Και η έγνοια για τη γλώσσα πού, κυρία Κεραμέως, κύριε Μητσοτάκη;
Κηλίδες κακής εκπαίδευσης τις βλέπεις παντού στην κοινωνία μας, στην καθημερινότητα, τον τρόπο σκέψης, τη συμπεριφορά μας ως ιδιωτών και ως πολιτών. Αλλά το πρώτο, το γενικό, το πάνδημο κακό της κατρακύλας που πήρε η εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες αναγνωρίζεται στη γλώσσα που μιλάμε. Ελληνικά της αφασίας και της εκβαρβάρωσης. Φαινόμενο το οποίο οφείλεται σε πολλές αιτίες, αλλά πρωτίστως στο σχολείο.
Και ως προς την αλυσιτελή διδασκαλία της γλώσσας λαμβάνετε, κύριε Μητσοτάκη, μηδέν μέτρο στο νέο νόμο. Που έχει μεν πολλά καλά (και κάποια ελλιποβαρή), αλλά είναι βαριά ανάπηρος γιατί του λείπει το τιμιότερο: Πώς θα βελτιωθεί δραστικά –με δέσμη βραχυμεσοπρόθεσμων και συνεργών μέτρων– η κραυγαλέως αναποτελεσματική διδασκαλία της γλώσσας μας στα σχολεία.
«Χρειάζονται όχι τα Λατινικά, αλλά η καθαρεύουσα!» αναφωνεί στο ομότιτλο άρθρο του στην κυριακάτικη «Κ» ο καθηγητής Γιώργος Θ. Μαυρογορδάτος. Δεν διαφωνώ, όσο κι αν τα Λατινικά, όσα έμαθα, φάνηκαν χρήσιμα στη ζωή μου. Βέβαια είχα μάθει και την καθαρεύουσα, αν και υπέρμαχος της δημοτικής. Εκεί πάντως που συμφωνώ εκατό τοις εκατό είναι με την κατάληξη του άρθρου του: «…τη δημοτική τη μαθαίνουμε πλημμελώς, ενώ την καθαρεύουσα καθόλου. Αυτό χρειάζεται επειγόντως να αλλάξει!».
(Τον καιρό αυτό διαβάζω l –εμβρόντητος, όσο κι αν ήξερα…– l το συγκλονιστικό βιβλίο του καθηγητή Γ. Θ. Μαυρογορδάτου για την εμπειρία του ως φοιτητή αλλά και ως καθηγητή στο ελληνικό πανεπιστήμιο. l «Αναμνήσεις ενός μολυβένιου στρατιώτη», εκδόσεις Πατάκη. l Δωρεάν θα έπρεπε να διανέμεται τουλάχιστον στους φοιτητές). l
Δεν το ’χα πει;
Αλλά η σεπτή επιτροπή του ΥΠΠΟ για τις επιχορηγήσεις δεν παραλείπει να σημειώσει στο σκεπτικό της «την ανησυχία της για την απουσία, από τις περισσότερες προτάσεις, της έμφασης στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων εκφραστικών μέσων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου