"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Ρεκόρ χρεών στον ΟΣΕ ύψους 10,9 δισ. το 2009 !!!

Tο σύνολο των υποχρεώσεων του οργανισμού εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στο τέλος του 2009 στο ύψος ρεκόρ των 10,9 δισ. ευρώ, ενώ οι ζημίες αναμένονται αυξημένες συγκριτικά μεαυτές του 2008, οι οποίες ανήλθαν σε 795 εκατ. ευρώ. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι φέτοςαναμένεται να επιτευχθεί μείωση κόστους λειτουργίας του οργανισμού σε ποσοστό κοντά στο 5%.
Οι ισολογισμοί του ΟΣΕ κρατούνταν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις ως επτασφράγιστο μυστικό, δεδομένου ότι ο οργανισμός μπαίνει μέσα 2,2 εκατ. ευρώ ημερησίως. Τα παραπάνω στοιχεία εμπεριέχονται μεταξύ άλλων στην έκθεση πεπραγμένων, στην οποία θα βασιστεί και η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες τομές, η πλειονότητα των οποίων οφείλει να κινηθεί στο δίπτυχο συρρίκνωσης των δαπανών και ταυτόχρονης αναδιοργάνωσής του οργανισμού

Σύμφωνα με την έκθεση που ολοκληρώθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου, ο μέσος όρος ηλικίας του προσωπικού είναι 49 έτη, με 27 έτη ασφάλισης.
Το 35% είναι εργαζόμενοι άνω των 50 ετών και έχουν περισσότερα από 30 έτη εργασίας. Ένα ποσοστό 58% έχει βιολογική ηλικία μεταξύ 40-50 ετών. Μόνο 6 εργαζόμενοι είναι κάτω των 30 ετών. Το τελευταίο έτος (Μάρτιος 2008- Μάρτιος 2009) αποχώρησαν 83 εργαζόμενοι. Κρίσιμη θεωρείται η πρόσληψη νέων μηχανικών, ηλεκτρολόγων και διοικητικών με γνώσεις H/Y και νέων τεχνολογιών.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, η διάθεση τροχαίου υλικού προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν σε όλα τα είδη τροχαίου υλικού στα επίπεδα του 100% του στόχου, πλην των rail buses κανονικής γραμμής, όπου υπάρχουν αστοχίες του υλικού με ευθύνη του κατασκευαστή! Επίσης μειωμένη διαθεσιμότητα άρχισε να παρατηρείται μετά τον Μάιο και στις μηχα νές ADTRANZ, λόγω έλλειψης τροχών, η οποία όμως οφείλεται σε αδυναμία του ΥΠΑΝ να υλοποιήσει τους σχετικούς διαγωνισμούς τα τελευταία πέντε χρόνια.

Αναλυτικά, σε άλλα σημεία της έκθεσης αναφέρονται τα εξής:

Ο οργανισμός ως όμιλος θα εμφανίζει συστηματικά μεγαλύτερο κύκλο εργασιών απ’ ό,τι προηγουμένως, αφού τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα απαλείφονται στα πλαίσια της ενοποίησης (π.χ. πώληση καυσίμων, παροχή υπηρεσιών κ.λπ.). Κατόπιν των ως άνω επισημάνσεων, σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε ενοποιημένη βάση (από 116,2 κατ. ευρώ το 2008). Η μεταβολή αυτή είχε ισοδύναμο περίπου αντίκτυπο στα μεικτά αποτελέσματα της εταιρείας και του ομίλου, αντίστοιχα, καταγράφοντας σημαντική μείωση.
■ Στα λοιπά μεγέθη δαπανών, όπως έξοδα διοίκησης και διάθεσης, έξοδα έρευνας και ανάπτυξης, καθώς και στα λοιπά έξοδα και δαπάνες, εμφανίζεται μια σαφής βελτίωση της χρήσης του 2008 σε σχέση με το 2007, που προέρχεται από την αποτελεσματικότερη διαχείριση και περιστολή των δαπανών αυτών.

■ Αναφορικά με τα λοιπά έσοδα εκμετάλλευσης που εμφανίζουν μία μείωση κατά 55%, από 130,3 εκατ. ευρώ το 2007 σε 60,3 εκατ. ευρώ το 2008, αυτή οφείλεται σε λογιστικές τεχνικές αντιμετώπισης των οικονομικών μεγεθών (όπως π.χ. αναστροφή απομειώσεων στοιχείων ενεργητικού, εσόδων από προβλέψεις κ.λπ.), όπως και από την πραγματοποίηση έκτακτου κέρδους από εκποίηση παγίων κατά το 2007, που δεν επαναλήφθηκε κατά τη χρήση 2008.
Αξιοσημείωτη, επίσης, είναι η μεταβολή που εμφανίζουν τα χρηματοοικονομικά έξοδα που αυξήθηκαν το 2008 κατά 67,3 εκατ. ευρώ, ήτοι κατά 19%. Η επιδείνωση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση του καθαρού δανεισμού εντός της χρήσης και, δευτερευόντως, στην επιδείνωση των επιτοκίων το τελευταίο εξάμηνο του 2008 (λόγω της παγκόσμιας οικο- νομικής κρίσης).
Η επιδείνωση των λοιπών χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων προήλθε κυρίως από χρεωστικές συναλλαγματικές διαφορές που προέκυψαν στη χρήση του 2008, έναντι θετικών συναλλαγματικών διαφορών (ύψους 6,1 εκατ. ευρώ) που καταγράφηκαν στη χρήση του 2007.
■ Ιδιαίτερης επισήμανσης χρήζει ο λογαριασμός Διακοπτόμενες Δραστηριότητες, που επηρεάζει σημαντικά και το τελικό αποτέλεσμα. Από 155,1 εκατ. ευρώ επιβάρυνση που δημιουργεί στη χρήση του 2007, εμφανίζει θετική πορεία κατά 39,2 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2008.

■ Το τελικό οικονομικό αποτέλεσμα σε ενοποιημένη βάση είναι βελτιωμένο το 2008 περίπου κατά 155 εκατ. ευρώ, καθόσον οι ζημίες χρήσεως του ομίλου περιορίστηκαν στα 794,6 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 950,3 εκατ. ευρώ που καταγράφηκαν τη χρήση του 2007. Η ως άνω πραγματοποιηθείσα βελτίωση των 155 εκατ.ευρώ προέρχεται κατά ένα μεγάλο μέρος από τις εταιρικές αλλαγές που έλαβαν χώρα στον όμιλο, όπως και τις επιβαρύνσεις τόκων και συναλλαγματικών διαφορών που επιβράδυναν σημαντικά τη χρήση του 2008.
ΠΗΓΗ: ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: