"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Θέμα για διήγημα

Του ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ

Η καθημερινότητα συχνά μιμείται το θέατρο και τα θρίλερ του σινεμά. Ωμά και κτηνώδη σενάρια. Είχε δίκιο ο Οσκαρ Ουάιλντ που έλεγε, όχι πια παράδοξα, πως η φύση μιμείται την τέχνη!

Τώρα με τις αιφνιδιαστικές διακοπές ρεύματος της ΔΕΗ υπάρχουν άνθρωποι, συνάνθρωποί μας, που έχουν εξαρτηθεί πλήρως από το αγαθό, δημόσιο (και ακριβοπληρωμένο), του ηλεκτρισμού. Και περνούν περίοδο πανικού και κατάθλιψης, αφού εξαρτάται η αναπνευστική τους ανεπάρκεια από ηλεκτρικά μηχανήματα παροχής οξυγόνου. 

Οι συγγενείς τους ήρθαν σε επαφή με το τηλέφωνο που παρέχει η ΔΕΗ πληροφορίες σχετικές με την κίνηση και τον προγραμματισμό των διακοπών. 

Μια όντως ευγενική κυρία τούς πληροφόρησε πως αν προσκομίσουν νοσοκομειακή βεβαίωση γιατρού ότι ο ασθενής του χρήζει εικοσιτετραώρου παροχής οξυγόνου και το καταθέσουν στο γραφείο διανομής της ΔΕΗ της περιοχής τους το πρόβλημα ασφαλώς θα αντιμετωπισθεί κατ' ευχήν.  

Ελα όμως που τα παραρτήματα της ΔΕΗ κατά περιοχή δεν απαντούν στα δεδομένα τηλέφωνα. Σε επανειλημμένες κλήσεις μια φωνή τούς πληροφορεί για μια ολόκληρη ημέρα ότι οι υπηρεσίες είναι απασχολημένες και καλό θα είναι να ξανατηλεφωνήσουν αργότερα. Και το αργότερα σήμαινε ένα εικοσιτετράωρο. 

Ως εκ τούτου η αγωνία των ασθενών και των συγγενών κορυφώνεται δεδομένου πως οι διακοπές του ρεύματος δεν είναι ούτε τακτά προειδοποιημένες ούτε εγκαίρως ανακοινώσιμες.

Θα γνωρίζουν ίσως οι υπηρεσίες της ΔΕΗ πως ενδεχόμενο θλιβερό γεγονός εξαιτίας της διακοπής παροχής οξυγόνου θα κόστιζε πανάκριβα στην υπηρεσία αν κατέφευγαν εκεί τα θύματα μιας αβελτηρίας της εταιρείας.

Το σημαντικό και συνάμα θλιβερό είναι πως η ΔΕΗ έχει προνοήσει σε προγραμματικό επίπεδο δημοσίων σχέσεων την κατανόησή της σε προβλήματα των καταναλωτών που βλάπτονται από τις απεργίες του προσωπικού αλλά οι «μικροί», οι κατά παραρτήματα υπηρεσίες έχουν κατεβάσει τα ακουστικά και κυριολεκτικά κωφεύουν. 

Αλλά τις ενδεχόμενες αποζημιώσεις όσων θα βλαφτούν θα πληρώσει ασφαλώς η εταιρεία και όχι ο αρειμάνιος υπαλληλίσκος της τοπικής διανομής ρεύματος

Θέμα για διήγημα, που θα έλεγε και ο Τσέχοφ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: