«Τι διάολος είναι αυτός» σκέφτηκα…
Χωρίς δεύτερη σκέψη αγόρασα το περιοδικό. Πραγματική «γραφή του διαβόλου» για την εποχή. Απορρόφησε τόσο την προσοχή μου όσο το διάβαζα στο λεωφορείο κατά την επιστροφή μου στο σπίτι που ξέχασα να κατέβω στη σωστή στάση
Ήταν τα χρόνια που η «ορθόδοξη» σκέψη ενοχοποιούσε την «υπερβολική ταχύτητα» για τα τροχαία ατυχήματα, και που επέβαλε στον μέσο «καθώς πρέπει» οδηγό να έχει κολλημένο στο «παρμπριζ» το περίφημο «Μπαμπά μην Τρέχεις». Ξαφνικά λοιπόν το παιδάκι το γαλουχημένο με τις ορθόδοξες απόψεις του κατεστημένου βρίσκεται να κρατά στα χέρια του τις "γραφές" του «έξω από εδώ»
"Γραφές" που έλεγαν οτι δεν είναι ντροπή να φοράς ζώνη, οτι αν οδηγείς και δεν κρατάς τον ουρανό του αυτοκινήτου αυτός δεν πρόκειται να φύγει, οτι αν είσαι νέος οδηγός δεν είναι ντροπή να κρεμάσεις το «Ν» , οτι αν έχεις την γνώση και το «ατι» σου αντέχει να καλπάσει δεν σκοτώνεσαι, αρκεί να ξέρεις να «το πάς» και για να ξέρει να το πάς κάποιος πρέπει να σε μάθει σωστά…
Αυτό ήταν. Το περιοδικό στη συνείδησή μου έγινε ισοδύναμο με τα βιβλία του σχολείου μου. Μην αντέχοντας να περιμένω κάθε φορά ένα μήνα για το επόμενο τεύχος, άρχισα να αγοράζω και προηγούμενα. Όποτε είχα λεφτά πήγαινα στα κεντρικά γραφεία του περιοδικού στην οδο Αναπάυσεως και έπαιρνα μαζικά τα παλιότερα τεύχη
«Τι είναι αυτά που διαβάζεις?» έλεγε η μάνα μου.
Φιλοσοφία μάνα. Φιλοσοφία
Δεν έλεγα ψέματα. Οι «4Τ» ήταν ένα «φιλοσοφικό περιοδικό που ενίοτε έγραφε και για αυτοκίνητα»
Ένα ξυπνητήρι ψυχής και συνειδήσεων ήταν. Μαζί με το δίδυμο αδελφάκι του την «ΠΤΗΣΗ» χτύπαγε, κουδούνιζε ανελέητα κάθε μήνα σχεδόν σε όλα τα περίπτερα της Ελλάδας, μα λίγοι το άκουγαν.
Ένα μαγικό μέσο ήταν που στα χρόνια του «μπαμπά μην τρέχεις» έδινε την ευκαιρία στην ψυχή σου να κάνει ταξίδια γνώσης με «μεγάλα γκάζια» και να γυρίσει πίσω με απόλυτη ασφάλεια, γιατί στο τιμόνι ήταν ένας πραγματικός ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ
Πόσα ταξίδια με έχεις πάει ΚΑΠΕΤΑΝΙΕ, χωρίς να σου πω από κοντά έστω και ένα ευχαριστώ…
Αν δεν ήσουν εσύ ΚΑΠΕΤΑΝΙΕ ίσως ακόμα και σήμερα να πήγαινα σαν κλώσα λειράτη στο δρόμο, κρατώντας τον ουρανό μην μου φύγει…
Αν δεν ήσουν εσύ ΚΑΠΕΤΑΝΙΕ ίσως και να ήμουν ακόμα γαντζωμένος μέσα στο C130 απ το οποίο έκανα το πρώτο μου άλμα με αλεξίπτωτο όσες κλωτσιές κι αν έτρωγα για να «φύγω»
Αν δεν ήσουν εσύ ΚΑΠΕΤΑΝΙΕ ίσως να μην γνώριζα ποτέ τι σημαίνει προσγείωση με ανεμόπτερο. Ήταν τότε που ήσουν πρόεδρος στην ανεμολέσχη αθηνών και που είχα ανταποκριθεί στην δημόσια πρόσκληση για πτήση γνωριμίας με το «μοτο-ανεμόπτερο». Ομολογώ ότι φοβήθηκα, και προσπαθώ να πείσω ακόμα τον εαυτό μου ότι δεν συνέχισα γιατί δεν είχα χρήμα και χρόνο, και όχι γιατί «τα είδα όλα» όταν ο εκπαιδευτής έγειρε την μούρη του «πουλιού» λέγοντας ότι αφού δεν έχουμε κινητήρα την ελάχιστη ταχύτητα απώλειας στήριξης την εξασφαλίζουμε με μια κάπως πιο «γρήγορη» κάθοδο…
Αν δεν ήσουν εσύ ΚΑΠΕΤΑΝΙΕ ίσως να μην μάθαινε ποτέ η ψυχή μου να πετά
Και ξαφνικά μετά από 25 χρόνια ξέφρενων διαδρομών, και χωρίς να σε έχω συναντήσει να σου πω ένα ευχαριστώ, σε βλέπω, να δηλώνεις «φίλος αναγνώστης» μου να φοράς το κράνος σου και να δοκιμάζεις αργές βόλτες με τον δικό μου «ΒΟΪΔΑΡΑΜΠΑ»
Δεν ξέρω για πόσο θα αντέξεις να πηγαίνεις τόσο σιγά, όμως εγώ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΟΛΑ ΚΑΠΕΤΑΝΙΕ ΚΩΣΤΑ ΚΑΒΒΑΘΑ
1 σχόλιο:
Είναι φοβερό το πόσο κοντινές και σχεδόν όμοιες έχει κάνει τις ζωές μας αυτός ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ.
Από τα 13 μου τον διαβάζω και: μηχανεύτηκα στο πολυτεχνείο, πέταξα με εν,δυο φεύγω και κατάφερα 8 άλματα απο το C130,πέταξα με ψηλοπτέρυγο μονοκινητήριο το 1ο μου solo και πέρασα απέναντι..
Χάζεψα τον ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ απο μακρυά όταν πρωτοσυναντηθήκαμε στην αερολέσχη Τατοϊου, ευγνωμονώντας τον βουβά για όλα τα παραπάνω!Για τις στιγμές μου μέσα στο μονοκινητήριο και για τις στιγμές μου στις σχεδόν 80 καταδύσεις μου και για τις στιγμές μου στην τέλεια διαδρομή με την μοτοσυκλέτα αναζητώντας το "apex" της στροφής και την μυρωδια της στιγμής! Σε όλα αυτά ήταν κάπου εκεί. Ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ καπετάνιε και απο 'μένα!
ΑλΤαλ
Δημοσίευση σχολίου