Ιδού ένα μικρό τυχαίο δείγμα: «Το δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης εε΄ της περ. β΄ της παρ. 3 του άρθρου 56 του π.δ. 169/2007 αντικαθίσταται ως εξής:…». Μέχρι να φτάσουμε στο τέλος (πέντε γενικές στη σειρά), έχουμε ξεχάσει για τι πράγμα μιλάμε. Στο προσχέδιο δεν αναφέρεται τι είναι αυτό που αντικαθίσταται – και αυτό συμβαίνει πάμπολλες φορές. Ισως μαζί με το ΜΠΔΣ (μακροπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής), οι βουλευτές θα έπρεπε να παραλαμβάνουν ένα φροντιστηριακό λυσάρι, ένα «companion» με επεξηγηματικά σχόλια. Εχοντας στη διάθεσή τους λιγότερες από 24 ώρες, οι 300 κλήθηκαν να συζητήσουν ένα νομοσχέδιο-ποταμό. (...)
Μια φίλη φιλόλογος που κάποτε εργαζόταν σε ένα φροντιστήριο σήκωσε τα χέρια ψηλά όταν ένας μαθητής της δεν μπορούσε να απαντήσει σε μια γραπτή άσκηση στο μάθημα της Γλώσσας γιατί είχε άγνωστες λέξεις στην εκφώνηση: «Βρείτε τα υπερρεαλιστικά και συνειρμικά στοιχεία στους πρώτους 15 στίχους του “Μπολιβάρ”». Ποιος είναι ο κύριος Μπολιβάρ και ποια τα στοιχεία του; Πώς να κάνει κανείς σκονάκι τόσα ακρωνύμια (ΕΤΕΑΝ Α.Ε., ΠΣΛΦΒ, ΕΑΚΝ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΚΚΔΚΥ, ΓΕΜΗ, ΣΗΘΥΑ, ΛΑΓΗΕ κ.λπ.); Πώς να αντιληφθεί κανείς τόσες περ. (περιπτώσεις), υποπερ. (υποπεριπτώσεις), εδάφια και υπο-εδάφια; «Κυρία, κυρία, δεν πρόλαβα να διαβάσω· κυρία, ξέχασα το τετράδιο στο σπίτι».
Πίστευε, ψήφιζε και μη ερεύνα, γιατί δεν υπάρχει χρόνος για «ερεύνα». Αναρωτιέμαι αν θα βρεθεί ένας (1) βουλευτής που θα δηλώσει όχι «παρών» αλλά «αδιάβαστος», για τον απλό και υπερκομματικό λόγο ότι δεν είχε τον χρόνο να διαβάσει και να κατανοήσει τι είναι αυτό που καλείται να ψηφίσει ή να καταψηφίσει.
Οπερέτα ή τραγωδία; Θρίαμβος ή καταισχύνη του κοινοβουλευτισμού και της δημοκρατίας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου