Η χώρα που γέννησε και έκανε πράξη την ιδέα του πράσινου νησιού είναι η ∆ανία, πρωτοπόρος στις Ανανεώσιµες πηγές ενέργειας. Η αρχή έγινε το 1997, όταν η κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισµό και νικητής για να διεξαχθεί το πράσινο πείραµα αναδείχθηκε το νησί Σάµσε µε 4.000 κατοίκους. ∆εκατέσσερα χρόνια µετά, οι κάτοικοι του Σάµσε καλύπτουν το 100% των αναγκών τους σε ρεύµα από αιολικά πάρκα και το 75% των αναγκών τους σε θέρµανση από φωτοβολταϊκά και καύσιµη ύλη βιοµάζας. Κυκλοφορούν µόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήµατα που καίνε βιοντίζελ ή βιοαιθανόλη, τα οποία προέρχονται από τα απόβλητα από τις φάρµες που υπάρχουν στο νησί. οσο για τους κατοίκους του, όχι µόνο στήριξαν το εγχείρηµα, αλλά και έγιναν µέτοχοι.
Πράσινο νησί οι Λειψοί µε αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα (?)
Στους Λειψούς θα δηµιουργηθεί το δεύτερο πράσινο νησί στο γαλάζιο Αιγαίο µετά τον Αϊ-Στράτη και θα καλύπτει τις ενεργειακές του ανάγκες αποκλειστικά από ανανεώσιµες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ).
Στόχος είναι το νησάκι των 500-600 κατοίκων τον χειµώνα και των 2.000-3.000 το καλοκαίρι να αποτελέσει το πρώτο νησί µηδενικών εκποµπών ρύπων στη Μεσόγειο και τουριστικό πόλο έλξης καθ’ όλη τη διάρκεια τουχρόνου κατάτο µοντέλο του νησιού Σάµσε (Samsoe) στην πρωτοπόρο ∆ανία που καλύπτει 100% τις ανάγκες του από πράσινη ενέργεια.
Την εξαγγελία έκανε χθες η υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Τίνα Μπιρµπίλη, µιλώντας στο συνέδριο του «Economist» για την καινοτοµία και την ευρυζωνικότητα.
Το σχέδιο να γίνουν οι Λειψοί το ελληνικό Σάµσε θα επιτευχθεί µε τη χρήση προηγµένων συστηµάτων εξοικονόµησης ενέργειας και ΑΠΕ, έξυπνων ευρυζωνικών δικτύων και καθαρών µέσων µεταφοράς, δηλαδή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το νησί έχει 5-6 ξενοδοχεία, καµιά 50αριά εµπορικά κτίρια, καθώς και 500 κατοικίες, µεγάλο τµήµα των οποίων είναι παραθεριστικές. Το έργο θα περιλαµβάνει, σύµφωνα µε τις πληροφορίες, φωτοβολταϊκά και αιολικά συστήµατα, µονάδες παραγωγής και αποθήκευσης υδρογόνου, µονάδες αφαλάτωσης νερού µε τη χρήση ήπιων µορφών ενέργειαςκαι τεχνικών εξοικονόµησης σε όλα τα κτίρια του οικισµού, συµπεριλαµβανοµένων των δηµόσιων και των εµπορικών. Στόχος είναι µέσα από τις παρεµβάσεις αυτές να δηµιουργηθεί ένα νησί µε µηδενικό ισοζύγιο εκποµπών διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή µια κλιµατικά ουδέτερη περιοχή.
Το κόστος κατασκευής εκτιµάται στα 28 εκατ. ευρώ, τα χρήµατα θα προέλθουν από το Επιχειρησιακό Πρόγραµµα Περιβάλλοντοςτου υπουργείου Περιβάλλοντος και αυτή τη στιγµή το έργο βρίσκεται στη φάση των µελετών. Πιθανώς οι διαγωνισµοί για την επιλογή των κατασκευαστριών εταιρειώννα προκηρυχθούν και µέσα στο 2011. Τον σχεδιασµό του έργου έχει αναλάβει το Κέντρο Ανανεώσιµων Πηγών Ενέργειας, ενώ στη φάση της κατασκευής εκτιµάται ότι θα δηµιουργηθούν δεκάδες θέσεις εργασίας. Ο στόχος είναι οιΛειψοί να αποτελέσουν πόλο έλξης οικολογικού τουρισµού, αλλά και πρότυπο πράσινης ανάπτυξης.
ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ ΧΩΡΙΟ. Στο ίδιο συνέδριο, η υπουργός έκανε λόγο και για τη δηµιουργία ενός πράσινου χωριού, δηλαδή ενεργειακά αυτόνοµου, στον Νοµό Αρτας.
Μοντέλο Δανίας
Η χώρα που γέννησε και έκανε πράξη την ιδέα του πράσινου νησιού είναι η ∆ανία, πρωτοπόρος στις Ανανεώσιµες πηγές ενέργειας. Η αρχή έγινε το 1997, όταν η κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισµό και νικητής για να διεξαχθεί το πράσινο πείραµα αναδείχθηκε το νησί Σάµσε µε 4.000 κατοίκους. ∆εκατέσσερα χρόνια µετά, οι κάτοικοι του Σάµσε καλύπτουν το 100% των αναγκών τους σε ρεύµα από αιολικά πάρκα και το 75% των αναγκών τους σε θέρµανση από φωτοβολταϊκά και καύσιµη ύλη βιοµάζας. Κυκλοφορούν µόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήµατα που καίνε βιοντίζελ ή βιοαιθανόλη, τα οποία προέρχονται από τα απόβλητα από τις φάρµες που υπάρχουν στο νησί. οσο για τους κατοίκους του, όχι µόνο στήριξαν το εγχείρηµα, αλλά και έγιναν µέτοχοι.
Η χώρα που γέννησε και έκανε πράξη την ιδέα του πράσινου νησιού είναι η ∆ανία, πρωτοπόρος στις Ανανεώσιµες πηγές ενέργειας. Η αρχή έγινε το 1997, όταν η κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισµό και νικητής για να διεξαχθεί το πράσινο πείραµα αναδείχθηκε το νησί Σάµσε µε 4.000 κατοίκους. ∆εκατέσσερα χρόνια µετά, οι κάτοικοι του Σάµσε καλύπτουν το 100% των αναγκών τους σε ρεύµα από αιολικά πάρκα και το 75% των αναγκών τους σε θέρµανση από φωτοβολταϊκά και καύσιµη ύλη βιοµάζας. Κυκλοφορούν µόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήµατα που καίνε βιοντίζελ ή βιοαιθανόλη, τα οποία προέρχονται από τα απόβλητα από τις φάρµες που υπάρχουν στο νησί. οσο για τους κατοίκους του, όχι µόνο στήριξαν το εγχείρηµα, αλλά και έγιναν µέτοχοι.
TA NEA
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ,
ΕΛΛΑΔΑ,
ΕΝΕΡΓΕΙΑ,
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,
ΤΑ ΝΕΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου