Μια υπόθεση, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκονται οι ιδιοκτήτες 11 βυτιοφόρων οχημάτων μεταφοράς υγρών καυσίμων αλλά και δύο αποφάσεις του τέως υπουργού Μεταφορών Ευρ. Στυλιανίδη, καλείται να διαλευκάνει η Δικαιοσύνη, στην οποία ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας παρέπεμψε σχετικό πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή. Ο τελευταίος εντόπισε σοβαρές παρατυπίες στη διαδικασία αδειοδότησης των συγκεκριμένων οχημάτων, που εκκρεμεί εδώ και 10 χρόνια.
Η ιστορία ξεκινά την περίοδο 1999-2000 στη Διεύθυνση Μεταφορών της Νομαρχίας Αιτωλοακαρνανίας, η οποία, όπως εξηγούν αρμόδιοι παράγοντες, εκδίδει άδειες (και ανοίγει ισάριθμους φακέλους) για την κυκλοφορία 11 βυτιοφόρων Δ.Χ., διανέμοντας σε αυτά ισάριθμες πινακίδες κόκκινου χρώματος. Κατά την απογραφή των οχημάτων δημόσιας χρήσης, η οποία ξεκίνησε το 2001 και ολοκληρώθηκε το... 2005, διαπιστώνεται πως οι φάκελοι των συγκεκριμένων βυτιοφόρων έχουν χαθεί υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες. Δεν αποκλείεται εξαιτίας αυτής της απώλειας να κυκλοφορούν στους δρόμους βυτιοφόρα με πλαστές άδειες κυκλοφορίας.
Οι υπηρεσίες της νομαρχίας ξεκινούν τη σύνταξη των λεγόμενων υποφακέλων προκειμένου να επιτραπεί η κυκλοφορία των συγκεκριμένων οχημάτων, οι ιδιοκτήτες των οποίων επισκέπτονται κατ' επανάληψη το 2005 και το 2006 το υπουργείο Μεταφορών με αίτημα -τι άλλο;- να επισπευσθεί η διαδικασία και να τους δοθούν οι νέες, κίτρινου χρώματος, πινακίδες. Το υπουργείο αρχικά παρέπεμψε τους αυτοκινητιστές στην αρμόδια νομαρχία, αναγνωρίζοντας πως τα συγκεκριμένα βυτιοφόρα δεν ήταν παράνομα (χωρίς αυτό να σημαίνει πως ήταν και απολύτως νόμιμα, αφού δεν υπήρχαν πλήρεις φάκελοι), αλλά τελικά επί Ευρ. Στυλιανίδη εκδίδεται απόφαση που επιτρέπει την απογραφή των συγκεκριμένων βυτιοφόρων.
Ο -τότε- υπουργός ανακάλεσε την απόφασή του έπειτα από παρέμβαση του γεν. επιθεωρητή, ωστόσο οι ιδιοκτήτες επανήλθαν, αυτή τη φορά έχοντας στα χέρια τους δικαστική απόφαση αλλά και απόφαση του περιφερειάρχη. Με βάση αυτές τις δύο αποφάσεις ο Ευρ. Στυλιανίδης ανακάλεσε την... ανάκληση και επιχείρησε να λύσει το θέμα με την κατάθεση τροπολογίας, η οποία όμως ποτέ δεν συζητήθηκε στη Βουλή, αφού στο μεταξύ προκηρύχθηκαν οι εκλογές.
Από την πλευρά του ο γεν. επιθεωρητής επισημαίνει ότι ο υπουργός δεν έχει καμία δικαιοδοσία για το θέμα και πως δεν έχει τη δυνατότητα να εκδίδει εντολές προς τις Υπηρεσίες Μεταφορών των νομαρχιών. Σημειώνεται ότι νέες άδειες κυκλοφορίας για οχήματα Δ.Χ. εκδίδονται κυριολεκτικά με το σταγονόμετρο, με αποτέλεσμα οι ήδη υπάρχουσες να μεταβιβάζονται από τον ένα αυτοκινητιστή στον άλλο με τίμημα που φτάνει ώς και τα 300.000 ευρώ.
Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τη διερεύνηση του θέματος διέταξε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας Γ. Σακελλάκος
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου