"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Κατάντια

Του ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ

Τα μαύρα μαντάτα πολλαπλασιάζονται. Κάποτε καυχιόμασταν, κι όχι άδικα, πως οι πτυχιούχοι των ελληνικών πανεπιστημίων που έφευγαν για μεταπτυχιακά στο εξωτερικό αποδείκνυαν την καλή τους κατάρτιση και σχεδόν την πληθωρική τους ενημέρωση σε σχέση με ό,τι απαιτούσε η προδιαγραφή των σπουδών των ξένων ιδρυμάτων. Μάλιστα το πτυχίο του Πολυτεχνείου συχνά ισοδυναμούσε με μάστερ των ξένων ανάλογων εκπαιδευτηρίων της Ευρώπης και της Αμερικής.

Στέλνοντας πολλές φορές με συστατικές μου επιστολές φοιτητές αλλά και μαθητές μου σε ξένα ιδρύματα, έπαιρνα πάντα ευχαριστήριες επιστολές από πρυτάνεις και καθηγητές που παρακολουθούσαν τα διδακτορικά των συστημένων, όπου επέμεναν στην υψηλή στάθμη και την κριτική δεινότητά τους.

Και τώρα;; 

Εστειλα πέρυσι δύο φοιτητές μου στην Αγγλία και αφού πέρασαν με επαίνους από τις γνωστές εξονυχιστικές συνεντεύξεις από τους αρμόδιους καθηγητές, σε λίγο πήραν άσχημες απανταχούσες από τα λογιστήρια των πανεπιστημίων ότι δεν γίνονται δεκτοί γιατί τα ιδρύματα, λόγω της γνωστής κατάστασης της οικονομίας μας, δεν είναι βέβαια ότι θα εισπράξουν τα δίδακτρα που απαιτούν!!

Γνωστός έλληνας μάλιστα, του οποίου η γυναίκα είναι πασίγνωστο στέλεχος της ευρωπαϊκής διοίκησης, μου ομολόγησε ότι για να γίνει δεκτή η κόρη του σε βρετανικό πανεπιστήμιο υποχρεώθηκε να προπληρώσει τα δίδακτρα ολόκληρου του έτους! 

Με γεια μας. Αφεριμ, αγάδες μου και δερβισάδες μου!

Δεν υπάρχουν σχόλια: