"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Κίνδυνος να χαθεί το FIR Aθηνων

Πολύ κοντά στο ενδεχόμενο ο έλεγχος τμήματος του FIR Αθηνών να περιέλθει σε γειτονικές χώρες βρίσκεται η χώρα μας σύμφωνα με τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας. Η χώρα μας έχει περιθώριο δύο εβδομάδων ώστε να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ωστόσο το υπουργείο Οικονομικών αρνείται να ικανοποιήσει τα αιτήματα της Ε.Ε., γεγονός που κάνει ορατό τον κίνδυνο να παραχωρηθεί ο έλεγχος του FIR Αθηνών σε γειτονικές χώρες.

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, εάν η Ελλάδα δεν μπορεί να προχωρήσει στις κατάλληλες επενδύσεις για την αναβάθμιση του εξοπλισμού της και των αποδοχών, η σύσταση που έχει κάνει στη χώρα μας θα μετατραπεί σε απόφαση, η οποία θα οδηγήσει τον έλεγχο 2,5 εκατ. πτήσεων ετησίως από άλλη χώρα. Ο πιο πιθανός «αντικαταστάτης» της Ελλάδας είναι η Ιταλία, η οποία βρίσκεται μαζί με την Ελλάδα στην ομάδα των μεσογειακών χωρών, με βάση την ομαδοποίηση του ICAO.

Ειδικότερα τα 2/3 του FIR Aθηνών είναι διεθνής εναέριος χώρος που ανήκει στον ICAO και έχει παραχωρηθεί στην Ελλάδα για έλεγχο, με την υποχρέωση να τηρεί τους διεθνείς κανονισμούς εισπράττοντας και τα αντίστοιχα έσοδα. Τα έσοδα αυτά προορίζονται αποκλειστικά για επενδύσεις, εκπαιδεύσεις, εξοπλισμούς και μισθοδοσία προσωπικού.

Η ΥΠΑ εισπράττει τέλη από τις αεροπορικές εταιρείες με βάση τα κόστη που δηλώνει ότι έχει για τον εξοπλισμό και τις αμοιβές προσωπικού. Με τις πρόσφατες περικοπές που έγιναν, το κράτος έχασε έσοδα, αφού η Ελλάδα δήλωσε χαμηλότερα κόστη και αναγκάστηκε να επιστρέψει περίπου 35 εκατ. ευρώ.

ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: