"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΘΕΛ και... κολοκύθια τούμπανα

Του Kωνσταντινου Zουλα

Με την αναχρονιστική... παράνοια του ΟΣΕ ασχολήθηκε η στήλη προ εβδομάδος και ειλικρινά δεν μπορούσα να φανταστώ ότι η ιστορία μιας φίλης που έκπληκτη πληροφορήθηκε ότι για να ταξιδέψει με τρένο στη Θεσσαλονίκη πρέπει απαραιτήτως να στηθεί σε ουρά στο σταθμό Λαρίσης 72 ώρες (!) πριν από το δρομολόγιο θα αποδεικνυόταν «πταίσμα» μπροστά στα ανάλογα περιστατικά που έφτασαν στο mail μου. 

Eνας αναγνώστης, π. χ., με ενημέρωσε ότι θέλοντας να ταξιδέψει από Αθήνα στη Σόφια σε καμπίνα, του δήλωσαν ότι στη Θεσσαλονίκη θα έπρεπε «να ξυπνήσει οπωσδήποτε» για να ρωτήσει τον σταθμάρχη «αν υπάρχει άλλο κρεβάτι μέχρι τη Σόφια, διότι εμείς μέχρι Θεσσαλονίκη ξέρουμε».  

Ενας άλλος, πάλι, προσπάθησε να μεταβεί από τη συμπρωτεύουσα στον Βόλο και του έδωσαν ένα εισιτήριο του Προαστιακού για Λάρισα λέγοντάς του ότι «δεν βλέπουν στο computer τα τοπικά Λάρισα - Βόλος»...

Το πιο ωραίο mail, όμως, αφορούσε την ΕΘΕΛ. Φίλος της στήλης που διέμενε επί χρόνια στο εξωτερικό περίμενε προ διετίας το λεωφορείο 35 (Κυψέλη - Ταύρος). Πείσμωσε που δεν ερχόταν και έμεινε στη στάση 2,5 ώρες! Την επομένη έστειλε γράμμα στην ΕΘΕΛ για να διαμαρτυρηθεί. Του απάντησαν, μετά 15 μέρες εγγράφως, τον διαβεβαίωσαν ότι κινήθηκε πειθαρχική διαδικασία για τον οδηγό που «ξέχασε» να κάνει το δρομολόγιο και ότι θα τον ενημέρωναν για το αποτέλεσμα της «δίκης».

Δεν μπορείτε να φανταστείτε το τέλος της ιστορίας. Υστερα από ένα χρόνο (!) η ΕΘΕΛ τον ενημέρωσε και πάλι εγγράφως ότι η πράξη του οδηγού κρίθηκε ΠΑΡΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ και ότι βάσει του άρθρου 33 του Κανονισμού Προσωπικού (τρέχα γύρευε) τον απήλλαξε της κατηγορίας. Αν δεν με πιστεύετε, ο οδηγός λεγόταν Αχιλλέας Κουλουκύθας και, όπως εύστοχα, μου έγραψε ο αναγνώστης χρησιμοποιεί πλέον το Ι. Χ. του, διότι κατάλαβε ότι στην Ελλάδα όλα τα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς λειτουργούν με τη μέθοδο κολοκύθια τούμπανα…

ΥΓ. Και η φίλη μου δεν ταξίδεψε τελικά με τρένο την προηγούμενη Δευτέρα λόγω (άλλης μιας) στάσης εργασίας στον ΟΣΕ. Στο σταθμό Λαρίσης «ευτυχώς» ένας ταζιτζής την έβαλε με άλλους τρεις στο αμάξι και την οδήγησε στη Θεσσαλονίκη ζητώντας τους, επί λέξει, «90 ευρώ το κεφάλι»

Δεν υπάρχουν σχόλια: