"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΑΔΑ: Χώρα αγραμματων...

Του ΚΩΣΤΑ ΜΟΣΧΟΝΑ

Η Ελλάδα έχει το τρίτο υψηλότερο ποσοστό νέων που δεν διαθέτουν τις βασικές ικανότητες ανάγνωσης και γραφής στην ευρωζώνη, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Επιτροπή, με πρωτοβουλία της Κύπριας επιτρόπου Ανδρούλας Βασιλείου (εκπαίδευση-πολιτισμός), συγκρότησε ανεξάρτητη ομάδα εμπειρογνωμόνων με σκοπό να προσδιοριστούν τρόποι βελτίωσης των επιπέδων αλφαβητισμού. Οι υπουργοί Παιδείας των 27 έχουν στόχο τη μείωση κάτω από το 15% του ποσοστού μαθητών με δυσκολίες στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες έως το 2020.

Από την πρώτη συνεδρίαση της ομάδας εμπειρογνωμόνων  προέκυψε ότι υπερβολικά μεγάλος αριθμός Ευρωπαίων βρίσκονται αποκλεισμένοι από την αγορά εργασίας και αντιμετωπίζουν δυσκολίες για να συμβάλουν πλήρως στην κοινωνία, επειδή δεν διαθέτουν τις βασικές ικανότητες ανάγνωσης και γραφής.

Ενας στους πέντε 15χρονους νέους στην Ευρώπη, όπως επίσης και πολλοί ενήλικες δεν διαθέτουν αυτές τις ικανότητες. Γεγονός που δυσχεραίνει την αναζήτηση εργασίας και συνεπάγεται κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού.

Ανησυχητική είναι η κατάσταση και για τους ενήλικες. Σχεδόν 80 εκατ. ενήλικες στην Ευρώπη -το 1|3 του εργατικού δυναμικού- διαθέτουν χαμηλές ή βασικές ικανότητες, αλλά οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι το ποσοστό των θέσεων εργασίας που απαιτούν υψηλής στάθμης προσόντα θα αυξηθεί σε 35% έως το τέλος της 10ετίας σε σύγκριση με 29% που είναι σήμερα.

Η Ελλάδα έχει το τρίτο υψηλότερο ποσοστό μαθητών (21,3%) με χαμηλό επίπεδο στην ικανότητα ανάγνωσης. Προηγούνται το Λουξεμβούργο (26%) και η Σλοβακία (22,3%). Το μικρότερο ποσοστό έχει η Φινλανδία (8,1%). *

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: