"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης ενώνει 13.000 σχολεία σε 22 χώρες

Για τους περισσότερους μαθητές, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι μια απαρχαιωμένη μορφή επικοινωνίας που χρησιμοποιούν οι γονείς, ενώ η επίσκεψη στο Facebook και το YouTube αποτελεί καθημερινή πρακτική. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές τις καινοτομίες εξακολουθούν να απαγορεύονται στα σχολεία. Τι ελπίδες, άραγε, έχουν οι καθηγητές να προσεγγίσουν τους τεχνολογικώς κατηρτισμένους μαθητές τους;

Στο δημοτικό σχολείο Μπέντφορντ στο Λίβερπουλ η λεγόμενη «κοινωνική δικτύωση», το face book, όχι μόνο μπήκε στο σχολείο αλλά αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο της μαθητικής εμπειρίας.

«Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης» εξηγεί η Εϊμι Μπάρτον, αναπληρώτρια διευθύντρια του σχολείου, «πρέπει να γίνουν μέρος του ακαδημαϊκού προγράμματος. Αποτελούν μια πραγματική πρόκληση για την παραδοσιακή διδασκαλία, όμως τα παιδιά είναι μία πραγματικότητα την οποία δεν μπορούμε να αποφύγουμε αλλά πρέπει να διδάξουμε». 

Ετσι δημιουργήθηκε ο κόμβος κοινωνικής δικτύωσης Radiowaves (www.radiowaves.co.uK/) αποκλειστικά για σχολεία στο οποίο συμμετέχουν 13.000 σχολεία σε 22 κράτη.

Το Βρετανικό Συμβούλιο
Εως σήμερα τα σχολεία αποκτούσαν ιστοσελίδες κατά κύριο λόγο για να μπορούν να πληροφορούν τους γονείς για τα διάφορα σχολικά ζητήματα. Πολύ σπάνια οι μαθητές επισκέπτονταν τέτοιες σελίδες. Τα πράγματα τώρα αλλάζουν. Οι μικροί μαθητές του Μπέντφορντ θεωρούν τις σχολικές ιστοσελίδες ένα χώρο δικό τους. Και η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά τις εμπλουτίζουν σημαντικά με υλικό, συνεντεύξεις, φωτογραφίες και βίντεο της μαθητικής ζωής και δραστηριότητας. Η ίδια πλατφόρμα τους επιτρέπει να δημιουργήσουν μπλογκς, αλλά και το οπτικοακουστικό υλικό να το μοιραστούν τόσο με τους συμμαθητές τους όσο και με τα παιδιά άλλων σχολείων που χρησιμοποιούν το δίκτυο Radiowaves.

Ακόμα, εφόσον το θελήσουν μπορούν να έχουν πρόσβαση και στον ευρύτερο κυβερνοχώρο, να επικοινωνήσουν με γονείς κ.ο.κ.

Η ιστοσελίδα του σχολείου κίνησε το ενδιαφέρον του Βρετανικού Συμβουλίου το οποίο ανακάλυψε ότι μέσω του συστήματος μπορεί να οικοδομήσει πραγματικούς και γερούς δεσμούς με τα σχολεία σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόσφατα, μάλιστα, το Βρετανικό Συμβούλιο ενίσχυσε οικονομικά τέσσερις μαθητές του Μπέντφορντ να επισκεφθούν σχολεία στην Κίνα. Κάθε λεπτό αυτού του συναρπαστικού ταξιδιού καταγράφηκε σε βίντεο-ημερολόγιο το οποίο οι συμμαθητές τους παρακολουθούν χάρη στο Radiowaves.

Ολα τα σχόλια ελέγχονται
Ο Κρις Χέιγκ είναι ένας από τους ανθρώπους που συντονίζουν τη δραστηριότητα του Radiowaves. «Οικοδομήσαμε αυτή την πλατφόρμα τη στιγμή που τα σχολεία έκλειναν την πόρτα στις ιστοσελίδες μέσα από τις οποίες τα παιδιά επικοινωνούσαν, όπως είναι το facebook. Απόλυτη προτεραιότητα για εμάς ήταν αυτές οι ιστοσελίδες να είναι ασφαλείς». Γι’ αυτό τον λόγο, όλα τα σχόλια που αναρτώνται ελέγχονται από το προσωπικό του Radiowaves και οτιδήποτε θεωρηθεί ανάρμοστο κατεβαίνει εν ριπή οφθαλμού, ενώ δεν επιτρέπεται στα παιδιά να δημοσιοποιούν τα στοιχεία τους, όπως τη διεύθυνσή τους.

Η χρήση της τεχνολογίας βοηθά τους μαθητές να κατανοούν καλύτερα τα μαθήματα. Βέβαια, πολλά σχολεία εξακολουθούν να μπλοκάρουν την πρόσβαση στο YouTube και το Facebook αλλά όπως επισημαίνει ο καθηγητής Στίβεν Χάπελ, αυτό ίσως να αλλάξει στο άμεσο μέλλον.

Το Twitter, από την άλλη, χρησιμοποιείται εκτενώς και βοηθά τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με συνομηλίκους τους σε άλλα μέρη του κόσμου, όπως π.χ. την Αυστραλία. Τα παιδιά χάρη σε αυτή την επαφή είχαν άμεση πληροφόρηση για τις καταστροφικές πλημμύρες στο Μπρισμπέιν. Ο καθηγητής Χάπελ πιστεύει ότι οι δάσκαλοι πρέπει να αποκτήσουν και λογαριασμούς στο Facebook οι οποίοι, ωστόσο, δεν θα πρέπει να έχουν προσωπικό χαρακτήρα, αλλά να συνδέονται με το αντικείμενο που διδάσκουν. Οπως και να ’χει η τεχνολογία, ακόμα και στην πιο χαλαρή της μορφή εφόσον μπήκε στη ζωή πρέπει να μπει και στα σχολεία.

KAΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: