"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Η Κίνα μειώνει κατά 11% τις εξαγωγές των σπάνιων γαιών

Σε μείωση των εξαγωγών σπάνιων γαιών κατά 11% οδηγείται η Κίνα, μια κίνηση που αναμένεται να επηρεάσει τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας.  

Οι σπάνιες γαίες, γνωστές και ως ευγενή μέταλλα ή λανθανίδες, προέρχονται από μεταλλεύματα και αποτελούν σημαντικότατα υλικά για μία σειρά εφαρμογών από τα υβριδικά αυτοκίνητα μέχρι τα «ντράιβ» των υπολογιστών, τα κινητά τηλέφωνα και τους τηλεκατευθυνόμενους πυραύλους. Η Κίνα καλύπτει το 97% της παγκόσμιας παραγωγής στα 17 ευγενή μέταλλα. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, μειώνει σταδιακά τις εξαγωγές της, ώστε να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση.

Εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου έχει δηλώσει ότι η χώρα επιβάλλει περιορισμούς –πέραν των εξαγωγών– και στην εξερεύνηση και την παραγωγή τους συνολικά, λόγω των περιβαλλοντικών συνεπειών από τις δραστηριότητες αυτές. Νωρίτερα τον Δεκέμβριο τα κρατικά ηλεκτρονικά Μέσα είχαν αναφέρει ότι η Κίνα σχεδιάζει να αυξήσει τους δασμούς επί ορισμένων σπανίων γαιών έως 25%, αρχής γενομένης από 1ης Ιανουαρίου 2011. Η αύξηση μπορεί να συγκριθεί με τον προηγούμενο δασμό του 15%, ο οποίος ισχύει μέχρι σήμερα στο νεοδύμιο, ένα στοιχείο το οποίο χρησιμοποιείται στις μπαταρίες υβριδικών οχημάτων. 

Οι τελευταίες κινήσεις ενδεχομένως να οξύνουν τις εντάσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου. Οι ΗΠΑ προσφάτως απείλησαν να προσφύγουν στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου για να καταγγείλουν τους περιορισμούς στις εξαγωγές των σπάνιων γαιών.

Το δεύτερο εξάμηνο του 2010 η Κίνα είχε μειώσει τις εξαγωγές κατά 72%, προκαλώντας εκτίναξη στις τιμές. Η Ιαπωνία επιδιώκει να εντοπίσει εναλλακτικές πηγές, με εταιρείες όπως οι Hitachi Metals και Toyota να συγκροτούν κοινοπραξίες, εντός και εκτός συνόρων, ώστε να διασφαλίσουν τις προμήθειές τους.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: