Οι αεροναυτικές επιθετικές ενέργειες της Τουρκίας στο Αιγαίο, που το
τελευταίο χρονικό διάστημα όχι μόνο πυκνώνουν, αλλά επιπλέον
προσλαμβάνουν νέα ποιοτικά χαρακτηριστικά, προβληματίζουν έντονα την
Αθήνα, καθώς αυξάνεται επικίνδυνα το ενδεχόμενο ατυχήματος, αφού η
Ελλάδα δεν είναι δυνατόν να αφήνει τις στρατιωτικές τουρκικές δυνάμεις
να αλωνίζουν ανενόχλητα στο Αρχιπέλαγος.
Παρασκηνιακά ο υπουργός Αμυνας Δ.
Αβραμόπουλος με το «δόρυ» της στρατιωτικής διπλωματίας, και αξιοποιώντας
τις προσωπικές γνωριμίες του με τα κορυφαία κυβερνητικά στελέχη της
γείτονος, βρίσκεται σε διαρκή τηλεφωνική επικοινωνία όχι μόνο με τον
Τούρκο ομόλογό του Ισμέτ Γιλμάζ, αλλά και με τον ισχυρό άνδρα της
τουρκικής διπλωματίας Αχμέτ Νταβούτογλου.
Αφορμή για την
προσωπική παρέμβαση του Δ. Αβραμόπουλου και στον Α. Νταβούτογλου στάθηκε
η νυχτερινή «επιδρομή» τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο την περασμένη
Πέμπτη, με αποτέλεσμα να απογειωθούν ελληνικά μαχητικά από τα αεροδρόμια
επιφυλακής του Αιγαίου και να τα καταδιώκουν μέσα στη νύχτα...
Τα περιστατικά
Ο Ελληνας υπουργός Αμυνας συνομιλώντας με τους Τούρκους υπουργούς
καταδεικνύει τα εξής περιστατικά των τελευταίων τεσσάρων μηνών:
•
Κατακόρυφη αύξηση αεροπορικής δραστηριότητας και τριπλασιασμό των
παραβιάσεων σε σχέση με το ίδιο περσινό χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα
από 1/1/2014 έως 25/4/2014 έχουν σημειωθεί 512 παραβιάσεις, ενώ το ίδιο
διάστημα του 2013 είχαν σημειωθεί 176 παραβιάσεις.
• Αύξηση πτήσεων τουρκικών ελικοπτέρων και ελικοφόρων (CN-235) πάνω από ελληνικά νησιά.
• Αύξηση παραβιάσεων των ελληνικών χωρικών υδάτων. Εντός του 2014
τουρκικές κορβέτες εμφανίστηκαν τρεις φορές ανοιχτά του Σουνίου,
παραβιάζοντας τα ελληνικά χωρικά ύδατα στο στενό του Καφηρέα. Επίσης
στις 3 Απριλίου μία τουρκική φρεγάτα παραβίασε τα ελληνικά χωρικά ύδατα
μεταξύ Αμοργού και Κίναρου, ενώ ένα ελικόπτερο απονηώθηκε από τη
φρεγάτα.
• Νυχτερινές πτήσεις και παραβιάσεις.
Η παραπάνω
πολύπλευρη και ποιοτικά αναβαθμισμένη τουρκική στρατιωτική δραστηριότητα
στο Αιγαίο εγκυμονεί άμεσο κίνδυνο ατυχήματος, καθώς οι Ελληνικές
Ενοπλες Δυνάμεις δεν είναι διατεθειμένες να παραμείνουν σε ρόλο
παθητικού παρατηρητή αφήνοντας ανενόχλητα τα τουρκικά ελαφρά ιπτάμενα
μέσα (ελικόπτερα και ελικοφόρα) να πετούν πάνω από τα ελληνικά νησιά και
τα πολεμικά πλοία να παραβιάζουν τα εθνικά χωρικά ύδατα.
Αυτό
πρακτικά σημαίνει ότι εκτός από τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη
αναγνωρίζονται και τα τουρκικά ελικοφόρα που δεν έχουν αντίστοιχες
επιχειρησιακές δυνατότητες αντίδρασης. Επίσης οι πιλότοι των ελικοφόρων
δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι για να αντικρούουν μαχητικά
αεροσκάφη...
Ανάλογος κίνδυνος ατυχήματος υπάρχει και κατά τη
διάρκεια των παραβιάσεων των ελληνικών χωρικών υδάτων. Τα τουρκικά
πολεμικά πλοία καθ' όλη τη διάρκεια που πλέουν παράνομα εντός των
ελληνικών χωρικών υδάτων βρίσκονται υπό ασφυκτική αεροναυτική
παρακολούθηση. Ελληνικό ταχύπλοο πλησιάζει σε απόσταση «ανάσας» από το
τουρκικό πλοίο και το καλεί μέσω ασυρμάτου να απομακρυνθεί από τα
ελληνικά χωρικά ύδατα. Ταυτόχρονα, ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη κάνουν
χαμηλή πτήση πάνω από τα τουρκικά πλοία και διαρκώς τα έχουν
εγκλωβισμένα στα ραντάρ τους.
Ερευνες
Μέσα
σε όλο αυτό το σκηνικό έντασης έρχεται να προστεθεί και η απόφαση της
Αγκυρας να διεξαγάγει έρευνες νοτίως της Χίου για την ανεύρεση του F-16
που είχε καταπέσει το 1996 κατά τη διάρκεια αερομαχίας με ελληνικά Μιράζ
2000 και σύμφωνα με ισχυρισμούς Τούρκων αξιωματούχων είχε καταρριφθεί
από ελληνικό βλήμα.
Η κίνηση αυτή της Αγκυρας προκαλεί πλείστα
ερωτηματικά, καθότι δεν έγινε αποδεκτή η ελληνική πρόθεση να συμβάλει το
υπ. Αμυνας με τις πληροφορίες που διαθέτει στις συγκεκριμένες έρευνες,
οι οποίες σύμφωνα με στρατιωτική πηγή γίνονται σε λάθος κατεύθυνση,
γεγονός που γνωρίζει καλά το τουρκικό Επιτελείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου