"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ - ΚΟΣΜΟΣ: Το μέλλον του Facebook βρίσκεται στην Ινδια

Του Peter Savodnik / Bloomberg BusinessWeek

Μέχρι το 2015, η Ινδία θα έχει περισσότερους χρήστες του Facebook (FB) από κάθε άλλη χώρα στη Γη –κατευθύνοντας τη δραστηριότητα της κοινωνικής δικτύωσης μακριά από τη Δύση καιπρος μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αναδυόμενες αγορές του πλανήτη.

Μέχρι τώρα, η Ινδία μετρά σχεδόν 46.307.580 χρήστες του Facebook, σύμφωνα με την Socialbakers, εταιρείαστατιστικής ανάλυσης Social Mediaστο Λονδίνο. Αυτό την καθιστά την τρίτη μεγαλύτερη αγορά του Facebook, πίσω από τις ΗΠΑ, τώρα με 156.830.580χρήστες και τη Βραζιλία με 48.041.640. 

Σύμφωνα με την Eleanor Armitage, εκπρόσωπο τύπου της Socialbakers, ο αριθμός των Ινδώνχρηστών του Facebookαυξάνεται κατά ποσοστό 22% κάθε έξι μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι η Ινδία θα ξεπεράσειτις ΗΠΑ προς το τέλος του 2014, όταν και οι δύο χώρες αναμένεται να έχουν 170εκατομμύρια έως 175 εκατομμύρια μέλη. 

Ο Prasant Naidu, που διατηρεί blog με θέμα την κοινωνική δικτύωση στην Ινδία στο LighthouseInsights, αποδίδειτην εκρηκτική ανάπτυξη του Facebook στην υποήπειρο στην τεράστια, ανεκμετάλλευτη ως επί το πλείστον αγορά της. (Η Ινδία έχει πληθυσμό πάνω από ένα 1,2 δισεκατομμύρια και οι χρήστες του Facebook αποτελούν λιγότεροαπό το 4% του πληθυσμού, σε σύγκριση με το 51% στις ΗΠΑ.)

Επίσης, το Facebook ατοχεύει επιθετικά στους πιο νέους ανθρώπους. Λέει η Cara Pring, blogger από το Σίδνεϊ: «Ενώ είναι φυσιολογικό να παρατηρείται μια μικρή υπερεκπροσώπηση των νεότερων ηλικιακών ομάδων (δηλαδή, 18 έως 34) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,στην Ινδία, αυτή η ηλικιακή ομάδα αντιπροσωπεύει ένα συντριπτικό 76% όλων τωνχρηστών του Facebook. Είναι εμφανές ότι αυτή η ομάδα αποτελεί την κινητήριο δύναμη της επανάστασης τωνsocial media στο εσωτερικό της χώρας."

Το 2010, το Facebookάνοιξε ένα γραφείο στο Hyderabad,που αποτελεί τον κόμβο της προηγμένης τεχνολογίας στην Ινδία. Ο Naidu λέει ότι αυτό διευκόλυνετο μάρκετινγκ των επιχειρήσεων και εξασφάλισε συμφωνίες με τους παρόχουςυπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας -σημαντικό σε μια χώρα όπου οι περισσότεροιχρήστες του Facebook συνδέονται στην ιστοσελίδα μέσω φορητών συσκευών.

H Pring προσθέτει ότι οι Ινδοί βλέπουν την κοινωνική δικτύωση με διαφορετικό τρόπο απότους Αμερικανούς. Οι Ινδοί, λέει, "θέλουν να χρησιμοποιήσουν την κοινωνικήδικτύωση με την πραγματική, ουσιαστική έννοια του όρου -να επεκτείνουν τοδίκτυό τους με έναν τρόπο κοινωνικό, χρησιμοποιώντας όσες πλατφόρμες έχουν στηδιάθεσή τους. Αυτό σημαίνει να μην περιοριστούν στους ανθρώπους που γνωρίζουν.Είναι πρόθυμοι να συνδεθούν με όποιον βρουν ενδιαφέροντα ή όποιον έχει κάτικοινό οπουδήποτε στον κόσμο. Αυτός είναι και ο λόγος που το Twitter ακολουθεί εκρηκτικούς ρυθμούς ανάπτυξης στην Ινδία: επειδή δεν απαιτείται έγκριση να ακολουθήσεις κάποιον στο διαδίκτυο. "

Φυσικά, δεν είναι ξεκάθαρο για πόσο καιρό το Facebook θα παραμείνει η κυρίαρχη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης στον πλανήτη -ή αν κάτινεότερο, ταχύτερο και καλύτερο από την κοινωνική δικτύωση αντικαταστήσει εξ’ολοκλήρουτην κοινωνική δικτύωση. Η όχι και τόσο φανταχτερή αρχική δημόσια εγγραφή του Facebook νωρίτερααυτό το μήνα έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη μακροπρόθεσμη εμπορευσιμότητατης εταιρείας. Και σε πολλές χώρες όπου το ποσοστό διείσδυσης του Facebook είναιίσο ή μεγαλύτερο από το 50% -στις ΗΠΑ, στη Βρετανία, στον Καναδά, τηνΑυστραλία, τη Μαλαισία και την Ταϊβάν, μεταξύ άλλων- το Facebookαναπτύσσεται πολύ αργά και, σε ορισμένες περιπτώσεις, χάνει χρήστες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: