που υπολογίζεται σε περίπου 150.000 ευρώ την ημέρα και για όσο χρόνο δεν αποκαθίσταται το πρόβλημα. Το πρόστιμο αυτό, βάσει της νομοθεσίας, θα παρακρατηθεί από τα κονδύλια προς τους δήμους. Κάτι που μεταφράζεται, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, έως και 30% αύξηση των δημοτικών τελών.


Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, σε κοινοτικό επίπεδο η υπόθεση βρίσκεται ένα στάδιο πριν αποφασιστεί η επιβολή προστίμων.
 
Την ίδια στιγμή, ο ήδη κορεσμένος παλιός ΧΥΤΑ στη Φυλή θα πάψει να δέχεται σκουπίδια σε είκοσι δύο μήνες από τώρα, σύμφωνα με την Περιφέρεια Αττικής
. Και μέσα σε αυτό το διάστημα, θα πρέπει να συμβούν όσα δεν μπόρεσαν να γίνουν εδώ και είκοσι χρόνια.

Σε δεκατρείς μήνες από τώρα θα πρέπει να έχουν συμβασιοποιηθεί και τα τέσσερα εργοστάσια διαχείρισης απορριμμάτων που έχει σχεδιαστεί να γίνουν στην Αττική, προκειμένου να μη χαθούν και τα δεσμευμένα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Προγραμματισμός που χαρακτηρίζεται ως «οριακός». Ήδη πάντως εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης των έργων, χωρίς όμως να έχει ακόμη αποσαφηνιστεί η χωροθέτηση στην Κερατέα και θα πρέπει να γίνει αγώνας δρόμου προκειμένου να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες. Μέσα στην εβδομάδα δημοπρατήθηκε το έργο του Γραμματικού και αναμένονται οι άλλες τρεις προκηρύξεις για Φυλή, Άνω Λιόσια και Κερατεά, χωρίς όμως να έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα.


ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: