"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΘΡΗΣΚΕΙΑ - Ιησούς Χριστός: σούπερ σταρ και στο... ταμείο - ΕΥΛΟΓΙΑ ΣΤΙΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ, ΚΑΤΑΡΑ ΣΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ



Μεγάλη Εβδομάδα χωρίς τα Πάθη του Χριστού στην tv δεν νοείται. Το κοινό έχει ταυτίσει αυτές τις μέρες με τον «Ιησού από τη Ναζαρέτ» 

(...) τα Πάθη του Χριστού είτε γυρίστηκαν για την τηλεόραση είτε για τον κινηματογράφο έχουν αναδειχθεί μέσα στα χρόνια σε ένα ιδιαιτέρως προσοδοφόρο θέαμα.

Από την εποχή της ταινίας «Πάθη» (1897) του Χένρι Σ. Βίνσεντ και της «Μισαλλοδοξίας» (1916) του Ντ. Γ. Γκρίφιθ, ο Υιός του Θεού απεικονίζεται πολύ συχνά στην οθόνη, με αποτέλεσμα οι ταινίες, τηλεταινίες και μίνι σειρές στις οποίες έχει ώς σήμερα συνολικώς εμφανισθεί να ξεπερνούν τις πενήντα.


«Θεία δίκη»

Παρ' όλα αυτά, σαν κατάρα ακολουθεί πολλούς ηθοποιούς ο ρόλος του Ιησού. Σίγουρα δεν υπάρχει πιο πετυχημένη ενσάρκωση από αυτήν του Ρόμπερτ Πάουελ στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ» του Φράνκο Τζεφιρέλι. Και όμως, ο ηθοποιός, αντί να κάνει καριέρα, χάθηκε από προσώπου Γης. Η αλήθεια είναι ότι ο Βρετανός ηθοποιός συνέχισε να δουλεύει σε αγγλικές τηλεοπτικές σειρές και κάποιες ευρωπαϊκές ταινίες, αλλά οι πόρτες του Χόλιγουντ έκλεισαν διαπαντός για εκείνον. Οι παραγωγοί θεώρησαν ότι το κοινό τον έχει ταυτίσει τόσο απόλυτα με το ρόλο του Ιησού, που δεν θα μπορούσε ποτέ να τον δει σε κάτι άλλο.


Ο μεγάλος Σουηδός ηθοποιός Μαξ Φον Σίντοβ ήταν από τους λίγους που συνέχισε την καριέρα του και μετά την απόφασή του να υποδυθεί τον Ιησού σε μία από τις πιο γνωστές ταινίες για τη ζωή του («Η ωραιότερη ιστορία του κόσμου», 1965), αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρχε και σε αυτή την παραγωγή η γνωστή κατάρα. Ο διευθυντής φωτογραφίας, Γουίλιαμ Σ. Μέλορ, έπαθε καρδιακή προσβολή, κατέρρευσε και πέθανε στο πλατό, προτού προλάβει κανείς να τον βοηθήσει. Ακόμη, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων στην Αριζόνα, χιονοθύελλα χτύπησε την περιοχή για πρώτη φορά έπειτα από 50 ολόκληρα χρόνια, θάβοντας ολόκληρα τα σκηνικά τής υποτιθέμενης Ιερουσαλήμ.


«Ο τελευταίος πειρασμός» του Μάρτιν Σκορσέζε σχετικά φτηνά τη γλίτωσε. Η μόνη «κατάρα» ήταν η προσωρινή τύφλωση για 3 ημέρες του Ιησού-Γουίλεμ Νταφόε. Και όχι επειδή υπήρξε «θεία δίκη», αλλά διότι ο ηθοποιός το παράκανε με τις σταγόνες που έβαζε στα μάτια για να διαστέλλονται οι κόρες ώστε το αποτέλεσμα να είναι πιο εντυπωσιακό.


Ο καθολικός Μελ Γκίμπσον βρήκε το 2004 τον ιδανικό Ιησού στον επίσης καθολικό Τζέιμς Καβίζελ - για την ιστορία, ο ηθοποιός είχε ίδια αρχικά με τον Ιησού (J.C.), ενώ, όταν ξεκινούσαν τα πρώτα γυρίσματα, ήταν 33 ετών. Κατά τη διάρκεια της σκηνής πάνω στο Σταυρό, μια αστραπή από το πουθενά τον χτύπησε και σώθηκε από θαύμα. Και δεν φτάνει αυτό, αφού αστραπή τον χτύπησε και στα γυρίσματα της σκηνής για την επί του Ορους Ομιλία. Στη συνέχεια έπαθε σοβαρή εξάρθρωση ώμου όταν του έπεσε ο Σταυρός που κουβαλούσε, μετά κόπηκε άσχημα στον καρπό και απέκτησε και μια βαθιά ουλή στην πλάτη, ενώ στο φινάλε έπαθε και υποθερμία.



Στον αντίποδα, οι παραγωγοί της πρόσφατης «Βίβλου» έκαναν λόγο για «θαύματα» στον τόπο των γυρισμάτων, με πιο χαρακτηριστική την ξαφνική εμφάνιση 48 επικίνδυνων φιδιών την ώρα που γυριζόταν η σκηνή της σταύρωσης. Ακόμη στη σκηνή της Βάπτισης στον Ιορδάνη χάθηκε ένας από τους χιτώνες του Ντιόγκο Μοργκάντο που υποδύεται τον Χριστό, τον οποίο έφερε πίσω, 4 μέρες μετά, ένα αγόρι από την έρημο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: