Αν η κοινωνική πραγματικότητα έχει μια θέση στον ελληνικό κινηματογράφο, αυτή οφείλεται, κυρίως, στο ντοκιμαντέρ. Ο Ελληνογάλλος Μαρκ Γκαστίν πέρασε μέρες και ώρες καταγράφοντας δίκες στο Πρωτοδικείο Αθηνών.
Στο πρώτο πλάνο της «Θέμιδος» , ο φακός παρακολουθεί τα λεωφορεία να αδειάζουν τον ετερόκλητο πληθυσμό της Ευελπίδων. Θέατρο μιας κοινωνίας μάλλον δικομανούς αν κρίνουμε από τα στοιχεία: ένας στους δέκα Ελληνες πηγαίνει, τουλάχιστον μια φορά το χρόνο, στα δικαστήρια.
«Οταν γυρίζαμε την ταινία», σημειώνει ο σκηνοθέτης, «όσοι έμπαιναν νωρίς στην αίθουσα και μας έβλεπαν να στήνουμε τρεις κάμερες και μια ντουζίνα μικρόφωνα, μας ρωτούσαν: “Για ποιον όλα αυτά;”. Δυσκολεύονταν να κατανοήσουν ότι κάναμε τόσο κόπο όχι για κάποιο διάσημο εγκληματία αλλά για μια πληθώρα τυχαίων άγνωστων με “συνηθισμένες” υποθέσεις».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου