Πρόστιμα 2,05 εκατ. ευρώ σε εταιρείες από την Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών
Πρόστιμα συνολικού ύψους 2,05 εκατ. ευρώ επέβαλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤ&Τ) στις εταιρείες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω κινητού WIN A.E., Buongiorno Hellas Mobile Ltd. και Netsmart Cyprus Ltd. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν για παραβάσεις του κώδικα δεοντολογίας της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων αναφορικά με την παροχή συνδρομητικών Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) αυξημένης χρέωσης.
Η ΕΕΤ&Τ παρενέβη στην υπόθεση κατόπιν καταγγελιών καταναλωτών και ελέγχων που διενήργησε η ίδια η Επιτροπή.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι προαναφερόμενες επιχειρήσεις ενέγραψαν συνδρομητές στις υπηρεσίες τους παραπλανώντας τους.
Συγκεκριμένα, αναρτούσαν συστηματικά προωθητικά διαφημιστικά σε ιστοσελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα, προτρέποντας τους καταναλωτές να καταχωρίσουν τον αριθμό του κινητού τους, προκειμένου να μάθουν τα αποτελέσματα κάποιου τεστ κουίζ, όπως π.χ. είναι το τεστ δείκτη νοημοσύνης, οράσεως, γυναικείου στυλ, ιδανικού βάρους κ.ά., ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς για την κλήρωση αγαθών (κινητό τηλέφωνο, αυτοκίνητο, τηλεόραση κ.ά.), ή να λάβουν δωρεάν εφαρμογές.
Με την καταχώριση του κινητού τους, οι χρήστες εγγράφονταν εν αγνοία τους σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλού κόστους προσφερόμενη από τις εν λόγω εταιρείες. Σύμφωνα με την ΕΕΤ&Τ, οι συγκεκριμένες πρακτικές των εταιρειών παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, ο οποίος ορίζει ρητά ότι κάθε αίτημα του καταναλωτή για να εγγραφεί δεν πρέπει να συγχέεται με το αίτημά του για την απόκτηση περιεχομένου ή υπηρεσίας που δεν αποτελούν μέρος της ΥΠΠ με συνδρομή (π.χ. απαντήσεις σε ένα παιχνίδι γνώσεων).
Το ύψος του προστίμου καθορίστηκε, με βάση τη βαρύτητα της παράβασης, λαμβάνοντας υπόψη τον αυξημένο κίνδυνο παραπλάνησης και πρόκλησης ζημίας σε καταναλωτές, τον αριθμό των θιγομένων συνδρομητών, καθώς και τον τζίρο κάθε εταιρείας από την παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω γραπτών μηνυμάτων υψηλής χρέωσης (PSMS).
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΑΠΑΤΕΣ,
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ,
ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου