"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΑΓΡΑΜΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Πολλά «προσωπικά δεδομένα»

Του ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ

Η Αριστερά, ως συντηρητική δύναμη, δεν τα πήγε ποτέ καλά με τις νέες τεχνολογίες. Ούτε καν με εκείνες της πληροφόρησης, που εκδημοκρατίζουν το τοπίο της ενημέρωσης· με τα καλά τους (περισσότερες και εναλλακτικές πηγές) και τα κακά τους (βιτριολικά social media, fake news κ.ά.). 


Στην αυγή του Διαδικτύου φοβόταν τον «πολιτιστικό ιμπεριαλισμό των ΗΠΑ».  


Για τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες είχαν τον όρο «τεχνοφασισμός». 


Για τους υπολογιστές στα σχολεία παραμένει μνημειώδες το πόνημα που αναφέρει ότι «η κιμωλία και ο πίνακας... [οι οποίοι] ακόμη κι αν –ή επειδή– είναι κακής ποιότητας και λερώνουν» είναι απαραίτητα συστατικά της Παιδείας, ενώ «προτζέκτορες, επιδιασκόπια και λοιπά υποκατάστατα αποστειρώνουν τη διδακτική σχέση. Την εξαϋλώνουν, τείνοντας τελικά να την καταργήσουν» (Αριστείδης Μπαλτάς «Η διδακτική σχέση», «Αυγή» 6.4.2014).  


Επόμενο λοιπόν είναι να μπερδεύονται με όλες τις νέες έννοιες και τις καινούργιες προκλήσεις που φέρνει η ψηφιακή εποχή, ειδικώς στο ακανθώδες ζήτημα των προσωπικών δεδομένων.

Ετσι ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης προέβη, με το γνωστό βαρύγδουπο ύφος του, σε μια «συνταρακτική» αποκάλυψη. Βρήκε στη μηχανή αναζήτησης Google ότι «προκύπτει διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών κατά συνέπεια, η οποία αφορά στατιστικά στοιχεία σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, αφορά δύο χιλιάδες είκοσι τέσσερις εγγραφές εκατοντάδων εκπαιδευτικών με στοιχεία όπως ονοματεπώνυμο, σχολείο, τάξη, τμήμα, μάθημα, αριθμός μαθητών που συμμετείχαν, διάρκεια μαθήματος, ημερομηνία, ώρα παραμονής στο τηλεμάθημα και προσωπικές σημειώσεις ή παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών» (Βουλή 29.5.2020). Εδωσε δε και δημοσίως οδηγίες να βρει αυτά τα «προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών», ενώ κατέθεσε και ψηφιακό μέσο αποθήκευσης (στικάκι) στα πρακτικά της Βουλής, προφανώς για να υπάρχουν στην Ιστορία.

Η υπουργός Παιδείας αιφνιδιάστηκε, αλλά τελικώς αποδείχθηκε ότι τα «προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών» ήταν έναν κατάλογος μαθημάτων που έκαναν εξ αποστάσεως κάποιοι καθηγητές και οι 2.024 εγγραφές εμπεριείχαν το όνομα του καθηγητή, το μάθημα που έκανε, το σχολείο στο οποίο το έκανε, ενώ οι «προσωπικές σημειώσεις ή παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών» ήταν του στυλ «ικανοποιητική η προσέλευση μαθητών», «υπήρξαν πολλές απουσίες», «είχαμε πρόβλημα με την ταχύτητα της σύνδεσης» κι άλλα τόσα «απόρρητα προσωπικά δεδομένα» σε κοινή θέα.

Ξεκινήσαμε ότι είναι μέρος της ιδιωτικής ζωής η μετάδοση των μαθημάτων, που κάνουν δημόσιοι λειτουργοί σε δημόσιες δομές.  


Συνεχίσαμε ότι είναι «προσωπικά δεδομένα» ένας κατάλογος που αναφέρει ότι ο κ. Ταδόπουλος έκανε Αρχαία στο δείνα γυμνάσιο


Να δούμε...


 μέχρι πού θα φτάσει η αντιπολιτευτική ροπή του ΣΥΡΙΖΑ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: