Η Monopoly στην ψηφιακή εποχή
Η Monopoly, το πιο διάσηµο επιτραπέζιο παιχνίδι στον κόσµο, είχε µείνει σχεδόν το ίδιο εδώ και περισσότερα από 70 χρόνια. Επινοήθηκε το 1935 στις ΗΠΑ που έβγαιναν από τη µεγάλη ύφεση και δίδαξε τον καπιταλισµό σε εκατοµµύρια παιδιά σε όλες τις ηπείρους. Οµως εδώ και µερικές ηµέρες η νέα εκδοχή της, η Monopoly Live, είναι γεγονός. Παρουσιάστηκε στη Γιορτή των Παιχνιδιών στη Νέα Υόρκη από την εταιρεία Hasbro, η οποία έχει αγοράσει τη Monopoly από τους ιδιοκτήτες της, την εταιρεία Parker Brothers, και φέρνει το επιτραπέζιο παιχνίδι στην εποχή της τεχνολογικής επανάστασης.
Αντίο στις κάρτες, αντίο στα ζάρια.
Αντίο κυρίως στα µετρητά. Για όλα αποφασίζει ένας πύργος µε υπέρυθρες ακτίνες, ο οποίος υψώνεται στη µέση και δίνει εντολές από ένα µεγάφωνο. Αντί να ρίχνεις ζάρια, εισάγεις µια ηλεκτρονική κάρτα στον πύργο, ο οποίος – χάρη σ’ έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή που αποφασίζει στην τύχη – διατάσσει πόσο πρέπει να προχωρήσεις. Τα µετρητά έχουν εξαφανιστεί, καθώς στην εποχή του ηλεκτρονικού εµπορίου η κάρτα χρησιµεύει αντί των µετρητών. Επιπλέον ο υπολογιστής ελέγχει µέσω των υπέρυθρων ακτίνων πόσα τετράγωνα προχωρεί κάθε παίκτης και κατακεραυνώνει όποιον προσπαθήσει να κλέψει.
Η νέα έκδοσητου παιχνιδιού, το οποίο παίζουν750 εκατοµµύρια άνθρωποι στον κόσµο, πωλείται σε 106 χώρες και έχει µεταφραστεί σε 40 γλώσσες, θα διατεθεί στην αγορά το φθινόπωρο και θα κοστίζει 50 δολάρια. Στη Hasbro λένε πως µ’ αυτήν επιδιώκεται να ανανεωθεί η γοητεία της παλιάς Monopoly ώστε το παιχνίδι να προσελκύσει τις γενιές που έµαθαν να παίζουν µε το iPhone και στο Ιντερνετ. Η αγορά των παιχνιδιών online γνωρίζει πραγµατική άνθηση: ο τζίρος της το 2010 έφτασε τα15 δισεκατοµµύρια δολάρια. Μια εξειδικευµένη εταιρεία του τοµέα, η Zynga, εξετάζει το ενδεχόµενο να εισαχθεί στο χρηµατιστήριο έναντι του εντυπωσιακού ποσού των 7 δισεκατοµµυρίων δολαρίων (ενώ πριν από έναν χρόνο άξιζε τα µισά).
Οµως η Monopoly Live έχει και επικριτές. «Οι παίκτες µοιάζουν να αντιπαρατίθενται σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και όχι µεταξύ τους. Είναι αυτός άραγε ο στόχος ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού;», ρωτούσαν χρήστες στον ιστότοπο Cnet.
ΤΑ ΝΕΑ
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΜΝΗΜΕΣ ΠΟΥ ΣΒΗΝΟΥΝ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΠΑΙΧΝΙΔΙ,
ΤΑ ΝΕΑ,
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου