"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Τηλεοπτικό LSD

Γράφει ο ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ

Η ώρα κοντεύει 4.00. Στην τηλεόραση παίζει μια προβολή τηλεμάρκετινγκ και κάποιος αμερικανός διαφημιστής, εμφανώς ηλίθιος, πιστεύει ότι είναι ελκυστική μια γυναίκα με γραμμωμένους κοιλιακούς και μπράτσα. Μια χαρά κορμί για το εξώφυλλο του «Men's Health», όμως τότε δεν θα λέγεται Τζέσικα, αλλά Μπάμπης. 

Γενικά τώρα τελευταία παρατηρώ με διαφορετικό μάτι τις διαφημίσεις. Πρώτον, επειδή είναι στιγμές που θα ήθελα να ζω μέσα σε μια από αυτές. Και, δεύτερον, επειδή υπάρχουν διαφημίσεις που εξυπηρετούν έναν ύπουλο σκοπό. Δεν προωθούν προϊόντα. Προωθούν τα ναρκωτικά. Και σπεύδω να εξηγηθώ ευθύς αμέσως: 

Έχετε προσέξει καλά τις διαφημίσεις που προβάλλονται τον τελευταίο καιρό; Έχετε δει σε τι συμπεριφορές εξωθούν τα παιδιά μας; Δεν σας λέω μόνο για βλακώδεις επιλογές, όπως το να κάνουν skate σε κεντρικούς δρόμους. Φεύγει το παιδί για skate και γυρίζει στο σπίτι σε είκοσι μέρες – κάθε μέρα και από ένα κομμάτι. Επίσης δεν σας λέω για τις ανήθικες πρακτικές που διδάσκουν στα παιδιά μας ότι με μια σοκολάτα ή με μια γκοφρέτα μπορούν να βγάλουν γκόμενα λες και έχουν πάει εκδρομή στη Μόσχα των '80s. Σας μιλάω για εκείνες τις εμπειρίες που τα παιδιά μας μπορούν να ζήσουν μόνο κάνοντας χρήση παραισθησιογόνων ουσιών. 

 Και ερωτώ, αγαπητοί αναγνώστες : 

Τι μπορεί να διαφημίζεται όταν δείχνουν δύο παιδιά ξαπλωμένα στην παραλία, ενώ από πάνω τους σχηματίζονται ολογράμματα με τεράστιες οθόνες κινητών τηλεφώνων;Τι μπορεί να περιέχει ένα παγωτό που, μόλις το γευτείς, τα πάντα γύρω σου γίνονται φωτεινά, γυρίζουν πιο γρήγορα, παίζουν μουσική και σου παρουσιάζουν καινούργιους φίλους; Τι βάζουν μέσα στη σοκολάτα και αλλάζουν τόσο γρήγορα τα χρώματα του κόσμου; Είναι δυνατόν με μια γουλιά αναψυκτικού να έρθει και να σε πάρει ένα Χίουι μαζί με διμοιρία αμερικανών πεζοναυτών; 

Η απειλή κατά των παιδιών μας είναι οι διαφημίσεις παγωτών και κινητών τηλεφώνων. Διότι, όσο κι αν γλείψει το παιδί μας, όση ώρα κι αν κάνει chat, τίποτα δεν θα εμφανιστεί στον ουρανό αν δεν κάνει χρήση ψυχοτρόπων ουσιών. Προστατέψτε τα παιδιά από τις διαφημίσεις. Στην πραγματικότητα τους πουλάνε LSD.

Δεν υπάρχουν σχόλια: