"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Ελληνοτουρκική επιχειρηματική πρωτοβουλία

Νέους δρόμους στην ενίσχυση των ελληνοτουρκικών δεσμών, μακριά από κάθε πολιτική επιρροή και εξέλιξη, ανοίγουν Έλληνες και Τούρκοι επιχειρηματίες, στο πλαίσιο κοινής πρωτοβουλίας που ανέλαβαν φορείς εκπροσώπησής τους, για την ενθάρρυνση των διμερών συνεργασιών. 

Αεροπορικές συνδέσεις, ανάπτυξη ξενοδοχειακών αλυσίδων, επενδύσεις στους τομείς των κατασκευών και των ακινήτων είναι μερικά από τα σχέδια – ορισμένα σε προχωρημένο στάδιο- που είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σήμερα 32 εκπρόσωποι μεγάλων τουρκικών επιχειρήσεων, με 24 Έλληνες ομολόγους τους, σε B2B συναντήσεις, που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο μίας από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές αποστολές Τούρκων στη Θεσσαλονίκη.  

Την εκδήλωση διοργάνωσαν η Ένωση Νέων Επιχειρηματιών της Τουρκίας, TUGIAD (απαριθμεί 850 επιχειρήσεις- μέλη με συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών 50 δισ. δολαρίων) και το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βορείου Ελλάδος (ΕΕΒΕ).
Οι δύο φορείς υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, εγκαινιάζοντας έτσι ένα νέο “εργαλείο”, ένα “one-stop place” που, όπως εξήγησε ο β΄ αντιπρόεδρος του ΕΕΒΕ, Στέφανος Χατζημανώλης, στόχο θα έχει τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας εκατέρωθεν, παρέχοντας πληροφόρηση και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα επενδύσεων και εμπορίου, ώστε να μην σπαταλώνται χρόνος και χρήμα, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα την εμπέδωση ενός κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

“Δεν είμαστε διπλωμάτες, ούτε πολιτικοί, είμαστε επιχειρηματίες και κοιτάμε μπροστά, ώστε να πετύχουμε κάτι για το μέλλον μας”, τόνισε ο πρόεδρος της TUGIAD, Αλί Γιουτσελέν, επισημαίνοντας ότι η συνεργασία με το ΕΕΒΕ συνιστά την πρώτη προσέγγιση σε τέτοιο επίπεδο.

Ο κ.Γιουτσελέν σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη εντάχθηκε στο δίκτυο γραφείων της TUGIAD, το οποίο περιλαμβάνει πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, οι Βρυξέλλες, η Σαγκάη και το Σικάγο, με κριτήριο ότι η Ελλάδα αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ως τομείς με τις μεγαλύτερες προοπτικές για συνέργειες αναγνώρισε αυτούς των γεωργικών προϊόντων, των logistics, της ενέργειας, των κατασκευών, των επενδύσεων κεφαλαίου και της παραγωγικής δραστηριότητας που, όπως είπε, “χάθηκε από τη Θεσσαλονίκη, ιδίως στον τομέα των τροφίμων”.

Σχολιάζοντας το ελλειμματικό για την Ελλάδα επενδυτικό ισοζύγιο -οι ελληνικές επενδύσεις ξεπερνούν τα 6,5 δισ. δολάρια, ενώ οι τουρκικές περιορίζονται σε συνολικό επενδεδυμένο κεφάλαιο περίπου 70 εκ. ευρώ- ο κ.Γιουτσελέν εστίασε στην ελληνική αδυναμία, όσον αφορά την προώθηση των επενδυτικών ευκαιριών. “Είναι θέμα marketing. Σχεδόν τίποτα δεν είναι γνωστό στην Τουρκία για τις δυνατότητες επενδύσεων στην Ελλάδα”, είπε εξηγώντας ότι το πρώτο ζητούμενο είναι η γνώση της αγοράς και η πρόσβαση σε αυτήν, το δεύτερο η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων και το τρίτο η επίτευξη οικονομικής ανάπτυξης με έμφαση στην αύξηση της παραγωγικότητας και την ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας της οικονομίας, αντί μίας περιοριστικής οικονομικής πολιτικής. Οι επιχειρηματίες, πρόσθεσε, επενδύουν σε αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπου οι λύσεις που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση της κρίσης έχουν κριτήριο την αύξηση της παραγωγικότητας, έναντι της περικοπής δαπανών και της υποβάθμισης του βιοτικού επιπέδου.

"Από τις 4 πτήσεις στις 14"
Την ικανοποίησή του για την καθιέρωση, από 1ης Μαΐου, και δεύτερης καθημερινής πτήσης της Turkish Airlines από Θεσσαλονίκη προς Κωνσταντινούπολη, εξέφρασε ο διευθυντής της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, Ουτκού Γιαζάν. “Από τέσσερις πτήσεις εβδομαδιαίως φθάσαμε στις 14. Όταν ξεκινήσαμε στηριχθήκαμε στους επιχειρηματίες, στηριχθήκαμε στην ανάπτυξη των διμερών σχέσεων. Είμαστε αρωγοί δίπλα σε κάθε Έλληνα επιχειρηματία”, είπε.

Πτήσεις τσάρτερ με hub στην Αθήνα
Επένδυση ύψους 4-5 εκατ. δολαρίων σχεδιάζει στην Ελλάδα η τουρκική αεροπορική εταιρεία ODIN Aviation, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρός της, Σερκάν Γιαζιτσίογλου, ο οποίος συμμετείχε στην τουρκική αποστολή προκειμένου να αναζητήσει πιθανούς Έλληνες εταίρους. Στόχος είναι η δημιουργία hub στην Αθήνα για πτήσεις τσάρτερ που θα πραγματοποιούνται προς την Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ. Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί οι χρηματοοικονομικές μελέτες, ενώ ο επιχειρηματίας προτίθεται να επιδιώξει συνάντηση στο ελληνικό υπουργείο μεταφορών για τις περαιτέρω διαδικασίες.

Η ελληνική ξενοδοχειακή αλυσίδα Domotel επεκτείνεται στην Τουρκία

Εντός του τρέχοντος έτους αναμένεται να εγκαινιάσει η ελληνική αλυσίδα πολυτελών ξενοδοχείων Domotel την παρουσία της στην Τουρκία, αναλαμβάνοντας το management δύο νεόκτιστων ξενοδοχειακών μονάδων.

“Στρατηγικά θεωρούμε σημαντικό να ξεκινήσουμε από την περιοχή της Κωνσταντινούπολης, της Σμύρνης και της Άγκυρας, θεωρώντας τις τρεις αυτές πόλεις πυλώνες για την περαιτέρω ανάπτυξή μας”, επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Domotel, Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, διευκρινίζοντας ότι “υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην Τουρκία για boutique και lifestyle ξενοδοχεία”, και είναι σημαντικό ότι ενώ “υπάρχει η νοοτροπία του επενδυτή, δε συγχέεται η έννοια του επενδυτή με την έννοια του διαχειριστή”. Ως συγκριτικό πλεονέκτημα της Domotel, έναντι άλλων πολυεθνικών αλυσίδων, περιέγραψε την “tailor made” ανάπτυξη των ξενοδοχείων, τη διαχείριση των οποίων αναλαμβάνει, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός.

Ο κ.Αλεξόπουλος γνωστοποίησε ακόμη ότι η Domotel εξετάζει σοβαρά και το ενδεχόμενο μίας επένδυσης στην Τουρκία, με τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία. “Υπάρχει ενδιαφέρον και μία προχωρημένη συζήτηση με επενδυτικά κεφάλαια που δείχνουν εμπιστοσύνη στην ανάπτυξη της εταιρείας μας στην τουρκική αγορά και θέλουν να συμμετέχουν”, είπε.

Επενδύσεις σε real estate
Τουριστικά κτίρια, σε τουριστικές περιοχές αναζητεί για επενδύσεις ο όμιλος εταιρειών που εκπροσωπεί ο γενικός γραμματέας της TUGIAD, Μπασάκ Ιλίσουλου. Το σχέδιο αφορά τη μετατροπή ιστορικών κτιρίων σε ξενοδοχεία ή μικρά εμπορικά κέντρα, που θα φιλοξενήσουν ορισμένα brands τουρκικών προϊόντων, επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται κατά κύριο λόγο στον τομέα των τροφίμων.


Δεν υπάρχουν σχόλια: