"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Απογειώνεται το 2011 το ιπτάμενο αυτοκίνητο

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ Το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο- ή, αν προτιμάτε, το πρώτο αεροπλάνο που γίνεται αυτοκίνητο- έλαβε άδεια και θα κυκλοφορήσει εντός του 2011 στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Πρόκειται για όχημα που με το πάτημα ενός κουμπιού μετατρέπεται από αυτοκίνητο σε αεροπλάνο, χρησιμοποιώντας ακόμη και τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ως διαδρόμους απογείωσης και προσγείωσης, εφόσον το επιτρέπει η κυκλοφορία.

Πρόκειται για ένα ελαφρύ σκάφος της εταιρείας Τerrafugia Τransition, που πλέον οδηγείται στη μαζική παραγωγή με την επίσημη άδεια της Ομοσπονδιακής Αρχής Αεροπλοΐας των ΗΠΑ. Η Αρχή δέχτηκε μάλιστα να κάνει μια εξαίρεση και να μην επιβάλει τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας ενός αυτοκινήτου (κυρίως αερόσακους και ζώνες ασφαλείας), ώστε το σκάφος να μην υπερβεί το όριο βάρους που απαιτείται για να λάβει τον χαρακτηρισμό του «ελαφρού αθλητικού αεροσκάφους». Ετσι γίνεται πραγματικότητα ένα όνειρο πολλών σχεδιαστών αυτοκινήτων από τη δεκαετία του 1980.

Το όχημα κοστίζει περίπου 160.000 ευρώ και όποιος θελήσει να το αγοράσει θα πρέπει να έχει και δίπλωμα οδήγησης και δίπλωμα πιλότου. Ηδη αρκετοί Αμερικανοί το έχουν παραγγείλει μπαίνοντας σε λίστα αναμονής και καταβάλλοντας προκαταβολή 8.200 ευρώ.

Είναι ένα εντελώς ασυνήθιστο τεχνολογικό υβρίδιο, που διαθέτει αναδιπλούμενα φτερά μήκους 8,2 μέτρων σε πλήρη έκταση, ενώ μπορεί να καλύψει απόσταση 736 χιλιομέτρων με ταχύτητα λίγο μεγαλύτερη των 180 χιλιομέτρων ανά ώρα. Οσο για τα καύσιμα, το μήκους 5,8 μέτρων όχημα δεν είναι απαιτητικό, καθώς δεν λειτουργεί με κηροζίνη αλλά με αμόλυβδη βενζίνη και φυσικά γεμίζει σε οποιοδήποτε συμβατικό βενζινάδικο.

«Μπορείτε να οδηγήσετε ως το τοπικό σας αεροδρόμιο, να πετάξετε 460 μίλια, να προσγειωθείτε, να μετατρέψετε το αεροπλάνο σε αυτοκίνητο και να οδηγήσετε απευθείας στον προορισμό σας. Θα είστε πάντα έτοιμοι να οδηγήσετε ή να πετάξετε» δηλώνει εκπρόσωπος της Τerrafugia, που έχει έδρα της τη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ.

Η μετατροπή του σε αυτοκίνητο από αεροπλάνο και το αντίστροφο είναι πολύ απλή και γίνεται μέσω ενός τηλεχειριστηρίου. Για το άνοιγμα των φτερών του και την απογείωσή του απαιτείται η εισαγωγή ενός κωδικού, που δίδεται υπό όρους μόνο σε διπλωματούχους πιλότους ώστε να αποφεύγονται τυχόν ατυχήματα.

Οι εκπρόσωποι της εταιρείας ισχυρίζονται ότι με το εν λόγω μέσο μεταφοράς μειώνεται κατά πολύ η εξάρτηση αυτού που το χρησιμοποιεί από τις καιρικές συνθήκες.«Αν για παράδειγμα πιάσει κακοκαιρία που απαγορεύει την πτήση του ως αεροσκάφους, ο πιλότος του το προσγειώνει και συνεχίζει το ταξίδι του οδικώς. Μπορείτε απλώς να το προσγειώσετε, να το μετατρέψετε σε αυτοκίνητο και να συνεχίσετε το ταξίδι σας οδικώς» λένε χαρακτηριστικά. Οι κατασκευαστές υπολογίζουν να το έχουν έτοιμο για παράδοση στους ενδιαφερομένους στα τέλη του 2011.

Το αεροσκάφος-αυτοκίνητο διαθέτει χώρο για μεταφορά εξοπλισμού, όπως για πέδιλα του σκι, καλάμια ψαρέματος ή μπαστούνια του γκολφ. Υπάρχει επίσης στον εξοπλισμό του και αλεξίπτωτο. Η μηχανή του είναι Rotax 912S, ισχύος 100 ίππων.

Και για όσους δεν έχουν τα λεφτά, τις γνώσεις ή τη διάθεση να αγοράσουν το πρώτο αυτοκίνητοαεροπλάνο, ένα χάρτινο μοντελάκι του πωλείται μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας Τerrafugia και κοστίζει μόνον τρία ευρώ. 

ΠΗΓΗ ΒΗΜΑ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Καταγγέλλω το Μπλογκ VETO 300 για έλλειψη στοιχειώδους ηθικής, δημοκρατίας και δεοντολογίας. Είναι ο Δούρειος Ίππος του ΠΑΣΟΚ στον χώρο της πληροφόρησης.
Το VETO 300 είναι ένα μπλογκ, που δεν κρύβει την συμπάθειά του για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και την αντιπάθειά του για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Σε κάθε περίπτωση, για του λόγου το αληθές, δημοσιεύει άρθρα των φιλοκυβερνητικών εφημερίδων ΝΕΑ, ΒΗΜΑ και της εφημερίδας του Αλαφούζου Καθημερινής. Μέχρι εδώ τίποτα μεμπτόν, πρέπει όλοι να σεβόμαστε την διακίνηση των ιδεών όσο και αν δεν συμφωνούμε με αυτές, όσο και αν τις βρίσκουμε εχθρικές για τα συμφέροντα του λαού. Το πρόβλημα αρχίζει από την στιγμή, που ενώ το μπλογκ αυτό σου δίνει την δυνατότητα να αφήσεις σχόλιο, δεν το δημοσιεύει καθόλου εφ’ όσον δεν τους βολεύει. Έχω στείλει επανειλημμένα σεμνότατα, σοβαρότατα σχόλια (χωρίς ύβρεις και χαρακτηρισμούς) με τα οποία διαφωνώ σε κάποιες κραυγαλέες αντιλαϊκές και φιλοκυβερνητικές τοποθετήσεις του και τα οποία δεν δημοσιεύονται.
Καταγγέλλω το μπλογκ σε όλους τους φίλους της μπλογκόσφαιρας!