Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε η βραβευμένη Ελληνίδα δρ Κατερίνα Τζανίδου στη Γιώτα Ηλιού
Μια Ελληνίδα, κορυφαίο στέλεχος της αμερικανικής εταιρείας PayPal, θυγατρικής της ebay, βραβεύτηκε στα Futures Leaders Awards 2011 του Λονδίνου πριν από μερικές ημέρες, ως η δεύτερη κορυφαία μεταξύ των γυναικών ηγέτιδων της Μεγάλης Βρετανίας, που θα πρωταγωνιστήσουν στον στίβο των μάνατζερ στο μέλλον. Μια Ελληνίδα που έκανε σπουδές και απέκτησε τεχνογνωσία και επαγγελματική εμπειρία στο εξωτερικό, θέλει να γυρίσει για να προσφέρει στην Ελλάδα. Αλλά δεν μπορεί.
Ο λόγος: εδώ δεν υπάρχει η ειδικότητά της.
■ Αργυρή στα FuturesLeadersAwards 2011 του Λονδίνου, μια σπουδαία υποψηφιότητα. Και μια ακόμα πιο σημαντική διάκριση, ανάμεσα σε άλλα μεγαθήρια της ευρωπαϊκής επιχειρηματικής σκηνής. Πώς νιώσατε και τι σημαίνει αυτή η διάκριση για σας και την οικογένειά σας;
Ήταν αναμφίβολα μια μεγάλη αναγνώριση, ειδικά γιατί την υποψηφιότητά μου την πρότεινε πρώην συνάδελφός μου. Δεν το ήξερα καν και αναμφίβολα ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, που μου έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσω ανθρώπους από τον επαγγελματικό μου κύκλο. Ήταν επίσης μια ευκαιρία να δείξω τον τρόπο με τον οποίο εργάζομαι, αλλά και τους στόχους που έχω. Ακόμη κατάφερα, παρότι δεν ακούγονται καλές ειδήσεις για τη χώρα μας το τελευταίο διάστημα, να δείξω ότι όντως προσπαθούμε να κάνουμε κάτι καλύτερο και ότι υπάρχουν αξιόλογα άτομα που έχουν στόχους.
■ Δρ Τζανίδου, ποιο είναι το αντικείμενο της δουλειάς σας και οι συνθήκες εργασίας σας; Διότι σας ομολογώ ότι στην Ελλάδα ανάλογη ειδικότητα δεν έχουμε συναντήσει.
Η ειδικότητά μου είναι πράγματι πολύ εξειδικευμένη. Αφετηρία είναι οι σπουδές μου στην ψυχολογία και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Αφορά στη λεγόμενη αλληλεπίδραση ανθρώπου και υπολογιστή. Δηλαδή, προσπαθώ να καταλάβω κατά πόσον ο σχεδιασμός των ιστοσελίδων ανταποκρίνεται στις ανάγκες των χρηστών. Για παράδειγμα, όταν ένας χρήστης προσπαθεί να χρησιμοποιήσει ένα website για κάποια λειτουργία που έχει ανάγκη, είτε για να βρει πληροφορίες, είτε για να κάνει κάποια αγορά, δουλειά μου είναι να αναδείξω τις ανάγκες του. Αυτή η ειδικότητα, δεν έχει εμφανιστεί ως επαγγελματική ανάγκη, στην Ελλάδα, αν και δειλά-δειλά, υπάρχει αναζήτηση σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Εταιρείες που έχουν ανάγκη τη δική μου ειδικότητα δεν υπάρχουν στη χώρα μας κι αυτός είναι ο κυριότερος λόγος για τον οποίο παραμένω στο εξωτερικό. Ξεκίνησα τις σπουδές μου πριν από 15 χρόνια με στόχο να τελειώσω και να επιστρέψω. Ωστόσο στην Αγγλία εμφανίστηκαν σπουδαίες ευκαιρίες που με απορρόφησαν επαγγελματικά. Θα ήθελα πάρα πολύ να έρθω στην Ελλάδα. Δεν έχω, ωστόσο, βρει τη θέση όπου θα εφαρμόσω όσα έχω μάθει όλα αυτά τα χρόνια και αυτό είναι κάτι που με στενοχωρεί αφάνταστα. Δεν είναι ό,τι καλύτερο να είσαι ξενιτεμένος, χωρίς τη συμπαράσταση της οικογένειάς σου, να θες να γυρίσεις και να μην μπορείς.
■ Να μιλήσουμε λίγο για την PayPal, που αποτελεί έναν από τους ασφαλέστερους τρόπους συναλλαγών μέσω Ίντερνετ. Τι ποσά διακινούνται σε ετήσια βάση, ποιες είναι οι πρωταγωνίστριες χώρες στις συναλλαγές και κυρίως σε ποιο νόμισμα;
Η PayPal, όπως γνωρίζετε, είναι μια εταιρεία της ebay και λειτουργεί σε περισσότερες από 190 αγορές. Έχει πάνω από 232 εκατ. λογαριασμούς και πρόσφατα αγγίξαμε τα 100 εκατ. χρήστες, και ο αριθμός συνεχώς αυξάνεται. Είναι σίγουρα ένας από τους ασφαλέστερους τρόπους συναλλαγής στο Διαδίκτυο. Οι συναλλαγές γίνονται σε 24 διαφορετικά νομίσματα με κυριότερα το δολάριο και το ευρώ.
■ Ιδιώτες ή επιχειρήσεις πραγματοποιούν ετησίως τις περισσότερες συναλλαγές μέσω PayPal;
Πολύ καλή ερώτηση. Νομίζω ότι στο ευρύ κοινό η PayPal είναι πιο γνωστή σε ιδιώτες. Εμείς ως εταιρεία επιδιώκουμε την ασφάλεια των ιδιωτών, αλλά και να διατηρήσουν το δικαίωμα ακόμα και να ακυρώσουν μια αγορά αν δεν μείνουν ικανοποιημένοι από κάποιο προϊόν. Από την άλλη, οι επιχειρήσεις αποτελούν το κεντρικό πελατολόγιό μας, καθώς από αυτές πληρώνεται η PayPal, αφού για τους ιδιώτες οι υπηρεσίες μας είναι δωρεάν.
■ Πρόσφατα είδα μια συνέντευξη του CEO της PayPal, ScottThomson, στην οποία ανέφερε ότι το πλεονέκτημα που έχει η εταιρεία σε σχέση με τις πιστωτικές κάρτες, είναι ότι οι αγορές online που κάνουν οι χρήστες, σχετίζονται μόνο με τα μετρητά που διαθέτουν.
Είναι γεγονός ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο όφελος που μπορεί να έχει κανείς χρησιμοποιώντας την PayPal κι αυτό είναι που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Δεν λειτουργούμε όπως οι τράπεζες, οι πελάτες μας δεν χρησιμοποιούν τις creditcards. Είμαστε συνδεδεμένοι με την τράπεζα και με τα διαθέσιμα κάθε χρήστη.
■ Στην PayPal υπάρχει όντως ασφάλεια μεταξύ των συναλλασσόμενων, ανάμεσα στην εταιρεία και τον ιδιώτη; Δεν γνωρίζει κανείς τα στοιχεία του άλλου;
Το μόνο που χρειάζεται κανείς για να γίνει χρήστης της PayPal, είναι να έχει ένα λογαριασμό email. Όταν μπαίνει στην ιστοσελίδα για να πληρώσει με την PayPal, χρειάζεται να βάλει το username του email του και το password. Δεν χρειάζεται σε καμία περίπτωση να δώσει τα στοιχεία της κάρτας. Αυτό γίνεται την πρώτη φορά που ανοίγει λογαριασμό και τα δεδομένα του κάθε χρήστη δεν τα βλέπει ούτε ο ιδιώτης ούτε η επιχείρηση.
■ Ποιο είναι το ποσοστό του ετήσιου τζίρου της ebay που καλύπτεται από την PayPal και ποια είναι η πορεία της μετοχής της;
Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι η PayPal καλύπτει το 39% του συνολικού τζίρου της μητρικής της. Μάλιστα ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Ειδικά μετά τον σχεδιασμό νέων εξαγορών που θα της δώσουν πρόσβαση σε νέες υπηρεσίες, οι προσδοκίες ενισχύονται.
Ποια είναι η κ. Τζανίδου
Η δρ Κατερίνα Τζανίδου διατηρεί στενές σχέσεις με τον ακαδημαϊκό χώρο. Είναι ενεργό μέλος και εισηγήτρια της παγκόσμιας κοινότητας HumanComputerInteraction. Οι επαγγελματικές της συνεργασίες της περιλαμβάνουν την UKUsabilityProfessionalsAssociation και το βρετανικό HCIGroup. Κατέχει BSc (Hons) στην Ψυχολογία και τη Φιλοσοφία από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, MSc (master) στην Εφαρμοσμένη Ψυχολογία και ανθρώπινους παράγοντες από το Πανεπιστήμιο Cranfeld. Έχει διδακτορικό στο HumanComputerInteraction (αλληλεπίδραση/επικοινωνία ανθρώπου - υπολογιστή).
Η δρ Κ. Τζανίδου εντάχθηκε στην PayPal, θυγατρική του eBay, το 2010, μετά από ένα μακρύ ταξίδι στον κόσμο της τεχνολογίας και των κοινωνικών επιστημών. Σήμερα ως περιφερειακή SeniorManagerUserExperience Ευρώπης και Μέσης Ανατολής, εργάζεται σε όλo το φάσμα των προϊόντων, του μάρκετινγκ και της Επιχειρησιακής Ανάπτυξης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου