"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Ο Παπανούτσος τώρα δικαιώνεται

Tου Kωνσταντινου Zουλα

Επρεπε να περάσουν 30 χρόνια (!) πειραματισμών στην εκπαίδευση για να επιστρέψουμε σ’ ένα σύστημα που -ω του θαύματος- θυμίζει αυτό που το ΠΑΣΟΚ κατήργησε ως «ταξικό», «αναχρονιστικό» και «άδικο» τo 1981.

Δεν ξέρω αν ακούσατε τις αλλαγές που προωθεί η κ. Αννα Διαμαντοπούλου. Από τη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα επιλέγουν ανάμεσα σε δύο μόνο βασικές κατευθύνσεις: τη θετική (Μαθηματικά, Φυσική κ. λπ.) και τη θεωρητική (Γλώσσα, Ιστορία κ. λπ.), ενώ στη Γ΄ Λυκείου θα προστίθεται και μία τρίτη οικονομική. 

Πρόκειται, δηλαδή, για μια επικαιροποιημένη εκδοχή του συστήματος που οι παλαιότεροι θυμούνται ως «πρακτικό-κλασικό» και το οποίο εφαρμοζόταν ήδη από την εποχή Παπανούτσου, μέχρι η χούντα να το καταστρέψει, η Ν. Δ. να το επαναφέρει και το «προοδευτικό» ΠΑΣΟΚ να το αντικαταστήσει με τις περιβόητες Δέσμες, οι οποίες κατέστρεψαν το Λύκειο. Διότι με τη βλακώδη κατανομή των μαθημάτων και των ΑΕΙ σε 4 άκρως εξειδικευμένες κατευθύνσεις, οι μαθητές, μεταβαλλόμενοι σταδιακώς σε παπαγάλους, υποχρεώθηκαν από τα 15 τους χρόνια να επιλέξουν επακριβώς το επάγγελμά τους, ασχέτως αν υποχρεώνονταν εντέλει να εισαχθούν σε σχολές παντελώς άσχετες με τη βούλησή τους.

Eίναι πραγματικά εντυπωσιακό ότι έκτοτε όλοι σχεδόν οι υπουργοί Παιδείας (κυρίως οι «πράσινοι») αυτοχρίσθηκαν «Καποδίστριες» της εκπαίδευσης. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; 

Οτι ο Αντ. Τρίτσης εν μια νυκτί το ’88 μετέβαλε άρδην τον τρόπο εισαγωγής που είχε αποφασίσει 3 χρόνια νωρίτερα ο Απ. Κακλαμάνης; 

Οτι το 1996 ο κ. Γ. Παπανδρέου, ως υπουργός Παιδείας, είχε -με τη συνδρομή του Αλ. Δημαρά- πανέτοιμο το περιβόητο Εθνικό Απολυτήριο, αλλά αίφνης έγινε ανασχηματισμός και ο Γερ. Αρσένης εφήρμοσε ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα; 

Ή ότι ο Πέτρος Ευθυμίου που τον διαδέχθηκε, ανέτρεψε τη μεταρρύθμιση Αρσένη, ο οποίος παρεμπιπτόντως συνέχισε να υπηρετεί την ίδια κυβέρνηση;

Πού θέλω να καταλήξω;  

Οι προτάσεις Διαμαντοπούλου, καίτοι μένουν πάρα πολλά να αποσαφηνισθούν (π. χ. τι σημαίνει «εμβάθυνση» στα Μαθηματικά και ποιος θα κατευθύνει και θα ελέγχει τις νεοεισαχθείσες ερευνητικές μαθητικές εργασίες;) φαίνεται γενικώς να κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Οχι μόνον διότι ομαδοποιούν τα μαθήματα σε 2-3 κατευθύνσεις, αλλά κυρίως γιατί επιτέλους οι μαθητές θα αποφασίζουν την επαγγελματική τους διαδρομή, αφού εισαχθούν στο πανεπιστήμιο.  

Καθώς, ωστόσο, η υπουργός Παιδείας κατ’ ιδίαν παραδέχεται το διαχρονικό έγκλημα του ΠΑΣΟΚ στην εκπαίδευση, θα την παρακαλούσαμε το εξής: Ανεξαρτήτως τι θα πράξει η Ν. Δ. που χθες υπονόησε ότι ετοιμάζει άλλη μια δική της μεταρρύθμιση (έλεος!), ας εντάξει τουλάχιστον στον νόμο της ένα ακροτελεύτιο άρθρο, το οποίο -όπως στο Σύνταγμα- θα αναφέρει τουλάχιστον πως «η υποχρεωτική τήρησή του επαφίεται στον πατριωτισμό των... “πρασίνων”».

Δεν υπάρχουν σχόλια: