H βάση του 10 είναι μία αυθαίρετη κόκκινη γραμμή που χωρίζει τους αποφοίτους λυκείου σε επαρκείς και ανεπαρκείς για να φοιτήσουν στα ΑΕΙ;
Ο,τι κι αν ισχύει από τα παραπάνω, τα όσα υποστηρίζονται από «επίσημα» χείλη για την ύπαρξη ή όχι της βάσης του 10 καταδεικνύουν ότι οι πολιτικοί δεν λαμβάνουν υπόψη τους τις θέσεις των ειδικών επιστημόνων.
Παρότι, λοιπόν, όλοι παραδέχονται ότι τα δεινά ξεκινούν από το δημοτικό σχολείο, οι πολιτικοί επιμένουν να ξεκινούν τις μεταρρυθμίσεις τους (ή έστω να μιλούν για την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε αυτές) εστιάζοντας στη βάση του 10. Με τον τρόπο αυτό ρίχνουν λάδι στην... αγωνία των γονιών, που έχουν εθιστεί με την ιδέα της επιτυχίας του παιδιού στο πανεπιστήμιο, ενώ την ίδια στιγμή το κάθε «φιλολαϊκό» μέτρο (όπως π.χ. η κατάργηση της βάσης του 10) εξυπηρετεί λαϊκίστικες πολιτικές που πρώτα απ’ όλα πλήττουν εκείνους υπέρ των οποίων υιοθετούνται.
Για παράδειγμα, τι θα κάνει στη ζωή ο νέος που εισάγεται με 10,5 στην Κοινωνική Θεολογία; Εχει τα εφόδια για μία τόσο δύσκολη επιστήμη; «Οι εισακτέοι έρχονται με τεράστιες ελλείψεις» μου έλεγε πρόσφατα θεολόγος πανεπιστημιακός. Ομως, το ζήτημα δεν είναι ότι οι 18χρονοι επιτυχόντες έχουν γνωστικές ελλείψεις. Το ουσιαστικό είναι ότι δεν ενδιαφέρονται να τις καλύψουν, αφού δεν ενδιαφέρονται να σπουδάσουν στη συγκεκριμένη σχολή. Απλώς, βρήκαν χαμηλή βάση και... μπήκαν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα απαξιωμένα τμήματα ΤΕΙ της περιφέρειας, που κάθε χρόνο έχουν κενές θέσεις λόγω της βάσης του 10.
Το ζητούμενο είναι η πολιτεία να προσφέρει στους νέους ουσιαστικές, σοβαρές σπουδές στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και όχι σπουδές σε ΑΕΙ πολλών ταχυτήτων, τα οποία ιδρύθηκαν για μικροπολιτικούς σκοπούς. Το ζητούμενο, επίσης, είναι να υπάρχει μια σοβαρή τεχνολογική εκπαίδευση για όσους δεν θέλουν να προχωρήσουν στο πανεπιστήμιο. Σε αντίθετη περίπτωση, θα μένουμε μόνο στις επικοινωνιακές, ψηφοθηρικές αποφάσεις...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου