"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Και ο παράδρομος έχει τη δική του ιστορία

Tου Πασχου Μανδραβελη

Η αρχική χάραξη της Εθνικής Οδού δεν είχε διόδια στην Πελασγία, ούτε προστατευτικές μπάρες να ρίξει ο κ. Απόστολος Γκλέτσος. Προέβλεπε μια υποθαλάσσια σήραγγα από τον Αγιο Κωνσταντίνο ώς τη Μαγνησία, κάτι που θα γλίτωνε 70 χιλιόμετρα δρόμου και 45 λεπτά οδήγησης στους οδηγούς συν τα σημαντικά οφέλη στην εθνική οικονομία (εξοικονόμηση καυσίμων, λιγότερη ρύπανση κ. λπ.).

Ομως, με αγώνες κατακτώνται τα δικαιώματά μας. Ακόμη και το δικαίωμα να περνάει η Εθνική Οδός έξω από το σπίτι μας. Ετσι, και η κινητοποίηση των κατοίκων της Λαμίας, της Στυλίδας και άλλων φορέων της ευρύτερης περιοχής δικαιώθηκε. Η ζεύξη του Μαλιακού εγκαταλείφθηκε το 2001. Τον Οκτώβριο του 2002 ο τότε δήμαρχος Λαμίας κ. Γιώργος Κοτρωνιάς περηφανευόταν ότι: «Αποφύγαμε την απομόνωση της Λαμίας, αφού μετά από αγώνες και ακολουθώντας μια διαφορετική στρατηγική από αυτήν των δικαστικών αγώνων, καταφέραμε να ματαιώσουμε τη Ζεύξη του Μαλιακού. Πώς; Δώσαμε προτεραιότητα στις περιβαλλοντικές βλάβες που θα είχε. Πήγαμε το θέμα στην Ε. Ε. Στηριχθήκαμε σ’ έναν υπέροχο άνθρωπο, τον ευρωβουλευτή της Ν. Δ. τον κ. Αντώνη Τρακατέλλη. Είδα την επίτροπο Περιβάλλοντος κ. Wallstrom. Κλείσαμε δύο φορές τον δρόμο. Το αποτέλεσμα των περιβαλλοντικών όρων ήταν να ανέβει πολύ το κόστος του έργου, με αποτέλεσμα τη ματαίωση της Ζεύξης.»

Οπως ισχυρίστηκε και ο κ. Τρακατέλλης στην Ευρωβουλή «ο Μαλιακός Κόλπος και ο υδροβιότοπος του Σπερχειού ποταμού έχουν προταθεί ως προστατευόμενες περιοχές του προγράμματος NATURA 2000, πράγμα που αντιφάσκει με την πρόθεση τέλεσης ενός έργου, οι επιπτώσεις του οποίου απειλούν το οικοσύστημα της περιοχής και την εξαφάνιση κάθε είδους εναλίας ζωής».

Η διαπλάτυνση, που δεν προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό, έγινε πρόχειρα και χωρίς παράδρομους σε πρώτη φάση. Η πίεση να τελειώνει το έργο γρήγορα ήταν μεγάλη, διότι το φονικό πέταλο του Μαλιακού στοίχιζε κάθε χρόνο ζωές. Οι κάτοικοι της περιοχής έκλειναν τον δρόμο συχνά - πυκνά διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση του δρόμου και τον φόρο αίματος που πλήρωνε όλη η Ελλάδα. Προχώρησε η κεντρική αρτηρία (πλην δύο τμημάτων έξω από τη Λαμία) και απέμενε η κατασκευή των παράδρομων. Η δημοπράτηση αυτών των παράδρομων έγινε, οι εκτάσεις απαλλοτριώθηκαν, αλλά οι θιγόμενοι προσέφυγαν στο εφετείο το οποίο πέρα από την αναγκαία καθυστέρηση για να εκδικαστεί η υπόθεση εξαπλασίασε την αποζημίωση από 200.000 σε 1,3 εκατ. ευρώ. Τελικά τα χρήματα βρέθηκαν και ελπίζουμε κάποια στιγμή να προχωρήσει ο παράδρομος.

Σε όλα αυτά προστέθηκε και η περίεργη σύμβαση Σουφλιά το 2007 για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εθνικής Οδού σε κάποιους εργολάβους, όπως και η αβελτηρία του υπουργείου Υποδομών και της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται τον δρόμο να ανανεώσουν τις κάρτες ελεύθερης διέλευσης των κατοίκων για το 2011, για να καταλήξουμε στο σόου Γκλέτσου με τα εκσκαπτικά μηχανήματα.

Το μόνο σίγουρο σήμερα είναι ότι η «επανάσταση του τσάμπα», που πρώτο κήρυξε το ΚΚΕ, θα συνεχιστεί. Ετσι κι αλλιώς, παλαιόθεν νόμος είναι το δίκιο και του εποχούμενου...

1 σχόλιο:

KOSTAS PAP είπε...

Τα διόδια και οι νόμοι!
Οι καθ’ έξιν εισαγγελείς των καναλιών και πολλών εφημερίδων δημοσιογράφοι τον τελευταίο καιρό οργιάζουν, πραγματικά έντρομοι, για τα γεγονότα που συμβαίνουν στα διόδια της χώρας, όπου πάμπολλοι πολίτες αρνούνται να πληρώσουν το ολοένα και αυξανόμενο τίμημα. Σε ορισμένες περιπτώσεις αναγνωρίζουν μεν το δίκαιο των πολιτών για ακριβά διόδια σε αισχρούς δρόμους αλλά το βασικό τους επιχείρημα είναι ότι δεν μπορούμε με τίποτα να παραβιάζουμε τον νόμο. Τους πιάνει δε μια ιερή ανατριχίλα μπροστά στην αισχρή αυτή συμπεριφορά πολιτών που δεν πειθαρχούν στους νόμους του κράτους. Που πάμε λένε, αν καταργηθούν οι νόμοι θα γίνουμε ζούγκλα!
Σωστά! Οι νόμοι πρέπει να τηρούνται πάντα και από ΟΛΟΥΣ!
Αλλά που είναι αυτοί οι ίδιοι δημοσιογράφοι, όταν η κυβέρνηση κάνει κουρελόχαρτο τους νόμους και το Σύνταγμα της χώρας; Που είναι, όταν κυβερνητικά στελέχη δηλώνουν ότι το Μνημόνιο είναι υπεράνω του Συντάγματος; Που είναι, όταν η Βουλή έχει πρακτικά καταργηθεί και μετατραπεί σε ένα άβουλο σώμα που απλώς επικυρώνει τις κυβερνητικές επιλογές; Που είναι οι κανόνες της δημοκρατίας οι οποίοι έχουν εντελώς παραβιαστεί και όπου ο υποτιθέμενος εκλεγμένος Πρωθυπουργός κάνει ότι του καπνίσει, μέσα και έξω από τη χώρα χωρίς να δίνει λόγο σε κανένα; Που είναι, όταν ο Πρωθυπουργός εν κρυπτώ διαπραγματεύεται με τους Τούρκους το μέλλον της Χώρας; Που είναι το ήθος της πολιτικής όταν ένας Πάγκαλος έχει σμπαραλιάσει κάθε έννοια αξιοπρέπειας; Που είναι οι ευθύνες όταν αποκαλύπτεται ότι υπουργός ήταν χαφιές των Αμερικάνων; Που είναι, όταν στη Βουλή εξελίσσεται η κωμωδία της έρευνας των σκανδάλων όπου περίπου όλοι αθωώνονται, όπου παραβιάζονται όχι μόνο νόμοι αλλά και η στοιχειώδης λογική;
Άβουλοι και έμμισθοι δημοσιογράφοι των παιχνιδιών της αυταρχικής εξουσίας εις βάρος των λαϊκών στρωμάτων υπηρετούν τα αφεντικά τους πιστά και έχουν ξεφτιλίσει κάθε έννοια δημοσιογραφίας.