"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΔΥO ΒΙΝΤΕΟ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΑΠΟΚΟΛΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ ΣΤΡΟΦΕΙΟΥ...

Αποκάλυψη από το ΕΘΝΟΣ της Κυριακής 
Με φθαρμένους έλικες και με τους τεχνικούς της κατασκευάστριας εταιρείας να κάνουν... μπάνια μακριά από τη βάση έγινε η μοιραία δοκιμαστική πτήση του ολοκαίνουργιου επιθετικού ελικοπτέρου «Απάτσι» το πρωί της 30ής Ιουλίου στο αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων, που στοίχισε τη ζωή σε δύο πιλότους.Δέκα μέρες μετά τη νέα τραγωδία που συγκλονίζει την Αεροπορία Στρατού, το «Εθνος της Κυριακής» αποκαλύπτει ότι υπάρχουν δύο βίντεο - ντοκουμέντα από την πτώση και τη συντριβή του ελικοπτέρου, το οποίο κατά τη διαδικασία αυτοπεριστροφής «καρφώθηκε» με αναμμένους τους κινητήρες στην πίστα του αεροδρομίου.Καθώς το «μαύρο κουτί» του μοιραίου ελικοπτέρου βρίσκεται καθ' οδόν προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, τα δύο βίντεο που έχει στη διάθεσή του το Γενικό Επιτελείο Στρατού αποδεικνύουν περίτρανα το τεχνικό πρόβλημα που παρουσίασε το ελικόπτερο στο στροφείο κατά τη διαδικασία αυτοπεριστροφής που είχε ξεκινήσει στα 3.200 πόδια, για να προσγειωθεί με αναμμένους κινητήρες.

Οπως προκύπτει από τα δύο οπτικά ντοκουμέντα, το ελικόπτερο έχασε την ισορροπία του στα 1.000 πόδια, όταν αποκολλήθηκε μέρος του στροφείου, με αποτέλεσμα το «Απάτσι» να «καρφωθεί» με δύναμη στο έδαφος. Εξαρτήματά του βρέθηκαν έως και δύο μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους!
Επομένως, το ζητούμενο είναι γιατί εμφανίστηκε πρόβλημα στο στροφείο του ολοκαίνουργιου «Απάτσι», που στο ενεργητικό του είχε μόλις 175 ώρες πτήσης. Πρόκειται για κατασκευαστικό λάθος ή για κακή συντήρηση;

Η συγκεκριμένη παρτίδα των 12 ελικοπτέρων «Απάτσι» -όπως το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση είχε καταγγείλει πολλές φορές- εξαιτίας της καθυστέρησης στην παραλαβή τους επί δύο χρόνια παρέμεναν ανενεργά και εκτεθειμένα στον ήλιο, στη βροχή και στα τρωκτικά (ποντίκια), με αποτέλεσμα να έχουν υποστεί σημαντικές φθορές?

Επιθεωρήθηκε πρόσφατα. Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, σε πρόσφατη επιθεώρηση - συντήρηση της συγκεκριμένης παρτίδας «Απάτσι» βρέθηκαν αποχρωματισμένες οι 21 από τις 48 πτέρυγες, χωρίς να αντικατασταθούν!

Οπως εξήγησαν στην πολιτική ηγεσία στελέχη της Αεροπορίας Στρατού, οι πτέρυγες του «Απάτσι» είναι πολύ ιδιαίτερες. Κατασκευαστικά και λειτουργικά δεν θυμίζουν σε τίποτα τις πτέρυγες των άλλων ελικοπτέρων. Ενώ τα πτερύγια των ελικοπτέρων είναι φτιαγμένα από χυτοσίδηρο, ειδικά των «Απάτσι» κατασκευάζονται από σύνθετα υλικά, με αποτέλεσμα να είναι κατά πολύ ελαφρότερα και το κέντρο βάρος της κάθε πτέρυγας (CG) να επηρεάζεται ακόμη και από τη βαφή. Πιθανόν ο αποχρωματισμός μιας πτέρυγας να επηρεάζει το κέντρο βάρος του στροφείου και να έχει δραματικές επιπτώσεις ως προς την ασφάλεια της πτήσης.
Ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο η αρμόδια Επιτροπή του Γενικού Επιτελείου Στρατού που διερευνά το ατύχημα εξετάζει στα βίντεο με τη μέγιστη προσοχή το ενδεχόμενο ύπαρξης κατασκευαστικών λαθών σε κάποιο τμήμα της συνδεσμολογίας του στροφείου του ελικοπτέρου ή σε μία ή περισσότερες από τις πτέρυγες του κυρίως στροφείου.

Ζητούν 950 εκατ. δολάρια για τον εκσυγχρονισμό 19 «Απάτσι»
Σε πολιτικό επίπεδο αυτό που έχει εξοργίσει την ηγεσία του υπουργείου Αμυνας είναι η στάση της κατασκευάστριας εταιρείας, η οποία, όπως και στο πολύνεκρο δυστύχημα με το «Σινούκ», σπεύδει μέσω κατευθυνόμενων δημοσιευμάτων να αποποιηθεί την όποια ευθύνη μπορεί να έχει.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία ενώ επισήμως με ανακοίνωσή της δηλώνει έτοιμη να δώσει την κάθε δυνατή τεχνική βοήθεια για τη διαλεύκανση των αιτίων του δυστυχήματος, ανεπίσημα επιρρίπτει ευθύνες στην ελληνική κυβέρνηση ότι καθυστέρησε επί ένα μήνα να υπογράψει την ανανέωση της διμερούς Τεχνικής Συμφωνίας (ΤΑΑ), με αποτέλεσμα οι τεχνικοί της εταιρείας να έχουν αποχωρήσει από τη Βάση της Πάχης μόλις λίγες μέρες πριν από το δυστύχημα!
Κύκλοι του υπουργείου Αμυνας σχολιάζοντας τα κατευθυνόμενα δημοσιεύματα και τις διαρροές της κατασκευάστριας εταιρείας κάνουν λόγο για «ωμό εκβιασμό», που στόχο έχει να υποχρεώσει την ελληνική κυβέρνηση να προβεί στον εκσυγχρονισμό των δεκαεννιά «Απάτσι» παλαιότερων τύπων, συνολικού κόστους 950 εκατομμυρίων δολαρίων!

Το υπουργείο Αμυνας φέρεται ιδιαίτερα δυσαρεστημένο, καθώς θεωρεί ότι ο αμερικανικός κολοσσός δεν εκτίμησε τη στάση της Ελλάδας, η οποία τον περασμένο Δεκέμβριο εν μέσω οικονομικής κρίσης, και ενώ οι Κασσάνδρες της διεθνούς κοινότητας προεξοφλούσαν τη χρεοκοπία της χώρας, προχώρησε κανονικά στην αποπληρωμή των 12 «Απάτσι», καταβάλλοντας και την τελευταία δόση των 160 εκατ. δολαρίων.
Το τελευταίο εξάμηνο η εταιρεία πιέζει ασφυκτικά την Αθήνα να εκσυγχρονίσει τα παλαιότερα «Απάτσι» προς 950 εκατομμύρια δολάρια, όταν καινούργια κοστίζουν 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια!
Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου χρησιμοποίησε τελευταία ως «όπλο» και την υπογραφή της διμερούς τεχνικής συμφωνίας (ΤΑΑ), εκβιάζοντας ότι εάν δεν υπογραφεί εντός συγκεκριμένων χρονικών ορίων θα αποσύρει τους τεχνικούς της, όπως και έκανε λίγες μέρες πριν από το τραγικό συμβάν, επιβεβαιώνοντας τη λαϊκή παροιμία ότι «το γινάτι βγάζει μάτι»...

Δεν υπάρχουν σχόλια: