"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Απελευθέρωση της... μαϊμούς

Tου Κωνσταντινου Ζουλα

«Με την επιφύλαξη των όποιων τυχόν αλλαγών θα επέλθουν, μπορούμε να πούμε ότι αυτό το κείμενο, αν ψηφιστεί και γίνει νόμος, είναι κάτι παραπάνω από θετικό για τους αυτοκινητιστές. Αναγνωρίζει κεκτημένα που θα μπορούσε να αγνοήσει, τα προασπίζει και ακόμη απλώνει ένα τεράστιο δίχτυ προστασίας πάνω από τον κλάδο, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια και ανοίγματα για την είσοδο σε αυτόν οποιουδήποτε τρίτου, άσχετου με το επάγγελμα»!

Θα αναρωτιέστε ποιος έχει συντάξει τον πρόλογο και σε τι αναφέρεται. Πρόκειται για τον κ. Μανώλη Αγριμανάκη, εκδότη του περιοδικού «Τροχοί και TIR», του κλαδικού εντύπου των ιδιοκτητών φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως. Το σχόλιό του αναφέρεται στον υπό ψήφιση νόμο του «υποτιθέμενου ανοίγματος» του επαγγέλματός του, το οποίο προωθεί η κυβέρνηση.

Ως «υποτιθέμενο άνοιγμα» δεν το χαρακτηρίζω εγώ. Το υπαινίσσεται ευθαρσώς ο ίδιος ο κ. Αγριμανάκης. Θέλοντας προφανώς να καθησυχάσει το αναγνωστικό συντεχνιακό του κοινό αναφέρει: «Στην πραγματικότητα το υπουργείο με αυτό το σχέδιο νόμου δίνει περίοδο μετάβασης στους σημερινούς αυτοκινητιστές [...] κρατώντας μακριά, αλλά προσωρινά, τους ξένους μεγαλομεταφορείς και κάθε επιχειρηματία που θα ήθελε να μπει στον χώρο»!

Για να καταλάβετε τι συμβαίνει, αρκούν τα εξής αδιάσειστα στοιχεία: Στη χώρα μας υπάρχουν περίπου 30.000 φορτηγά Δ.Χ., οι άδειες των οποίων -λόγω του κλειστού επαγγέλματος- πωλούνται από τους ιδιοκτήτες τους σε δυσθεώρητα ύψη φτάνοντας ακόμη και τα 200.000 ευρώ. Η πλασματική αυτή αξία αποτρέπει, βέβαια, οποιονδήποτε νέο επιχειρηματία να μπει στον χώρο και ευνοεί ολιγοπωλιακές πρακτικές με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις τιμές των μεταφερόμενων αγαθών ανά την Ελλάδα. Ενώ, λοιπόν, δεκάδες μελέτες υποστηρίζουν ότι αν απελευθερωθεί το συγκεκριμένο επάγγελμα θα υπάρξει δραστική μείωση στις τιμές των προϊόντων και ετήσια οφέλη της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ, ξέρετε τι κάνει ο νέος νόμος;

Για τα δύο προσεχή χρόνια ορίζει ως θέσφατo (!) τη σημερινή εξωπραγματική τιμή των αδειών και αξιώνει από τους τυχόν νέους επιχειρηματίες να καταβάλουν στο κράτος (!) αυτά τα χρήματα για να τους δώσει άδειες. Δηλαδή και νομιμοποιεί τους ήδη κατέχοντες το «μαύρο προνόμιο» και αποτρέπει τυχόν επιθυμούντες να το αποκτήσουν.

Ετσι εξηγείται η ανείπωτη χαρά του κ. Αγριμανάκη στο τέλος του άρθρου του. «Ποιοι και πόσοι θα αποτολμήσουν να δανεισθούν (ένα τόσο μεγάλο ποσό) κάτω από τις παρούσες συνθήκες;», αναρωτιέται και απαντά: «Ασφαλώς λίγοι».

Κατόπιν τούτων, ο αρμόδιος υπουργός κ. Δημ. Ρέππας, πριν πείσει τους πολίτες ότι το ν/σ του δεν έχει γραφεί από τους φορτηγατζήδες, όπως φημολογείται, καλό θα ήταν να τηλεφωνήσει στον κ. Αγριμανάκη και να τον παρακαλέσει να μην τον εκθέτει δημοσίως, υπονοώντας ακόμη και εκείνος ότι πρόκειται περί «μαϊμού» απελευθέρωσης...

ΠΗΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: