"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Νότες ανάγκης από το... πρώτο βιολί

Του ΜΑΝΟΛΗ ΚΟΚOΛΑΚΗ

Βιολιστής του... δρόμου έγινε στην Κρήτη ο αρχιβιολιστής της προεδρικής ορχήστρας της Λευκορωσίας Νικολάι Αντίκονα Καβαλιέρο.

Το πρώτο βιολί των Λευκορώσων, που δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα οικονομικά με τον μισθό που παίρνει στη χώρα του, αναγκάζεται συχνά - πυκνά να βγαίνει εκτός συνόρων και να δίνει «μάχη» για την επιβίωση με... σόλο συναυλίες σε πλατείες και δρόμους.

Τις τελευταίες ημέρες ο Λευκορώσος έχει «στηθεί» στην πλατεία Λιονταριών στην... καρδιά του Ηρακλείου και με το γλυκό παίξιμό του μαγνητίζει μικρούς και μεγάλους κάνοντας ταυτόχρονα ακόμα πιο γιορταστική την ατμόσφαιρα.

Ο ίδιος δηλώνει ευχαριστημένος από την παρουσία του στην Κρήτη, χαρακτηρίζοντας τους Κρητικούς και τους Ελληνες φιλότιμους που ξέρουν, όπως λέει, «να αξιολογούν τα μουσικά ακούσματα και να δίνουν φιλοδωρήματα παρά την κρίση».

Ο Νικολάι Αντίκονα Καβαλιέρο θα δώσει υπαίθριες συναυλίες στην Κρήτη μέχρι την Πρωτοχρονιά και στη συνέχεια θα επιστρέψει στη χώρα του για να βρεθεί κοντά στη γυναίκα του και τη μικρή του κόρη. «Εχω πάει σε Γαλλία, Σουηδία, Πολωνία, Ισπανία, Τουρκία και Ελλάδα προσπαθώντας να κερδίσω κάποια χρήματα. Ελπίζω ως την Πρωτοχρονιά να έχω μαζέψει αρκετά ώστε να βοηθήσω την οικογένειά μου» δήλωσε ο βιολιστής.

Σπουδές
Για τις σπουδές του αλλά και την οδύσσειά του στη «μάχη» της επιβίωσης ο Νικολάι τονίζει: «Εχω τελειώσει τη Μουσική Ακαδημία της Λευκορωσίας παίρνοντας δίπλωμα στο βιολί. Εχω εργαστεί ως ''πρώτο βιολί'' στην προεδρική ορχήστρα. Δυστυχώς δεν μπορώ να τα βγάλω πέρα. Είναι δύσκολα τα πράγματα στη χώρα μου και ό,τι δουλειά κι αν κάνεις δεν μπορείς να ζήσεις εύκολα. Δεν έχω δικό μου σπίτι και αυτό είναι ένα από το βασικότερά του προβλήματα».

Σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα ο Λευκορώσος βιολιστής λέει ότι, παρά την οικονομική κρίση, είναι πολύ καλύτερα από τη χώρα του.

ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: