"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο "ΞΕΣΚΕΠΑΖΕΙ" την CRETA FARM και τα αλλαντικά "Εν Ελλάδι"

«Δεν είναι μυστικό, είναι το ελαιόλαδο», είναι το κεντρικό μήνυμα της νέας καμπάνιας της Creta Farm για το παριζάκι «Εν Ελλάδι», τονίζοντας με κάθε τρόπο την καινοτομία του προϊόντος,μέσω της μέγιστης δυνατής υποκατάστασης του ζωικού λίπους με αγνό, παρθένο κρητικό ελαιόλαδο.

Παρ’ όλο που οι καταναλωτές φαίνεται να πείθονται,καθώς μέσα σε 10 χρόνια η κρητική αλλαντοβιομηχανία κατάφερε να πλασαριστεί στις πρώτες θέσεις της αγοράς, από εκεί που είχε μερίδιο μόλις 1%, έρευνα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου αποκάλυψε πως δεν διαφέρουν από τα υπόλοιπα αλλαντικά, που πολλές φορές έχουν κριθεί ένοχα για την παιδική παχυσαρκία και καρδιαγγειακές παθήσεις.

Επιπλέον, η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία, η οποία από τον Δεκέμβριο του 2008 με σήμα της πιστοποιούσε ότι τα προϊόντα «Εν Ελλάδι Gourmet», ζαμπόν μπούτι και φιλέτο γαλοπούλα της Creta Farm συμβάλλουν στην προστασία της καρδιάς και στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων, τον περασμένο Ιούνιο αποφάσισε να σταματήσει και η σχετική σήμανση να αποσυρθεί. Μάλιστα, σε επιστολή τους προς την εισηγμένη αλλαντοβιομηχανία, υποστηρίζουν ότι δεν διαθέτουν τους μηχανισμούς ελέγχου για τα συγκεκριμένα τρόφιμα.

Άρση εμπιστοσύνης
Στην ίδια κατεύθυνση, και η Παιδιατρική Εταιρεία ήρε την εμπιστοσύνη προς την αλλαντοβιομηχανία, επίσης ζητώντας να μη χρησιμοποιείται το όνομά της στα διαφημιστικά σποτ.

Από την πλευρά της η Creta Farm, αντιδρώντας, έστειλε εξώδικο στην Καρδιολογική Εταιρεία. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που η αλλαντοβιομηχανία βρίσκεται σε διαμάχη (δικαστική και εξωδικαστική) για την εν λόγω πατέντα.

Όπως φαίνεται από τους εργαστηριακούς ελέγχους που διεξήγαγε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το κατά τα άλλα υγιεινό παριζάκι της εταιρείας έχει τελικά περισσότερα λιπαρά από τα υπόλοιπα και, φυσικά, πολλές παραπάνω θερμίδες.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν η εταιρεία διαθέτει μελέτες για τις ιδιότητες των προϊόντων της, καθώς επίσης αν έχει λάβει σχετική άδεια από την Ε.Ε. για να χρησιμοποιεί τους ισχυρισμούς της στη διαφήμιση των προϊόντων της.

ΠΗΓΗ Κ.Τ. ΕΠΕΝΔΥΤΗ

2 σχόλια:

Unknown είπε...

Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον το άρθρο και για άλλη μια φορά αισθάνομαι ότι, ως καταναλωτής, δέχομαι τόσο αντικρουόμενες απόψεις σε διατροφικά θέματα, που ειλικρινά δεν ξέρω που ξεκινάει το ψέμα και που – εάν υπάρχει- η αλήθεια.

Και επειδή στα 40 μου χρόνια, πολλά έχουν ακούσει τα αυτιά μου, περί σκανδάλων, πατεντών και υποτιθέμενων μελετών, διατηρώ τις επιφυλάξεις μου! Καταρχήν, σε μία χώρα όπου η έννοια καινοτομία λείπει, απουσιάζει, με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις, οι πρωτοπόροι συνήθως βάλλονται πανταχόθεν.

Για να μην μιλήσω για μελέτες που αποτελούν προϊόν ‘διαπραγμάτευσης’ με μεθοδευμένα αποτελέσματα ώστε να αποδείξουν όσα επιθυμεί η μία εταιρεία ή η άλλη. Φυσικά, όσο πιο αναγνωρισμένος είναι ο φορέας που ‘διενεργεί’ τη μελέτη, τόσο πιο ‘αδιαμφισβήτητα’ είναι τα ευρήματα… Κι αν ισχύει αυτή η ‘επίσημη’ αλήθεια, τότε ας ψάξουμε λίγο περισσότερο… Δέχομαι τις αιτιάσεις , γιατί άλλωστε κι εγώ το δικό μου καλό θέλω και ελάχιστα με ενδιαφέρει ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών… Αλλά για όσους επιθυμούν να βλέπουν τα θέματα σε όλες τις διαστάσεις τους, ας αναζητήσουν και την άλλη όψη του νομίσματος. Είμαι ανοικτή σε όλες τις απόψεις και δόξα σοι ο Θεός το Ιντερνετ μας επιτρέπει να τις βρούμε. Έτσι διάβασα και την άποψη της Creta Farm και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί στην Ελλάδα αμφισβητείται η διατροφική αξία μίας κατηγορίας προϊόντων που στο εξωτερικό έχει λάβει τόσες πιστοποιήσεις από διεθνείς αναγνωρισμένους οργανισμούς, που δεν μπορούν και δεν έχουν κανένα λόγο να ‘επηρεαστούν’ από εσωτερικούς παίκτες του ‘Ελλαδιστάν’…

Απλοί συλλογισμοί από έναν καταναλωτή σε σύγχυση…

Ανώνυμος είπε...

Εκείνο που χρειάζεταιο καταναλώτής είναι να διαβάζει προσεκτικά την ετικέτα του προιόντος (τα ψιλά γράμματα). Εκεί είναι γραμμένα η , θερμογόνος δύναμη (μέτρο παχυσαρκίας) και τα πρόσθετα, όπως αντιοξειδωτικά, συντηρητικά, χρωστικές, ενισχυτικά γεύσης κλπ.(μέτρο ανθυγιεινής διατροφής). Για πληροφορίες επί των πρόσθετων να ανατρέξετε στον "Οδηγό για πρόσθετα τροφίμων (αριθμοί Ε), Υπουργείο Υγείας, Γενικό Χημείο του Κράτους, 2008" που υπάρχει στο διαδίκτυο.Δυστυχώς, η αλήθεια δεν βρίσκεταιστις διαφημήσεις καιτα αντικρουόμενα δημοσιεύματα, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΜΑ.