"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Ούτε ευρώ στο ταμείο από το λουκέτο της Ολυμπιακής

Του Π. Δ. ΥΦΑΝΤΗ

ΣΕ ΣΙΡΙΑΛ με πολλά επεισόδια εξελίσσεται η φιλόδοξη «υπερπαραγωγή» που σχεδίασε η προηγούμενη κυβέρνηση για να βάλει «λουκέτο» στην παλιά Ολυμπιακή.
Εγχείρημα το οποίο θα κοστίσει στον ελληνικό λαό περισσότερα από 1,3 δισ. ευρώ, σε μια στιγμή που η χώρα αναζητεί εναγωνίως έσοδα

Η εκκαθάριση εν λειτουργία των δύο εταιρειών της παλιάς Ο.Α. (Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες και Ολυμπιακές Αερογραμμές) βρισκόταν επί ένα δίμηνο στον αέρα και ξεκίνησε και πάλι την προηγούμενη εβδομάδα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι περίπου 4.500 εργαζόμενοι των δύο εταιρειών απολύθηκαν επισήμως στις 15 Δεκεμβρίου, όταν το αρχικό σχέδιο Χατζηδάκη προέβλεπε ότι αυτό θα συμβεί μέχρι (1 Οκτωβρίου).

Ο εκκαθαριστής που τοποθετήθηκε για να εποπτεύσει τη διαδικασία του «λουκέτου» (Εθνική Κεφαλαίου) βρέθηκε μπροστά σε αναρίθμητες εκκρεμότητες, οι οποίες απειλούν να καθυστερήσουν επί μήνες ή και χρόνια το οριστικό λουκέτο. Το ελληνικό Δημόσιο, μάλιστα, ενδέχεται να μην καταφέρει να βάλει στα ταμεία του ούτε ένα ευρώ από τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας που θα βγουν στο σφυρί. Κι αυτό, καθώς όσα χρήματα εισπραχθούν από την εκποίηση περιουσιακών στοιχείων θα χρησιμοποιηθούν σε μεγάλο βαθμό (ή στο σύνολό τους) για να πληρωθούν άλλες υποχρεώσεις.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των τριάντα γραφείων της παλιάς Ο.Α. που λειτουργούν ακόμα και σήμερα σε πολλές χώρες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το κόστος για να κλείσουν τα συγκεκριμένα γραφεία ξεπερνάει κατά πολύ τα δέκα εκατ. ευρώ. Το τελικό ποσό, μάλιστα, ίσως είναι ακόμα μεγαλύτερο αν οι υπάλληλοι προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να εξισωθούν με τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που εξασφάλισαν οι υπάλληλοι στην Ελλάδα. Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, η διαδικασία αυτή θα μπορούσε να κρατήσει χρόνια, αφήνοντας ανοιχτό το «λουκέτο» στην Ο.Α.

Βασικό περιουσιακό στοιχείο στα χέρια του εκκαθαριστή είναι τα έξι Μπόινγκ 737-400 και έντεκα ελικοφόρα ATR, τα οποία θα πουληθούν μέσω διαγωνισμών που ετοιμάζονται αυτή την περίοδο. Στελέχη που παρακολουθούν τη διαδικασία εκκαθάρισης εκτιμούν ότι η χρονική συγκυρία για να πουληθούν τα αεροπλάνα είναι καλή, καθώς αρκετοί νέοι «παίκτες» έχουν εισέλθει στις άγονες γραμμές αλλά και στα δρομολόγια προς χώρες εκτός Ε.Ε.

Εντός Ιανουαρίου εκτιμάται ότι θα «ξεφορτωθεί» η παλιά Ο.Α. τα έξι Μπόινγκ 737-400 και το ATR που είχαν μισθώσει οι Ολυμπιακές Αερογραμμές.

Τα 25 αεροπλάνα της παλιάς Ο.Α. (18 ιδιόκτητα και 7 μισθωμένα) είναι παρκαρισμένα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και αυτό κοστίζει περί τα 15.000 ευρώ τη μέρα. Στους δυόμισι μήνες, δηλαδή, που παραμένουν καθηλωμένα στα έδαφος, υπολογίζεται ότι έχουν κοστίσει περί το 1,2 εκατ. ευρώ.

Ακριβά θα κοστίσουν, επίσης, οι πιλότοι που προβλέπεται να παραμείνουν στην Ο.Α. για να βοηθήσουν στην επιστροφή των μισθωμένων αεροσκαφών και την πώληση των ιδιόκτητων. Κι αυτό, καθώς θα εξακολουθήσουν να αμείβονται με τις αμοιβές που έπαιρναν όταν πετούσε η Ο.Α. (ορισμένοι εισπράττουν πάνω από 9.000 ευρώ τον μήνα). Σε μια εταιρεία, μάλιστα, η οποία δεν θα διαθέτει άδεια να πετάει (AOC) μετά την 31η Δεκεμβρίου 2009.
πηγη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: