Περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ θα χρειασθεί να καταβάλει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.) για την εθελουσία έξοδο 300 περίπου εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα συγκεκριμένης ομάδας εργαζομένων και να επέλθει η εργασιακή ειρήνη.
Ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση του ΟΛΠ και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο λιμάνι, στο πλαίσιο του διαλόγου που διεξήχθη, κατέληξαν σε συγκεκριμένες θέσεις, ενώ προχώρησαν και στη σύνταξη πρακτικού συμφωνίας που θα τεθεί υπόψη των οργάνων. Σύμφωνα, λοιπόν, με τις υπάρχουσες πληροφορίες, μεταξύ άλλων, φέρεται να συμφωνήθηκε:
1) Να εξισωθούν πλήρως οι νεοπροσληφθέντες στον ΟΛΠ με τους ήδη απασχολούμενους, καταργώντας δηλαδή την υπουργική απόφαση που είχε εκδοθεί επί υπουργίας Μανώλη Κεφαλογιάννη στο πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Επίσης, μπαίνει σε νέα βάση η δυνατότητα των εργαζομένων στον Οργανισμό για μετατάξεις σε άλλους τομείς του Δημοσίου καθώς και η εθελουσία έξοδός τους από τον ΟΛΠ.
2) Το κόστος της εθελουσίας είχε υπολογιστεί από την προηγούμενη διοίκηση σε ποσό άνω των 50 εκατ. ευρώ, αλλά πλέον γίνονται συζητήσεις για αναπροσαρμογή του προς τα πάνω. Εκτιμάται ότι από το προσωπικό του ΟΛΠ θα απομακρυνθούν περί τα 300 άτομα εκ των οποίων τα 200 με την εθελουσία και περί τα 100 άτομα με την παροχή ειδικών κινήτρων.
3) Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ θα συνεχίσουν να απασχολούνται στον προβλήτα ΙΙ της Cosco έως την 1η Ιουνίου του 2010 και δεν θα ισχύσει η σταδιακή απομάκρυνσή τους από τον Ιανουάριο του 2010 όπως προβλεπόταν αρχικώς.
Οσον αφορά τις συζητήσεις με την κινεζική εταιρεία, οι δύο πλευρές καταλήγουν (πιθανότατα σήμερα) να αρχίσει να εκδίδει τιμολόγια η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς) ενώ συζητείται και το ενδεχόμενο να παραμείνουν περί τους 150-200 εργαζόμενους του ΟΛΠ στον προβλήτα ΙΙ της ΣΕΠ και μετά την 1η Ιουνίου του 2010. Ερώτημα αποτελεί ο τρόπος πληρωμής τους αλλά κατά πληροφορίες εξετάζεται το ενδεχόμενο ο ΟΛΠ να αναλάβει ένα μέρος του εργασιακού κόστους. Η Cosco με βάση τη σύμβαση από την 1η Ιουνίου 2010 δεν θα εφαρμόζει την κλαδική σύμβαση εργασίας, αλλά όσα προβλέπονται από την εθνική εργατική νομοθεσία.
Να σημειωθεί ότι η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι για τα επόμενα χρόνια η Cosco σε τακτά χρονικά διαστήματα θα κλείνει το ένα τέταρτο του προβλήτα ΙΙ προκειμένου να προχωρήσει στις επενδύσεις που είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιήσει έως το 2016. Ο ΟΛΠ επιδιώκει να επωφεληθεί από τις ανάγκες που θα προκύπτουν για αύξηση του όγκου των φορτίων που θα διακινεί μέσω του προβλήτα Ι. Επίσης, συνεχίζεται η συζήτηση μεταξύ υπουργείου Οικονομίας, ΣΕΠ και Ε.Ε. για τα φορολογικά προνόμια που απολαμβάνουν οι Κινέζοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου