Συντεχνιακό... μπλακάουτ
«Τεχνητό» κατά το μεγαλύτερο μέρος του- διήρκεσε συνολικά δύο ώρες- ήταν το μπλακάουτ που ταλαιπώρησε τους επιβάτες δεκάδων πτήσεων το πρωί της περασμένης Κυριακής, με αφορμή βλάβη στο κεντρικό σύστημα επικοινωνιών του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ).
Αυτό προκύπτει από το επίσημο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για το συμβάν, το οποίο ολοκληρώθηκε προχθες. Σύμφωνα με το πόρισμα, το σύστημα επικοινωνιών του ΚΕΠΑΘ επισκευάστηκε και δόθηκε σε πλήρη επιχειρησιακή εκμετάλλευση μέσα σε περίπου μία ώρα, ενώ αντίθετα το μπλακάουτ στις πτήσεις διήρκεσε διπλάσιο χρόνο με υπαιτιότητα κυρίως των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Ωστόσο, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, όλα τα εφεδρικά συστήματα επικοινωνιών μεταξύ των πύργων ελέγχου των αεροδρομίων λειτουργούσαν κανονικά μόλις πέντε λεπτά μετά την εκδήλωση της βλάβης! Επιπλέον, όπως η ίδια η ΥΠΑ ανακοίνωσε χθες, «σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε διακοπή επικοινωνίας των κέντρων ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας με τα αεροσκάφη και η ασφάλεια του εναέριου χώρου δεν διακυβεύτηκε στο ελάχιστον».
Αυτό, σύμφωνα με πηγές της ΥΠΑ, σημαίνει ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τις αεροπορικές πτήσεις χωρίς να προκληθούν τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν!
Με βάση τα στοιχεία του πορίσματος, το υπουργείο Μεταφορών προτίθεται να αναζητήσει ευθύνες από τη διοίκηση της ΥΠΑ για το συμβάν της Κυριακής. Η διοίκηση της ΥΠΑ, από την πλευρά της, θα κληθεί να εντοπίσει τους υπευθύνους του μπλακάουτ και να προχωρήσει στην απόδοση ευθυνών, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες κυρώσεις. Τι απαντούν οι ελεγκτές
Ο κλάδος των ελεγκτών που βρίσκεται σε ανοιχτή ρήξη με το υπουργείο Μεταφορών, επικαλούμενος κοινοτικούς κανονισμούς υποστηρίζει ότι «τα εφεδρικά συστήματα επικοινωνιών είναι περιορισμένης εμβέλειας και χωροκάλυψης και χρησιμοποιούνται για μικρό χρονικό διάστημα, μέχρις ότου αποκατασταθεί το κύριο σύστημα, δηλαδή για διάστημα 5- 10 λεπτών». Επίσης, υποστηρίζει ότι «η πλήρης απώλεια επικοινωνίας των κύριων συχνοτήτων επικοινωνίας για 5- 7 λεπτά, είναι χρόνος δραματικά μεγάλος για την ασφαλή διαχείριση των πτήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη».
Κύκλοι της ΥΠΑ απαντούν ότι η στάση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας με αφορμή τη βλάβη στο ΚΕΠΑΘ ήταν «αδικαιολόγητη» και «άκρως συντεχνιακή», ενώ προσθέτουν ότι η «διόγκωση του συμβάντος» έγινε μόνο και μόνο για να δικαιολογηθούν οι προηγούμενες κινητοποιήσεις τους (στα τέλη Ιουλίου).
πηγη ΤΑ ΝΕΑ
Ετικέτες
ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ,
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,
ΤΑ ΝΕΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου