(1) 12-16% των παιδιών σχολικής ηλικίας είναι παχύσαρκα και 21% είναι υπέρβαρα.
(2) 77% των μαθητών του δημοτικού σχολείου είναι κινητικά αδρανείς και 83% των μαθητριών της Γ΄ Λυκείου γυμνάζεται λιγότερο από 10 φορές.
(3) 56% των παιδιών σχολικής ηλικίας πηγαίνουν να δουν ένα αθλητικό θέαμα επειδή τους δίνεται η ευκαιρία να παρακολουθήσουν εκδηλώσεις βίας ή να πάρουν μέρος σ’ αυτές και 35% των μαθητών της Β΄ Λυκείου έχουν πάρει μέρος σε βίαιη συμπεριφορά ως οπαδοί.
Από πολλές άλλες έρευνες που έγιναν στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά στην πλειονότητά τους, όταν αποφοιτούν από το σχολείο, σταματούν να εφαρμόζουν αυτά που έμαθαν στη σχολική Φυσική Αγωγή και ασχολούνται ελάχιστα ή καθόλου στην πλειοψηφία τους με τον αθλητισμό.
Πρωταρχικό κριτήριο για τη δόμηση του Σύγχρονου Ενιαίου Συστήματος Φυσικής Αγωγής πρέπει να είναι οι πραγματικές ανάγκες του ελληνικού λαού για τη Φυσική Αγωγή, την άσκηση και τον αθλητισμό. Κεντρικό σημείο πρέπει και οφείλει να είναι η διαμόρφωση θετικής στάσης απέναντι στην άσκηση και την υγεία.
Συγκεκριμένες προτάσεις για την αναβάθμιση της σχολικής Φυσικής Aγωγής:
1. Αξιοποίηση στο έπακρο των ευεργετημάτων του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, του μοναδικού ίσως μαθήματος από το πρόγραμμα σπουδών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης που μπορεί να επιδράσει τόσο καταλυτικά στον τομέα της πρόληψης, της υγείας και της σωστής προσέγγισης στον αθλητισμό. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνονται τα παρακάτω:
■Αύξηση του αριθμού των προσλήψεων καθηγητών Φυσικής Αγωγής (προσχολική αγωγή, Α/θμια Εκπ/ση, Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ), TAΔ και ΕΤΑΔ).
■Αύξηση των διδακτικών ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Α/θμια & Β/θμια Εκπ/ση.
■Συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων σε δράσεις και περιεχόμενα που προάγουν ακόμα πιο έντονα την ΥΓΕΙΑ και τη ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ των μαθητών
■ Εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
■Καθιέρωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε επίπεδο προσχολικής αγωγής.
■ Αναβάθμιση του τρόπου λειτουργίας και οργάνωσης των ΤΑΔ και ΕΤΑΔ (αθλητικών τάξεων στα γυμνάσια και τα λύκεια) με έμφαση σ’ έναν πιο αντικειμενικό και αξιόπιστο τρόπο αξιολόγησης των επιλεγμένων εκπαιδευτικών, τη σύσταση αναλυτικών προγραμμάτων κατά άθλημα, στη συνεχή επιμόρφωση των επιλεγμένων εκπαιδευτικών, στην καλύτερη αξιολόγηση και επιλογή μαθητών.
■Ενίσχυση των προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής της ΣΜΕΑ (Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής) και καθιέρωση σχολικών πρωταθλημάτων.
■ Προσθήκη στο πρόγραμμα σπουδών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
■ Ένταξη του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στο πρόγραμμα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ, ημερήσια και εσπερινά, για τη στήριξη «ειδικών» ομάδων μαθητών και μαθητριών (άτομα με προβλήματα υγείας, παχύσαρκοι μαθητές,
προετοιμασία μαθητών για την εισαγωγή τους σε στρατιωτικές σχολές, Σώματα Ασφαλείας, ΤΕΦΑΑ κ.τ.λ).
2. Επιπλέον, είναι αναγκαία η δημιουργία νέων και η βελτίωση των ήδη υπαρχουσών κτιριακών υποδομών (αιθουσών γυμναστικής) και χώρων άθλησης στα σχολεία.
3. Αξιοποίηση των σχολικών προαύλιων χώρων, ώστε να δοθεί η δυνατότητα της μαζικής και ελεύθερης άθλησης των μαθητών τις ελεύθερες ώρες. Στην κατεύθυνση αυτήν είναι καθοριστική η συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση).
4. Αναπροσαρμογή της φιλοσοφίας των σχολικών αγώνων με περισσότερους -σε συχνότητα- σχολικούς αγώνες σε περιφερειακό επίπεδο (με τη συμμετοχή περισσότερων παιδιών που δεν βρίσκονται σε κάποιο σωματείο), προσθήκη και άλλων πιο μαζικών αθλημάτων στα σχολικά πρωταθλήματα Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, στενή συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
5. Θέσπιση της μορφής κινήτρων, επάθλων εκπαιδευτικού και μορφωτικού κυρίως χαρακτήρα, για τους νικητές των πανελλήνιων σχολικών πρωταθλημάτων.
6. Αξιοποίηση των αθλητών υψηλού επιπέδου (των ολυμπιονικών και των αθλητών των εθνικών ομάδων) στον τομέα της ενημέρωσης.
πηγη Κ.Τ.ΕΠΕΝΔΥΤΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου