ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Oυτε τα φανάρια οδικής κυκλοφορίας δεν μπορεί να επισκευάσει το κράτς - Μπουρδέλο. Υπουργείο Υποδομών και Περιφέρεια παίζουν κολοκυθιά στην πλάτη των δύστυχων πολιτών!
Του Γιωργου Λιαλιου
Βασικές οδοί του κέντρου όπως η Σταδίου, η Πανεπιστημίου, η Ακαδημίας και η Αμαλίας έμειναν ουσιαστικά χωρίς φανάρια, ως αποτέλεσμα των εκτεταμένων βανδαλισμών κατά τη διαδήλωση της προηγούμενης Κυριακής. Σύμφωνα με την πρώτη καταμέτρηση, 37 διασταυρώσεις στο ιστορικό κέντρο έμειναν χωρίς σηματοδότηση και το χειρότερο είναι ότι η καταστροφή... δεν θα αποκατασταθεί, τουλάχιστον άμεσα. Και αυτό γιατί συνέπεσε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το υπουργείο Υποδομών στην περιφέρεια Αττικής λόγω «Καλλικράτη», μεταφορά που έμεινε ημιτελής καθώς δεν μεταφέρθηκαν τα απαραίτητα κονδύλια.
Η περιφέρεια, στην οποία πλέον μεταφέρθηκε η αρμοδιότητα για 550 χλμ. δρόμων της Αττικής που «υπάγονταν» στο υπουργείο Υποδομών, ολοκλήρωσε χθες την καταγραφή των κατεστραμμένων σηματοδοτών. Σύμφωνα με αυτήν, έχουν καταστραφεί τα φανάρια σε 10 διασταυρώσεις της οδού Σταδίου, 9 της οδού Πανεπιστημίου, 5 της οδού Ακαδημίας, 4 της λεωφόρου Αμαλίας και στους 5 κόμβους της πλατείας Ομονοίας. Η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα σε διάφορα σημεία της πόλης, ιδίως στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου. Το σημαντικότερο από τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί είναι η καταστροφή, μαζί με τους φωτεινούς σηματοδότες, των ρυθμιστών κυκλοφορίας, δηλαδή των ειδικών συσκευών που ελέγχουν τον συντονισμό των φαναριών σε κάθε κόμβο (καθένας από αυτούς κοστίζει περί τα 15.000 ευρώ).
Οπως συνέβη και τον Δεκέμβριο του 2008 (για διαφορετικούς τότε λόγους), οι καταστροφές στους φωτεινούς σηματοδότες της πρωτεύουσας ήρθαν να επιτείνουν το πρόβλημα που είχε από μηνών δημιουργηθεί στη συντήρηση του συνόλου των φαναριών. Τότε είχε δημιουργηθεί πρόβλημα με τις συμβάσεις της Siemens, την τεχνολογία της οποίας χρησιμοποιεί το 80% των 2.000 φαναριών της Αττικής, ανάλογο με αυτό που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι επεκτάσεις του μετρό. Σήμερα το «κενό» στη συντήρηση των χαλασμένων φαναριών οφείλεται στην έλλειψη κονδυλίων, λόγω της ημιτελούς μεταφοράς αρμοδιοτήτων στην περιφέρεια.
«Η αρμοδιότητα διαχείρισης 550 χλμ. δρόμων στην Αττική πέρασε, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο «Καλλικράτης», στην περιφέρεια από το περασμένο καλοκαίρι. Κατόπιν, τον Οκτώβριο μεταφέρθηκε στην περιφέρεια το προσωπικό πέντε διευθύνσεων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων του υπουργείου Υποδομών», λέει ο περιφερειάρχης κ. Γιάννης Σγουρός. «Οι πρώτες συζητήσεις για τον τρόπο μεταβίβασης των αρμοδιοτήτων ξεκίνησαν επί υπουργού Υποδομών κ. Δημ. Ρέππα. Δύο υπουργούς αργότερα, εξακολουθούν να μην έχουν μεταβιβάσει στην περιφέρεια τους αντίστοιχους πόρους. Επομένως... δεν έχουμε τρόπο να παρέμβουμε!».
Σύμφωνα με τον κ. Σγουρό, στην περιφέρεια μεταβιβάστηκε οφειλή 70 εκατ. ευρώ προς τη ΔΕΗ μόνο από τους σηματοδότες, 58 εκατομμύρια οφειλών από εργολαβίες που δεν αποπληρώθηκαν το 2011 και καθόλου πόροι. «Εκτός από τα χρέη, χρειαζόμαστε ακόμα 25 εκατ. για τη δημοπράτηση έργων που έχουν ήδη εγκριθεί και περίπου ακόμα 100 εκατ. για έργα που προτείνουν οι υπηρεσίες», συμπληρώνει.
Η στρέβλωση αυτή, λοιπόν, συμπαρασύρει και την επισκευή - αντικατάσταση των φαναριών, την οποία η πολιτεία ανέθετε μέσω διαγωνισμών σε ιδιωτικά συνεργεία. Εδώ και λίγους μήνες, όλες οι εργολαβίες έχουν λήξει και αυτή τη στιγμή απλά δεν υπάρχει κανείς να τα επισκευάσει. Τις συνέπειες τις βλέπουμε όλοι.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Υποδομών κατηγορεί την περιφέρεια για κωλυσιεργία. Σε πρόσφατο έγγραφό του ο κ. Μάκης Βορίδης υποστηρίζει ότι έχει ζητήσει την αύξηση και μεταφορά των κονδυλίων, ζητεί όμως από την περιφέρεια να υπογράψει τα πρωτόκολλα παράδοσης - παραλαβής έργων και μελετών, τα οποία η περιφέρεια αρνείται να υπογράψει αν δεν κατατεθούν οι πόροι. Ο κ. Βορίδης, πάντως, «πετάει το μπαλάκι» και στο υπουργείο Ανάπτυξης, που θα πρέπει να ολοκληρώσει τη διαδικασία αύξησης του σχετικού προϋπολογισμού.
Και το πρόβλημα απλά επιτείνεται... Η τροχαία με πρόσφατο έγγραφό της στην περιφέρεια δηλώνει αδυναμία να καλύψει τις εκατοντάδες διασταυρώσεις που έμειναν χωρίς σηματοδότηση, σημειώνοντας ότι οι δυνάμεις της επαρκούν μόνο τους βασικούς οδικούς άξονες.
Και ο κόσμος; Απλά υφίσταται τις συνέπειες, βλέποντας ένα ακόμα κομμάτι της καθημερινότητάς του να καταρρέει.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ,
ΕΛΛΑΔΑ,
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,
ΞΕΦΤΙΛΙΚΙΑ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου