Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περιοχή του Τσανακαλέ, όπου εδώ και λίγο καιρό έχει τοποθετηθεί σε δημόσιο χώρο ένα τεράστιο ξύλινο άλογο, σκηνικό από την ταινία «Τροία» με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ. Εξαιτίας αυτού του Δούρειου Ιππου, όπως ανακοίνωσαν οι τοπικέ Αρχές, οι αφίξεις τουριστών στη συγκεκριμένη περιοχή έχουν αυξηθεί κατά 73%.
«Τα τουρκικά σίριαλ προβάλλονται σε 102 χώρες. Ειδικά σίριαλ όπως ο «Σουλεΐμάν ο Μεγαλοπρεπής» έχουν θετικό αντίκτυπο στην ζήτηση τουριστικών πακέτων από τα Βαλκάνια και τις αραβικές χώρες. Γενικά έει σημειωθεί αύξηση 15% στις αφίξεις τουριστών από χώρες όπου προβάλλονται τέτοιες δραματικές σειρές. Για παράδειγμα, τις τουρκικές περιοχές του ανατολικού Εύξεινου Πόντου τις επισκέπτονταν μέχρι πρόσφατα περίπου 35.000 'Αραβες τουρίστες. Το 2013 τις επισκέφτηκαν 170.000 'Αραβες» δηλώνει στην εφημερίδα Χουριέτ η Γκιοκσέ Οζντεμίρ, καθηγήτρια Τουριστικής Διαχείρισης στο πανεπιστήμιο Γιασάρ της Σμύρνης.
Η αρχή έγινε το 2003, όταν ξαφνικά αυξήθηκε η ζήτηση για διαμονή και εκδρομές στην Καπαδοκία, καθώς πολλά από τα χαρακτηριστικά τοπία της παρουσιάζονταν στην σαπουνόπερα «Στα Βάθη της Ανατολής» ( η οποία προβλήθηκε, χωρίς μεγάλη επιτυχία, και στην Ελλάδα ). Σημείο «αναφοράς» είναι η έπαυλη όπου υποτίθεται ότι διαδραματίζονται οι έρωτες και τα πάθη της οικογένειας Καραντάγ. Η ζήτηση παραμένει αυξημένη και σήμερα, δέκα χρόνια μετά την προβολή της σειράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου