Οι Αμερικανοί έχουν ένα θεώρημα που λέει ότι μια εφημερίδα μπορεί να μεταδώσει με την ίδια ένταση την είδηση της πτώσης ενός ποδηλάτου κι ενός... πολιτισμού.
Στην περίπτωση της εφημερίδας, το απότοκο της μετάδοσης μπορεί να είναι και το κλείσιμο, αν η είδηση δεν «πουλήσει». Εξέλιξη σίγουρη, όταν η απώλεια του μέτρου εξελίσσεται σε συνήθεια, όπως απέδειξε η πρόσφατη αμερικανική και όχι μόνο δημοσιογραφική ιστορία.
Ας μιλήσουμε με «ονόματα». Ενας υπουργός μπορεί να ανακοινώσει, με την ίδια ένταση, τον διορισμό ενός υπηρεσιακού παράγοντα και την αποπομπή του διοικητή της Εθνικής Τράπεζας; Αντιλαμβάνεται, δηλαδή, τη διαφορά ανάμεσα στο «ποδήλατο» και στον «πολιτισμό»;
Μέχρι προχθές, η προσπάθεια που γινόταν ήταν να πεισθούν οι ξένοι επενδυτές ότι η Εθνική είναι μια ανεξάρτητη τράπεζα, που λειτουργεί με καθαρά ιδιωτικοοικονομκά κριτήρια. Μια κρίση ήταν αρκετή για να επαναφέρει τα πράγματα στην προτέρα κατάσταση και την Εθνική στον «ευρύτερο δημόσιο τομέα». Μερικά πράγματα δεν αλλάζουν εύκολα. Η λογική του «δικού μας μαγαζιού», με την οποία γίνεται η διαχείριση της πολιτικής στην Ελλάδα, έχει ρίζες, είναι κραταιή. Και δεν πρόκειται να αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη. Κατά πάσα πιθανότητα, δεν θα αλλάξει ποτέ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου