Παρά τα οξύτατα οικονομικά προβλήματα και σε αντίθεση με τα φαινόμενα ανεξόφλητων λογαριασμών που πλήττουν άλλες ΔΕΚΟ, όπως η ΔΕΗ, στην περίπτωση της ΕΥΔΑΠ οι οφειλές των πελατών δεν αποτελούν ουσιαστικό πρόβλημα. Αυτό τουλάχιστον ανέλυσε χθες η διοίκηση της εταιρείας κατά την παρουσίαση που έκανε προς τους αναλυτές, σημειώνοντας ότι οι ανεξόφλητες οφειλές παραμένουν σταθερές, περίπου στα 2 εκατ. ευρώ και είναι «ανακυκλούμενες», δηλαδή κάποιοι ρυθμίζουν τα χρέη τους και καταβάλουν χρήματα και στη θέση τους εμφανίζονται κάποιοι άλλοι πελάτες που δυσκολεύονται να είναι συνεπείς. Ωστόσο, σε συνδυασμό με την ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική (που δεν καθορίζεται από την εταιρεία) τα φέσια από τους πελάτες παραμένουν περιορισμένα.
Κάτι που δε συμβαίνει με τα χρέη του Δημοσίου και των ΟΤΑ που εμφανίζονται ανεξέλεγκτα και έχουν ξεπεράσει πλέον τα 764 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις της ΕΥΔΑΠ από το ελληνικό δημόσιο αυτές ανέρχονται σε 518,4 εκατ. ευρώ, ποσό που αναλύεται απαιτήσεις από κατασκευές έργων, ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς ύδρευσης αποχέτευσης (31,7 εκατ. ευρώ από τα οποία 24,4 εκατ. ληξιπρόθεσμα) και οφειλόμενες επιχορηγήσεις.
Οι απαιτήσεις της ΕΥΔΑΠ από το Ελληνικό Δημόσιο καθώς και το θέμα του τρόπου καθορισμού των τιμολογίων της επιχείρησης αποτελούν, εξάλλου, και τα μεγαλύτερα αγκάθια αυτή τη στιγμή της διαδικασίας αποκρατικοποίησης.
Επίσης εκτός από τις απαιτήσεις του δημοσίου και ανεξάρτητα από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, η διοίκηση εκτιμά ότι θα πρέπει να διευθετηθεί το θέμα της τιμολόγησης του νερού μέσω αλγόριθμου ( που θα συνυπολογίζει κόστη, επενδυτικές δαπάνες κλπ). Πάντως χωρίς αλγόριθμο για την τιμολόγηση του νερού, πολύ δύσκολα εκτιμάται ότι θα υπάρξει ενδιαφερόμενος αγοραστής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου