"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Καύσιμα από θαλάσσια φύκη

Της Ιφιγενειας Διαμαντη



Tα φιλικότερα προς το περιβάλλον βιοκαύσιμα ως εναλλακτική λύση στην κηροζίνη ήταν ένα από τα θέματα που απασχόλησαν το διήμερο συνέδριο για τις «Αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο» που διοργάνωσε στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» η Ελληνική Αεροπορική Ενωση την περασμένη εβδομάδα. Θαλάσσια φύκη ή φυτά που φύονται στις στέπες, και επομένως δεν θα απαιτούσαν τη χρήση ήδη καλλιεργούμενων για σίτιση εκτάσεων, θα μπορούσαν να αποτελέσουν ύλη για την παραγωγή βιοκαυσίμων ή βιοντίζελ ικανών να αντικαταστήσουν την κηροζίνη και επομένως, να επιφέρουν μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση.



Αεροπορικές βιομηχανίες και εταιρείες επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον για το αντικείμενο, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία έρευνας του κ. Γιώργου Ζομπανάκη για λογαριασμό ξένης αεροπορικής εταιρείας.


Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει την παραγωγή αεροσκαφών από ελαφρύτερα συνθετικά υλικά, όπως σημείωσε ο κ. Στέφανος Τσολακίδης του Ελληνικού Ινστιτούτου Αεροναυτικής και Αστροναυτικής. Μειώνοντας το βάρος της κατασκευής έως και 1,5 τόνο, μειώνεται η κατανάλωση των καυσίμων και μαζί και οι εκπομπές ρύπων. Τέτοιο είναι το Airbus 380, που λόγω διαστάσεων δεν χρησιμοποιείται στην Ελλάδα.



Ετερο θέμα που απασχόλησε το συνέδριο ήταν η παραγωγή σε ορίζοντα τριακονταετίας, μικρών «προσωπικών» αεροσκαφών 2 έως 6 θέσεων, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται σαν Ι.Χ. αεροπλάνα ή αεροταξί για να διανύουν αποστάσεις όχι μεγαλύτερες από 500 χλμ. Στο επιδοτούμενο από την Ε.Ε. ερευνητικό πρόγραμμα, η Ελλάδα συμμετέχει με το Εργαστήριο Στοχαστικών Μηχανολογικών Συστημάτων και Αυτοματισμού του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πολυτεχνείου Πατρών, μαζί με άλλα 3 Πανεπιστήμια, 5 Ερευνητικά Ινστιτούτα Αεροναυπηγικής, 3 μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μία αεροπορική βιομηχανία από σύνολo άλλων 10 χωρών (Γαλλία, Ισραήλ, Σλοβενία, Ιταλία, Τσεχία, Πολωνία, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία, Ουγγαρία).



Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις του περιβαλλοντικού θορύβου στον άνθρωπο, όπως πόνος, επιθετικότητα, διαταραχή του ύπνου, μειωμένη απόδοση στην εργασία και στο σχολείο, ειδικοί ευελπιστούν ότι οι μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις στην κατασκευή κινητήρων θα μπορούσαν να μειώσουν τον θόρυβο έως και δέκα φορές.



Στο συνέδριο ακόμη συζητήθηκαν εξειδικευμένα θέματα που αφορούσαν, μεταξύ άλλων την εναέρια κυκλοφορία και την ασφάλεια, τα κριτήρια για την αξιολόγηση της οικονομικής απόδοσης των αεροδρομίων, τον υγιή ανταγωνισμό κ.ά. Κεντρικός ομιλητής του συνεδρίου ήταν ο κ. Παρασκευάς Κορφιάτης εκ μέρους του Εurocontrol, του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Αεροπλοΐας, ο οποίος, λόγω τέφρας, μίλησε μέσω τηλεδιάσκεψης. Συμμετείχαν, ακόμη, εκπρόσωποι της διοίκησης του «Ελ. Βενιζέλος», της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών, της Aegean, κ.ά.

πηγη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: