"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Προσεχώς... Λονδίνο-Πεκίνο σε 48 ώρες!

Λονδίνο - Πεκίνο με τρένο σε 48 ώρες; Κι όμως, πάει να γίνει πραγματικότητα μέχρι το 2025

Το σχέδιο δεν αφορά μόνο τους ρομαντικούς νοσταλγούς των παλαιότερων εποχών του Οριάν Εξπρές, αλλά βασίζεται σε πολύ πρακτικότερες συλλήψεις επενδυτών που ενδιαφέρονται για γρήγορη και ασφαλή διακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία: σιδηροδρομική τεχνολογία μεγάλων ταχυτήτων και επενδύσεις στην άνεση του ταξιδιού επιδιώκουν να κάνουν τα σιδηροδρομικά ταξίδια ξανά ανταγωνιστικά. 

Μπορεί οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους να έχουν κάνει προσβάσιμες κάποιες «ξεχασμένες» πόλεις, αλλά μεγαλύτερες απαιτήσεις ασφάλειας και αυξανόμενη κυκλοφοριακή συμφόρηση στους ουρανούς προσθέτουν ώρες στο ταξίδι, ειδικά όταν υπάρχουν «στάσεις» σε άβολους χώρους αεροδρομίων. Κι εδώ έρχονται τα τρένα να προσφέρουν άνεση χώρου και κατά τη διανυκτέρευση: «Κάπου 30.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών είτε κατασκευάζονται τώρα είτε σχεδιάζονται», ανακοίνωσε πρόσφατα η Διεθνής Ενωση Σιδηροδρόμων (IUR). Οι Κινέζοι έχουν στα σκαριά τρία υπερεθνικά σιδηροδρομικά δίκτυα και διαπραγματεύονται με 17 χώρες. 

Ενδιαφέρον δείχνουν και οι Σαουδάραβες για διακρατική σιδηροδρομική σύνδεση στη Μ. Ανατολή . Θέλουν να μπαίνει ο ταξιδιώτης στο τρένο από τον σταθμό του Χαϊντάρπασα στην Κωνσταντινούπολη και να φτάνει στη Μέκκα το πολύ μέσα σε 24 ώρες.

(Πηγή: «The Times»)

Δεν υπάρχουν σχόλια: