Ζούμε, όπως αποδεικνύεται όλο και περισσότερο, σε έναν κόσμο εντυπώσεων και ψευδαισθήσεων. Εξόχως ενδιαφέρουσα η είδηση για τις εταιρείες εκμίσθωσης –ασφαλώς έναντι αδράς αμοιβής– φίλων, συγγενών και συναδέλφων, η παρουσία των οποίων στο πλάι μας μπορεί να μας βγάλει από τα πολύ δύσκολα και να δημιουργήσει τις σωστές εντυπώσεις στους γύρω.
Σας έδιωξαν από τη δουλειά, αλλά φοβάστε να το αποκαλύψετε; Τι ευκολότερο από το να προσκαλέσετε όσους σας ενδιαφέρουν να παραστούν σε δείπνο με το «αφεντικό» σας για να διαλυθεί κάθε υποψία. Με την ίδια ευκολία μπορείτε να εμφανίσετε παιδικούς φίλους και λατρευτούς γείτονες, σχηματίζοντας για το πρόσωπό σας μια εικόνα διαφορετική από την πραγματική. Τι κι αν στη σημερινή σας εργασία λίγοι θέλουν να περάσουν μερικά λεπτά του ελεύθερου χρόνου τους μαζί σας; Αρκεί να δείξετε πόσο δημοφιλείς υπήρξατε στην προηγούμενη δουλειά σας – ένα τηλεφώνημα και αρκετοί πρώην συνάδελφοι «επί μέτρω» θα εμφανιστούν και θα μιλήσουν για τις παλιές καλές ημέρες, θα εξηγήσουν πόσο αξιαγάπητος είστε, πόσο υπήρξατε η ψυχή της παρέας.
Ακόμα και ο κ. Ο’ Λίρι, ο πολυμήχανος διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair, προσπαθεί να εκμεταλλευθεί την τεράστια σημασία των εντυπώσεων στον σημερινό κόσμο. Για να αντιμετωπίσει τη δυσμενή κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι αεροπορικές εταιρείες λόγω της οικονομικής κρίσης, έβαλε τα μεγάλα μέσα προς άγραν πελατών. Οπως ανακοίνωσε χθες, στα δικά του αεροσκάφη θα επιτρέπεται στους επιβάτες να «ανάβουν τσιγάρο». Οχι ακριβώς, βέβαια, αλλά αυτή η εντύπωση θα τους δίνεται. Θα μπορούν να βάλουν στο στόμα –αυτή είναι η καλύτερη περιγραφή– όχι πραγματικό τσιγάρο, αλλά ένα υποκατάστατο που δεν θέλει άναμμα ούτε βγάζει καπνό. Επιτρέπει, ωστόσο, στον θεριακλή επιβάτη να «πάρει τη δόση του», μια μικρή ποσότητα νικοτίνης, με την εισπνοή. Και βέβαια, η αγορά ενός τέτοιου πακέτου τσιγάρων είναι αρκετά αλμυρή. Τι διαφέρει αυτό το τσιγάρο από την κοινή τσίχλα νικοτίνης ή το έμπλαστρο; Μάλλον τίποτα, απλώς σου «δημιουργεί την εντύπωση» ότι καπνίζεις.
Δυστυχώς, αυτή η ανάγκη εντύπωσης βρίσκεται στη ρίζα πολλών οικονομικών δεινών που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ελληνικά –και όχι μόνο– νοικοκυριά. Η ανάγκη να δείξουμε, πάντα με τη βοήθεια της πιστωτικής κάρτας και των καταναλωτικών δανείων, ότι είμαστε κάτι άλλο από αυτό που στην πραγματικότητα είμαστε (πολύ φτωχότεροι και λιγότερο λαμπεροί), η ανάγκη να δαπανήσουμε αλόγιστα σε υπερπολυτελή αυτοκίνητα και ακριβά εστιατόρια, σε επώνυμα ρούχα και εξωτικές διακοπές, να δημιουργήσουμε εν ολίγοις εντυπώσεις, μας εξασφάλισαν χρέη και άγχη για μια ολόκληρη ζωή. Και δυστυχώς, αυτά είναι αληθινά, δεν είναι ψευδαισθήσεις.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
1 σχόλιο:
Δυστυχώς πολλές φορές χρησιμοποιούμε τη πιστωτική γιατί με μισθούς πείνας κάπως πρέπει να φας. Οχι ότι είναι σωστή αυτή η χρήση αλλά υπάρχουν και αυτά
Δημοσίευση σχολίου